Hey,
Ik heb nu ook al ongeveer anderhalf jaar een abonnement bij Dutchtone. Ik ben begonnen met een Allin180 abonnement en heb hem toen na een jaar verlengd en er een 40euro abonnement van gemaakt. Ik was toen ook hartstikke tevreden met Dutchtone, de service was goed en alle kosten gingen uit één bundel.
Maar na een paar maanden had Dutchtone zijn tarieven gewijzigd en betaal je nu gewoon het dubbele (!) naar overige mobiele nummers (geen Dutchtone nummers dus). Mijn rekening iz toen echt abnormaal hoog geworden. 100euro elke leek wel standaard te worden!
Ik heb toen mijn belbundel verhoogd naar 60euro, omdat dan zo de belkosten per minuut iets lager worden. Maar nu merk ik dat dit ook geen zin heeft, mijn vorige rekening was vorige maand alsnog 120euro!! Dit wordt toch echt te gek!
Ik heb nu maar besloten om een ander goedkoop abonnement te gaan nemen en mijn belbundel bij Dutchtone zo veel mogelijk te verlagen, zodat die kosten toch laag blijven. Ik bel dan gewoon mijn minuten bij Dutchtone op en bel de overige minuten met een ander abo.
Maar... Ik kan mijn belbundel NIET VERLAGEN!!! 'Dit staat in de algemene voorwaarden' krijg ik bij de klantenservice te horen (777). Nou, nergens te zien hoor! De algemene voorwaarden heb ik helemaal doorgelezen en het staat NERGENS! Kijk maar op hun site: http://www.dutchtone.nl/overdutchtone/f ... ontent.php
Wat kan ik hier nou tegen doen, ik wil namelijk gewoon mijn belbundel verlagen, het liefst tot 15euro per maand, totdat mijn contract afloopt (in maart). Ik heb het immers vorige maand nog opgehoogd tot 60euro, toen waren ze maar al te blij, en natuurlijk is er toen nix bijgezegd over dat verlaging niet mogelijk is!
Wie kan mij helpen?
Groetjes Melissa.
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Dutchtone Sucks! Kan Mn Belbundel Niet Verlagen!! Na Vorige
Re: Dutchtone Sucks! Kan Mn Belbundel Niet Verlagen!! Na Vorige
11. Geschillen
11.1
Alle geschillen, voortvloeiende uit of verband houdende met deze Overeenkomst zullen worden voorgelegd aan de krachtens artikel 12 van de Telecommunicatiewet aangewezen Geschillencommissie Telecommunicatie, Surinamestraat 24, 2585 GJ te Den Haag ('Geschillencommissie'), tenzij een geschil niet tot de competentie van deze Geschillencommissie behoort. In dit laatste geval zal het geschil uitsluitend kunnen worden voorgelegd aan de bevoegde rechter te Den Haag.
11.2
.a Een geschil wordt door de Geschillencommissie slechts in behandeling genomen indien de Klant, en alleen voor zover deze Klant een natuurlijke persoon (consument) is, zijn klacht eerst schriftelijk aan de Dutchtone Klantenservice heeft voorgelegd.
11.2
.b Dutchtone zal hierop binnen 30 (dertig) dagen na ontvangst van de klacht schriftelijk inhoudelijk reageren, tenzij dat redelijkerwijs niet mogelijk is. In dat geval zal aan de Klant binnen die termijn schriftelijk kenbaar worden gemaakt wanneer de inhoudelijke reactie uiterlijk aan hem wordt medegedeeld.
11.3
Binnen 30 (dertig) dagen na ontvangst van de inhoudelijke reactie van Dutchtone, dan wel binnen 30 (dertig) dagen na het verstrijken van de datum waarop volgens het bepaalde in het vorige lid had moeten worden gereageerd, kan de Klant het geschil aanhangig maken bij de Geschillencommissie.
11.4
Wanneer de Klant een geschil voorlegt aan de Geschillencommissie, is Dutchtone aan deze keuze gebonden. Indien Dutchtone dit wenst te doen, moet hij de Klant schriftelijk vragen zich binnen 5 (vijf) weken uit te spreken of de Klant daarmee akkoord gaat. Dutchtone dient daarbij aan te kondigen dat hij zich na het verstrijken van voornoemde termijn vrij zal achten het geschil aan de bevoegde rechter voor te leggen.
11.5
De Geschillencommissie doet uitspraak met inachtneming van de bepalingen van het voor haar geldende reglement. Het reglement van de Geschillencommissie wordt desgevraagd toegezonden. De beslissingen van de Geschillencommissie geschieden bij wege van bindend advies. Voor de behandeling van een geschil is een vergoeding verschuldigd.
11.1
Alle geschillen, voortvloeiende uit of verband houdende met deze Overeenkomst zullen worden voorgelegd aan de krachtens artikel 12 van de Telecommunicatiewet aangewezen Geschillencommissie Telecommunicatie, Surinamestraat 24, 2585 GJ te Den Haag ('Geschillencommissie'), tenzij een geschil niet tot de competentie van deze Geschillencommissie behoort. In dit laatste geval zal het geschil uitsluitend kunnen worden voorgelegd aan de bevoegde rechter te Den Haag.
11.2
.a Een geschil wordt door de Geschillencommissie slechts in behandeling genomen indien de Klant, en alleen voor zover deze Klant een natuurlijke persoon (consument) is, zijn klacht eerst schriftelijk aan de Dutchtone Klantenservice heeft voorgelegd.
11.2
.b Dutchtone zal hierop binnen 30 (dertig) dagen na ontvangst van de klacht schriftelijk inhoudelijk reageren, tenzij dat redelijkerwijs niet mogelijk is. In dat geval zal aan de Klant binnen die termijn schriftelijk kenbaar worden gemaakt wanneer de inhoudelijke reactie uiterlijk aan hem wordt medegedeeld.
11.3
Binnen 30 (dertig) dagen na ontvangst van de inhoudelijke reactie van Dutchtone, dan wel binnen 30 (dertig) dagen na het verstrijken van de datum waarop volgens het bepaalde in het vorige lid had moeten worden gereageerd, kan de Klant het geschil aanhangig maken bij de Geschillencommissie.
11.4
Wanneer de Klant een geschil voorlegt aan de Geschillencommissie, is Dutchtone aan deze keuze gebonden. Indien Dutchtone dit wenst te doen, moet hij de Klant schriftelijk vragen zich binnen 5 (vijf) weken uit te spreken of de Klant daarmee akkoord gaat. Dutchtone dient daarbij aan te kondigen dat hij zich na het verstrijken van voornoemde termijn vrij zal achten het geschil aan de bevoegde rechter voor te leggen.
11.5
De Geschillencommissie doet uitspraak met inachtneming van de bepalingen van het voor haar geldende reglement. Het reglement van de Geschillencommissie wordt desgevraagd toegezonden. De beslissingen van de Geschillencommissie geschieden bij wege van bindend advies. Voor de behandeling van een geschil is een vergoeding verschuldigd.
Re: Dutchtone Sucks! Kan Mn Belbundel Niet Verlagen!! Na Vorige
Melissa, leer eens typen.
En......Bel eens minder!
Ik heb het zelfde probleem. Toen ik minder ging bellen en smsen werd mijn rekening minder!
Werkt uitstekend!!!!!!!!!!!!!!
Gr. uit Groningen!
En......Bel eens minder!
Ik heb het zelfde probleem. Toen ik minder ging bellen en smsen werd mijn rekening minder!
Werkt uitstekend!!!!!!!!!!!!!!
Gr. uit Groningen!
Re: Dutchtone Sucks! Kan Mn Belbundel Niet Verlagen!! Na Vorige
Eventje beknopt:
1: de tarieven van de 40 Euro bundel zijn niet gewijzigd. De belkosten zijn uiteraard wel anders dan de AllIn 180 (andere abonnementsvorm).
2: Je verlengt een jaar met een abonnementsvorm. Krijgt hierbij een actie op basis van een jaar die kosten, dus niet vreemd dat je niet kan verlagen. Dan had nl de aanbieding anders geweest.
3: Extra service Orange sinds begin dit jaar: Na een half jaar mag je toch verlagen, wij geven namelijk abonnementsadvies en daar mag de klant van af wijken. Werkt trouwens niet voor afkoop!
1: de tarieven van de 40 Euro bundel zijn niet gewijzigd. De belkosten zijn uiteraard wel anders dan de AllIn 180 (andere abonnementsvorm).
2: Je verlengt een jaar met een abonnementsvorm. Krijgt hierbij een actie op basis van een jaar die kosten, dus niet vreemd dat je niet kan verlagen. Dan had nl de aanbieding anders geweest.
3: Extra service Orange sinds begin dit jaar: Na een half jaar mag je toch verlagen, wij geven namelijk abonnementsadvies en daar mag de klant van af wijken. Werkt trouwens niet voor afkoop!
Re: Dutchtone Sucks! Kan Mn Belbundel Niet Verlagen!! Na Vorige
je zou dus wel terug moeten kunnen naar een Orange 40 en na 1/2 jaar mag je nog kleiner