LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Dutchtone
Dutchtone
Sinds april '99 heb ik een abonnement bij Dutchtone. Het begon met f. 19,95 per maand (Eur 9,07) Er werd reclame gemaakt dat men altijd gratis een gespecificeerde rekening zou krijgen. Kennelijk vond men dat er te weinig aan mij verdiend werd, zodat ik na verloop van tijd bericht kreeg dat mijn abonnement automatisch zou worden oomgezet in een abonnement van Eur 15,00.
Enige tijd gelden werd me meegedeeld dat ook deze abonnementsvorm niet meer gecontinueerd werd, maar dat het een Eur. 19,95 abonnement zou worden. Omdat ik een 1-jarig contract heb, zal men voor de resteren tijd Eur 4,95 van de rekening aftrekken!
Vorige week ontving ik een SMS-bericht dat ik voor een gespecificeerde rekening in de toekomst Eur 2,50 moet gaan betalen. Indien ik dit NIET wens, moet ik de klantenservice bellen.Kan en mag dit allemaal zomaar?
Enige tijd gelden werd me meegedeeld dat ook deze abonnementsvorm niet meer gecontinueerd werd, maar dat het een Eur. 19,95 abonnement zou worden. Omdat ik een 1-jarig contract heb, zal men voor de resteren tijd Eur 4,95 van de rekening aftrekken!
Vorige week ontving ik een SMS-bericht dat ik voor een gespecificeerde rekening in de toekomst Eur 2,50 moet gaan betalen. Indien ik dit NIET wens, moet ik de klantenservice bellen.Kan en mag dit allemaal zomaar?
Re: Dutchtone
Huh?
Dat ze alle bestaande 9 euro klanten hebben omgezet naar een 15 euro abo, dat wist ik. Maar van die overzetting naar een 20 euro abo heb ik NOOIT gehoord. Voor zover ik weet is D* dat ook niet van plan.
De gespecificeerde rekening kost bij D* officieel al een hele tijd geld. Ze hebben het alleen nooit in rekening gebracht, vanaf nu dus wel.
Dat ze alle bestaande 9 euro klanten hebben omgezet naar een 15 euro abo, dat wist ik. Maar van die overzetting naar een 20 euro abo heb ik NOOIT gehoord. Voor zover ik weet is D* dat ook niet van plan.
De gespecificeerde rekening kost bij D* officieel al een hele tijd geld. Ze hebben het alleen nooit in rekening gebracht, vanaf nu dus wel.
Re: Dutchtone
Maar ff een vraag: ze zouden die 2,50 niet in rekening brengen totdat de klanten op internet hun facturen zouden kunnen inzien. Vanaf nu gaan ze het in rekening brengen, betekent dat dat ik binnenkort mijn rekening online kan zien???
Re: Dutchtone
ha die anke, ik kan je laten weten dat hetgeen dutchtone heeft gedaan contractbreuk heet,
ze hebben immers de inhoud van het contract verbroken,
en dat mag nou eenmaal niet ook jij mag namelijk
niets in het contract veranderen.
dus dat betekent dat je je contract per direct mag beeindigen.
Het is ook mogelijk dat je de extra kosten die je hebt
gemaakt door deze actie van Dutchtone terug krijgt.
Je had namelijk een overeenkomst voor bepaalde kosten.
als ze weigeren kun je ze desnoods dagvaardigen,
want wat dutchtone heeft gedaan noemt men oplichting.
Ik blijf anoniem omdat me baan me lief is maar,
deze actie van Dutchtone is niet eerlijk.
ze hebben immers de inhoud van het contract verbroken,
en dat mag nou eenmaal niet ook jij mag namelijk
niets in het contract veranderen.
dus dat betekent dat je je contract per direct mag beeindigen.
Het is ook mogelijk dat je de extra kosten die je hebt
gemaakt door deze actie van Dutchtone terug krijgt.
Je had namelijk een overeenkomst voor bepaalde kosten.
als ze weigeren kun je ze desnoods dagvaardigen,
want wat dutchtone heeft gedaan noemt men oplichting.
Ik blijf anoniem omdat me baan me lief is maar,
deze actie van Dutchtone is niet eerlijk.
Re: Dutchtone
ik moet zeggen dat ik goede ervaringen heb met dutchtone ze hebben verreweg de beste klantenservice en willen graag wat voor je doen ik zou de klacht aangetekend naar hun opsturen en om een oplossing vragen die zal er best komen dutchtone kennende.....
we hebben hier 5 abbonementen lopen en alles loopt al jaren perfekt......
dutchtone petje af!!
we hebben hier 5 abbonementen lopen en alles loopt al jaren perfekt......
dutchtone petje af!!
Re: Dutchtone
ik kan je laten weten dat hetgeen dutchtone heeft gedaan contractbreuk heet,
ze hebben immers de inhoud van het contract verbroken,
en dat mag nou eenmaal niet ook jij mag namelijk
niets in het contract veranderen.
dus dat betekent dat je je contract per direct mag beeindigen.
Het is ook mogelijk dat je de extra kosten die je hebt
gemaakt door deze actie van Dutchtone terug krijgt.
Je had namelijk een overeenkomst voor bepaalde kosten.
als ze weigeren kun je ze desnoods dagvaardigen,
want wat dutchtone heeft gedaan noemt men oplichting.
Ik blijf anoniem omdat me baan me lief is maar,
deze actie van Dutchtone is niet eerlijk.
ook heb deze informatie aan radar vie de mail gegeven.
Nu maar hopen dat ze er iets mee doen want
ze hebben hiermee duizenden mensen misschien wel meer
gedupeerd.
een medewerker.
ze hebben immers de inhoud van het contract verbroken,
en dat mag nou eenmaal niet ook jij mag namelijk
niets in het contract veranderen.
dus dat betekent dat je je contract per direct mag beeindigen.
Het is ook mogelijk dat je de extra kosten die je hebt
gemaakt door deze actie van Dutchtone terug krijgt.
Je had namelijk een overeenkomst voor bepaalde kosten.
als ze weigeren kun je ze desnoods dagvaardigen,
want wat dutchtone heeft gedaan noemt men oplichting.
Ik blijf anoniem omdat me baan me lief is maar,
deze actie van Dutchtone is niet eerlijk.
ook heb deze informatie aan radar vie de mail gegeven.
Nu maar hopen dat ze er iets mee doen want
ze hebben hiermee duizenden mensen misschien wel meer
gedupeerd.
een medewerker.
Re: Dutchtone
Ook ik wil wel ff mijn verhaal over DT kwijt.
Ik ging naar een telecom winkel omdat ik een aanbieder moest hebben om te kunnen smsen naar een franse aanbieder. Ik had al het enige info van het internet gehaald en kwam tot de conclusie, dat dat alleen zou kunnen met KPN of Vodafone. Nu, in de winkel werd mij verzekerd dat ik met Dutchtone ook naar die franse aanbieder kon smsen. Die juffrouw van de winkel heeft daarover in mijn bijzijn met de intercom van de telefoon aan, gebelt naar Dt met de vraag alsnog kan mevrouw (ik dus) met Dt naar een franse aanbieder smsen en werd werd ond echt meegedeeld, dat het geen probleem moest zijn. Dus ik ga naar huis met een nieuwe Nokia 3310 en een Allinn abonnement van 20 euro per maand voor èèn jaar. Nu, dat is 2 maanden geleden en tot op heden kan ik mooi niet naar die franse aanbieder smsen. Ik heb het in die winkel als bij DT aanhangig gemaakt en nu zegt DT tegen mij, sorry maar wij hebben helaas geen roaming met die franse aanbieder. Dus zit ik nu mooi èèn jaar met iets waar ik niks aan heb. Nou ja, ik maak het beltegoed maar op met hier in de buurt bellen. Ik heb dus zowel telefonisch als via een e- mail mijn klacht doorgegeven en ze doen er verder niks mee want ja, je hebt voor een jaar getekend. Dus helaas pindakaas. Als het jaar om is, gauw opzeggen en voor mij nooit meer Dutchtone.
Groeten van An
Ik ging naar een telecom winkel omdat ik een aanbieder moest hebben om te kunnen smsen naar een franse aanbieder. Ik had al het enige info van het internet gehaald en kwam tot de conclusie, dat dat alleen zou kunnen met KPN of Vodafone. Nu, in de winkel werd mij verzekerd dat ik met Dutchtone ook naar die franse aanbieder kon smsen. Die juffrouw van de winkel heeft daarover in mijn bijzijn met de intercom van de telefoon aan, gebelt naar Dt met de vraag alsnog kan mevrouw (ik dus) met Dt naar een franse aanbieder smsen en werd werd ond echt meegedeeld, dat het geen probleem moest zijn. Dus ik ga naar huis met een nieuwe Nokia 3310 en een Allinn abonnement van 20 euro per maand voor èèn jaar. Nu, dat is 2 maanden geleden en tot op heden kan ik mooi niet naar die franse aanbieder smsen. Ik heb het in die winkel als bij DT aanhangig gemaakt en nu zegt DT tegen mij, sorry maar wij hebben helaas geen roaming met die franse aanbieder. Dus zit ik nu mooi èèn jaar met iets waar ik niks aan heb. Nou ja, ik maak het beltegoed maar op met hier in de buurt bellen. Ik heb dus zowel telefonisch als via een e- mail mijn klacht doorgegeven en ze doen er verder niks mee want ja, je hebt voor een jaar getekend. Dus helaas pindakaas. Als het jaar om is, gauw opzeggen en voor mij nooit meer Dutchtone.
Groeten van An
Re: Dutchtone
ga terug naar de winkel en praat met de verkoper.
hij is de enige die je kan helpen.
vraag of hij/zij dit probleem aan de retail manager van dutchtone kan voorleggen.
hij is de enige die je kan helpen.
vraag of hij/zij dit probleem aan de retail manager van dutchtone kan voorleggen.
Re: Dutchtone
huhwat ben ik?????????
iemand schijnt me hier te kennen.....leuk want wie ben jij dan??
ik werk niet bij dutchtone maar bij een bedrijf met een grote gele m,dus waar jij die onzin vandaan haalt weet ik niet!!!!!
ik heb enkelt goede ervaringen met dutchtone maar dat mag dus niet gezegt worden??
ik heb drie kids en allen dutchtone nooit problemen mee zelfs niet toen er een telefoon met abbonement werdt gestolen op school zelfs het abbonement kan overgezet worden op een nieuwe simkaart zonder kosten en ze kreeg ok nog een nieuw telefoontje nou als dat geen service is.......
tuurlijk zijn er mensen met helaas andere ervaringen maar ik wilde dit gewoon even kwijt.
als er een forum is moet het open staan voor zowel goede als slechte meldingen.........
iemand schijnt me hier te kennen.....leuk want wie ben jij dan??
ik werk niet bij dutchtone maar bij een bedrijf met een grote gele m,dus waar jij die onzin vandaan haalt weet ik niet!!!!!
ik heb enkelt goede ervaringen met dutchtone maar dat mag dus niet gezegt worden??
ik heb drie kids en allen dutchtone nooit problemen mee zelfs niet toen er een telefoon met abbonement werdt gestolen op school zelfs het abbonement kan overgezet worden op een nieuwe simkaart zonder kosten en ze kreeg ok nog een nieuw telefoontje nou als dat geen service is.......
tuurlijk zijn er mensen met helaas andere ervaringen maar ik wilde dit gewoon even kwijt.
als er een forum is moet het open staan voor zowel goede als slechte meldingen.........
Re: Dutchtone
het zou kunnen dientje maar dan is het wel toeval,
en iets goeds over dutchtone idd het is een goed bedrijf.
Alleen hebben ze hiermee de boel belazerd/opgelicht.
en iets goeds over dutchtone idd het is een goed bedrijf.
Alleen hebben ze hiermee de boel belazerd/opgelicht.
Re: Dutchtone
Ook ik heb de 25 e maart hier het èèn en ander over Dutchtone opgezet,ivm dat mij een allinn abonnement van 20 euro is aangepraat door de telecomwinkel EN Dutchtone dat ik naar een franse aanbieder zou kunnen smsen, wat later bleek niet kon. Maar ik kan mijn schrijven nergens terug vinden op dit forum. Wat doe ik fout of ben ik er uitgegooid? Nu, ik ben beniewd. Gr. Ansje.
Re: Dutchtone
Ansje,
Kijk eens een stukje naar boven.
Zie de naam An, 24-03.
Dat is precies de klacht die jij hebt omschreven, toch...
Kijk eens een stukje naar boven.
Zie de naam An, 24-03.
Dat is precies de klacht die jij hebt omschreven, toch...
Re: Dutchtone
Bedankt Blondje voor deze mededeling. Ik heb het vandaag inderdaad terug gelezen, maar had de afgelopen dagen wat problemen met mijn pc. Bedankt hè! Gaf geen nieuwe pag. weer!Maar ik ben nu weer helemaal bij.
Groetjes An(s). Maakt niet uit. Is dezelfde. Laat ik het dan maar bij An houden. Real name.
PS. Ik ben niet blond maar dat geeft niet toch?
Groetjes An(s). Maakt niet uit. Is dezelfde. Laat ik het dan maar bij An houden. Real name.
PS. Ik ben niet blond maar dat geeft niet toch?
Re: Dutchtone
Sorry Ans,
Nee je hoeft niet blond te zijn, maar ik dacht wel even dat je kippig was.
Is niet persoonlijk bedoeld hoor...
PC's zijn gewoon rare dingen met kuren.
En nu geen reactie van een computernerd die zegt dat ht aan de gebruiker ligt! Ik ben wel blond, maar weet wel hoe een pc werkt. Wanneer je iets net niet weet, kun je lang zoeken.
PS An,
Jouw probleem ligt echt niet aan Dutchtone, maar nog minder aan de winkel.
Het Franse netwerk laat de smsjes niet door van Dutchtone.
Dit kon de winkel niet weten, maar Dutchtone weet het 9 van de 10 keer ook niet. Het gaat natuurlijk ook nergens over, maar het is wel lastig voor je.
Ik adviseer een klachtenbrief naar de klantenservice van Dutchtone, nu Orange.
Weet niet of het helpt hoor.
Nee je hoeft niet blond te zijn, maar ik dacht wel even dat je kippig was.
Is niet persoonlijk bedoeld hoor...
PC's zijn gewoon rare dingen met kuren.
En nu geen reactie van een computernerd die zegt dat ht aan de gebruiker ligt! Ik ben wel blond, maar weet wel hoe een pc werkt. Wanneer je iets net niet weet, kun je lang zoeken.
PS An,
Jouw probleem ligt echt niet aan Dutchtone, maar nog minder aan de winkel.
Het Franse netwerk laat de smsjes niet door van Dutchtone.
Dit kon de winkel niet weten, maar Dutchtone weet het 9 van de 10 keer ook niet. Het gaat natuurlijk ook nergens over, maar het is wel lastig voor je.
Ik adviseer een klachtenbrief naar de klantenservice van Dutchtone, nu Orange.
Weet niet of het helpt hoor.
Re: Dutchtone
Hoi Blondje?
Toch nog ff bedankt voor jou reactie. Maar dat het niet aan de winkel of aan Dt kan liggen, ben ik dus niet met je eens. Ik voel me zogezegt, genaait waar ikzelf bij heb gestaan. Als je iets verkoopt en je weet het niet zeker dan moet je het niet aanpraten en anders met een proeftijd. Nu weet ik ook wel dat dat niet kan als je een abonnement afsluit. Maar ik heb van zowel die winkel nog van DT enige coulance gekregen. Ze zeggen gewoon je hebt voor een jaar
getekent.Die persoon waar ik mee wil smsen in Franrijk had mij al gewaarschuwd, dat alleen KPN en Vodafoon hem kan bereiken en heb dat ook zelf nog hier uitgezocht zoals hierboven al eens verteld. Het gaat mij er om dat ik niet heb gekregen waar ik voor kwam en mij iets heb aan laten praten terwijl ik het had kunnen weten, dat het met DT niet kon en hun mij het toch garanderen! Maargoed, ik weet nu gewoon waar ik aan toe ben na dat jaar. Ik kan nu met mijn oude aanbieder O2 gelukkig wel weer smsen met SFR dus dat maakt het wel weer een beetje goed voor mij. Verder ga ik me eigen er maar niet meer zo druk om maken, er zijn ergere dingen als ik hier zo op dit forum zit te lezen.Het zij zo.
En wel makkelijk voor jou dat jij wel verstand van pc,s hebt, da,s weer mooi meegenomen toch? Ik druk maar wat en kom dan vanzelf ook vaak wel weer waar ik wezen moet. Nu, bedankt nog voor je reactie en de groeten van An
Toch nog ff bedankt voor jou reactie. Maar dat het niet aan de winkel of aan Dt kan liggen, ben ik dus niet met je eens. Ik voel me zogezegt, genaait waar ikzelf bij heb gestaan. Als je iets verkoopt en je weet het niet zeker dan moet je het niet aanpraten en anders met een proeftijd. Nu weet ik ook wel dat dat niet kan als je een abonnement afsluit. Maar ik heb van zowel die winkel nog van DT enige coulance gekregen. Ze zeggen gewoon je hebt voor een jaar
getekent.Die persoon waar ik mee wil smsen in Franrijk had mij al gewaarschuwd, dat alleen KPN en Vodafoon hem kan bereiken en heb dat ook zelf nog hier uitgezocht zoals hierboven al eens verteld. Het gaat mij er om dat ik niet heb gekregen waar ik voor kwam en mij iets heb aan laten praten terwijl ik het had kunnen weten, dat het met DT niet kon en hun mij het toch garanderen! Maargoed, ik weet nu gewoon waar ik aan toe ben na dat jaar. Ik kan nu met mijn oude aanbieder O2 gelukkig wel weer smsen met SFR dus dat maakt het wel weer een beetje goed voor mij. Verder ga ik me eigen er maar niet meer zo druk om maken, er zijn ergere dingen als ik hier zo op dit forum zit te lezen.Het zij zo.
En wel makkelijk voor jou dat jij wel verstand van pc,s hebt, da,s weer mooi meegenomen toch? Ik druk maar wat en kom dan vanzelf ook vaak wel weer waar ik wezen moet. Nu, bedankt nog voor je reactie en de groeten van An
Re: Dutchtone
Ik heb exact hetzelfde sms-probleem, maar dan met T-mobile en Italie. Sterker: T-Mobile heeeft met die providers wel een roaming contract voor het bellen, maar geen contract voor het onderling verrekenen van sms-verkeer.
T-Mobile weigert het sms-abonnement terug te nemen, 'want ik heb gebruik gemaakt van mijn aansluiting'. Onzin, want als je niet je simkaart in de telefoon stopt heb je ook niets te klagen. T-Mobile stuurt nu glashard aan richting rechter. Ik wens ze veel succes!
T-Mobile weigert het sms-abonnement terug te nemen, 'want ik heb gebruik gemaakt van mijn aansluiting'. Onzin, want als je niet je simkaart in de telefoon stopt heb je ook niets te klagen. T-Mobile stuurt nu glashard aan richting rechter. Ik wens ze veel succes!
Re: Dutchtone
Nu, F. Gevers.
Dan bent u er ook mooi ingetuint dan! Net als mij dus. Zie hierboven ergens. Ik vind dit geen stijl, wel iets garanderen en verkopen maar geen enkele nazorg zal ik maar zo zeggen. En u bent al al wel een stuk verder dan mij, want ik heb mij er maar in berust omdat ik gelukkig zoals gezegd, wel weer met mijn Postbank mobieltje en O2, naar die franse aanbieder SFR kan smsen en me eigen daarom er maar niet meer zo druk om maak. Ik ga in ieder geval wel mijn Orange abonnement na dat jaar ZEKER WETEN opzeggen.
Sterkte met uw strijd bij uw zaak met uw aanbieder. Ik hoop dat u het forum op de hoogte wil houden over het verloop ervan.
Vriendelijke groeten van An.
Dan bent u er ook mooi ingetuint dan! Net als mij dus. Zie hierboven ergens. Ik vind dit geen stijl, wel iets garanderen en verkopen maar geen enkele nazorg zal ik maar zo zeggen. En u bent al al wel een stuk verder dan mij, want ik heb mij er maar in berust omdat ik gelukkig zoals gezegd, wel weer met mijn Postbank mobieltje en O2, naar die franse aanbieder SFR kan smsen en me eigen daarom er maar niet meer zo druk om maak. Ik ga in ieder geval wel mijn Orange abonnement na dat jaar ZEKER WETEN opzeggen.
Sterkte met uw strijd bij uw zaak met uw aanbieder. Ik hoop dat u het forum op de hoogte wil houden over het verloop ervan.
Vriendelijke groeten van An.