LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Dynafix anno 2014

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
Akdag

Dynafix anno 2014

Ongelezen bericht door Akdag »

Beste mensen er is al meerde topics gaande over dynafix en alle andere reparatiecentra's. De reden dat ik een nieuwe topic heb geopend is om te kijken hoe het er nu voor staat. Ik trap nu af met mijn reparatie en zal jullie up-to-date houden, zodat jullie inzicht krijgen hoe mijn reparatie verloopt.

Vandaag mijn toestel LG G2 (vertical banding/streep op het scherm wanneer het scherm "koud" is) opgestuurd via gsmeasy.nl naar Dynafix/Teleplan. Ik hou mijn hart vast eerlijk gezegd want het was in het verleden al 2x raak met Dynafix en Teleplan, niet gerepareerd toestel terug (MET kras SCHADE) en bij de 2e zomaar waterschade geconstateerd(optie 1 was of onderzoekskosten betalen of 2e optie vernietigen(yeah right!!!).

Ik heb voor het verzenden van het pakket een video gemaakt van mijn toestel(werkend) en de schade uitgelegd. Mochten zij mij beschuldigen van; val-,oxidatie & waterschade of ongerepareerde toestel als reperatie bestempelen dan geef ik mijn video vrij en zal elke instantie/youtube en forums erover inlichten hoe hun te werk gaan. Als het om vertrouwen gaat is het bij mij aan de negatieve kant. Het is dat het toestel ruim in de garantieperiode zit anders had ik het zelf gerepareerd.

Dus laat maar komen ik wacht nu rustig af op de reparatie en laat het jullie weten (ook het positieve, mits het scherm LCD+digitizer perfect is vervangen). Mocht deze "Jan" altijd voor Jan met de korte achternaam gezet worden dan zal ik het hierbij niet laten en zal ik de bovengenoemde ook echt waarmaken met beelden.

Wordt vervolgd.
Laatst gewijzigd door Akdag op 29 mar 2014 19:19, 4 keer totaal gewijzigd.

Jaapie70

Re: Dynafix anno 2014

Ongelezen bericht door Jaapie70 »

Eender. Vorige week verstuurd en nu maar afwachten. Ook mijn kennissen hebben hier last van gehad. Ook zal ik net als gebruiker Akdag iedereen to date houden. Succes jongen.

Teleplan Webcare

Ongelezen bericht door Teleplan Webcare »

Jaapie70 schreef:Eender. Vorige week verstuurd en nu maar afwachten. Ook mijn kennissen hebben hier last van gehad. Ook zal ik net als gebruiker Akdag iedereen to date houden. Succes jongen.
Beste Jaapie70, ik lees net je bericht hier op het forum van TrosRadar en wil graag weten of ik je kan helpen. Is het mogelijk dat je mij in een privé-bericht het reparatienummer stuurt zodat ik erin kan duiken?

Groet, Teleplan Webcare
^Renate

encore

Ongelezen bericht door encore »

Teleplan Webcare
Kan de moderatie bevestigen dat het hier echt om Teleplan gaat?

Teleplan Webcare

encore schreef:
Teleplan Webcare
Encore: terechte vraag en ik wil graag bevestigen dat het hier daadwerkelijk de Social Media Ambassadeur van Teleplan webcare betreft. Mocht je het willen verifieren kun je ons ook volgen via twitter @Teleplan_NV. Ook daar kun je aan de reacties zien dat ik (Renate of RW) achter de beantwoorde tweets zit. Indien de moderator mij een email stuurt of een privé bericht via trosradar kan en zal ik bevestigen dat ik uit naam van Teleplan reageer op alle online berichten via dit forum, twitter en alle andere online kanalen.
Met vriendelijke groet,

Teleplan Webcare
^Renate

Akdag

Teleplan Webcare schreef:
encore schreef:
Teleplan Webcare
Encore: terechte vraag en ik wil graag bevestigen dat het hier daadwerkelijk de Social Media Ambassadeur van Teleplan webcare betreft. Mocht je het willen verifieren kun je ons ook volgen via twitter @Teleplan_NV. Ook daar kun je aan de reacties zien dat ik (Renate of RW) achter de beantwoorde tweets zit. Indien de moderator mij een email stuurt of een privé bericht via trosradar kan en zal ik bevestigen dat ik uit naam van Teleplan reageer op alle online berichten via dit forum, twitter en alle andere online kanalen.
Met vriendelijke groet,

Teleplan Webcare
^Renate
Het gaat hier echt om Teleplan heb ook een bericht ontvangen van Renate.

Akdag

Status update : ???????????????(HET IS EEN LG G2 in een Nexus 4 doos)

Beste klant,

Uw defect toestel (LG LgNexus 4, iRMA*MRI*18*878*)
werd ontvangen bij ons servicecenter Dynafix Repair.
U zal verder geïnformeerd worden over de voortgang van uw reparatie.

U kunt zelf ook de reparatie volgen via track & trace op onze website!

Met vriendelijke groeten,

i.o.
Typhone e-concepts

Akdag

Zo beste mensen. Allereerst ben ik eerst naar opticien geweest voor een controle, want volgens Teleplan is er niets te zien aan mijn telefoon (zo een standaard antwoord had ik eigenlijk al in mijn mind).

Na een aantal "tests" zijn de experts tot de conclusie gekomen dat er niets aan de hand is met mijn toestel, vandaar dat ik het aangetekend heb opgestuurd(Dit was ook in het verleden met mijn N70 en blackberry bold 9700 volgens hun niets aan de hand). Ik wilde namelijk zomaar mijn nieuwe telefoon opsturen.

Nadat ik LG BENELUX had opgebeld om het door te geven dacht ik : "hey, wat als ik even in contact zou komen met LG UK en mijn probleem aankaart" en inderdaad zij geven het toe dat er een batch probleem was met bepaalde D802 LG G2 toestellen.

Ik wil dat er een normale service gerichte oplossing komt in plaats van makkelijk te zeggen dat er niets aan de hand is.

dit zijn de foto's van mijn scherm:
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Teleplan Webcare

Beste Akdag, wil je mij in een privebericht jouw reparatienummer doorsturen. Ga ik kijken of ik iets voor je kan betekenen. Groet, Renate -Teleplan webcare

encore

Ik wil best helpen Teleplan de grond in te boren, maar ik zie ook geen rare dingen op dat scherm. Nou ja, op die pijlen na dan...

Akdag

@encore.

Ik boor niemand de grond in. Ik laat enkel zien wat mijn defect is. Wat jij wel of niet ziet (koop een betere scherm of zet je helderheid even op MAX) is niet mijn probleem, delen op divers forums laten voldoende zien dus jou reactie kan ik missen. Ik deel hier enkel mijn ervaring en heb daar absoluut geen steun bij nodig van mensen die daar geen kennis van hebben.

@Renate Teleplan

Ik stuur nu mijn rep. nummer.

Akdag

Renate bedankt voor je PB, je zou reageren binnen 2 dagen maar tot heden niets ontvangen (1,5 week).

Akdag

Beste mensen. Iets wat ik graag wil meedelen met jullie. LG Electronics heeft mijn scherm exclusief vervangen buiten Teleplan om en ik ben hun echt dankbaar. Perfecte service en puur eerlijk! Mag ik de heren van LG bedanken!!

Dirkie

Ongelezen bericht door Dirkie »

Akdag schreef:@encore.

Ik boor niemand de grond in. Ik laat enkel zien wat mijn defect is. Wat jij wel of niet ziet (koop een betere scherm of zet je helderheid even op MAX) is niet mijn probleem, delen op divers forums laten voldoende zien dus jou reactie kan ik missen. Ik deel hier enkel mijn ervaring en heb daar absoluut geen steun bij nodig van mensen die daar geen kennis van hebben.

@Renate Teleplan

Ik stuur nu mijn rep. nummer.
Of koop misschien zelf een betere camera, want de foto's zijn zo onscherp dat alleen de daarop getekende pijlen scherp te zien zijn :mrgreen:

encore

Nee Dirkie, dat ligt aan ons...
En waarom PB-en met Dynafix als de foon door LG wordt gerepareerd?

Dirkie

Ongelezen bericht door Dirkie »

encore schreef:Nee Dirkie, dat ligt aan ons...
En waarom PB-en met Dynafix als de foon door LG wordt gerepareerd?
Geen flauw idee, maar ik snap het helemaal niet meer, want zelf schrijft TS
LG Electronics heeft mijn scherm exclusief vervangen buiten Teleplan om en ik ben hun echt dankbaar.
:mrgreen:

Marjolein24

Ongelezen bericht door Marjolein24 »

Mag ik ook mijn ervaring met Dynafix kwijt?

Ik hoor de stem van de telefoniste van Dynafix namelijk nog naklinken: 'Joh, laat je kapotte iPhone gewoon ophalen, dan krijg je binnen twee dagen te horen wat een reparatie kost en doe je het niet, dan krijg je hem kosteloos terug.'

Ik voelde al nattigheid toen mijn broertje, die bij BCC werkt, na het horen van mijn verhaal bezorgd vroeg: 'Toch niet bij Dynafix hè?'

Bijna twee weken later moet ik 36,30 euro betalen aan 'onderzoekskosten' voor een ongerepareerd, onherstelbaar toestel. Die komen boven op de 13 euro die ik de koerier betaalde. En heb ik al gezegd dat ik twee weken zonder telefoon zit?

Bij navraag blijk ik de zoveelste te zijn met klachten over Dynafix. Nooit aan beginnen.

qss

Ongelezen bericht door qss »

Na het internet afspeuren naar verhalen over telefoon reparateurs mijn verhaal.

https://www.klacht.nl/toestel-defect-2

Ik wist tijdens het kopen van het toestel niet dat Dynafix de toestellen maakt voor The Phone House. Beter gezegd ik had nooit eerder gehoord van het bedrijf.

Voor de mensen die niet op de link willen klikken een korte samenvatting van het probleem:

Toestel krijgt OTA (over the air update) hierna is de android fastboot alsmede de android recovery niet meer beschikbaar. Het toestel is niet geroot. Nooit geweest ook.

Terug naar de winkel, Phone House constateert klacht het toestel wordt ter reparatie aangeboden aan Dynafix. Toestel komt terug met de opmerking klacht niet geconstateerd. Geen kosten.

Meteen het toestel terug laten sturen naar Dynafix. Na een paar weken weer toestel terug. "Klacht niet geconstateerd". Wederom geen kosten.

Derde maal terug gestuurd richting Dynnafix, nu terug met hetzelfde commentaar maar met kosten! Onderzoekskosten van rond de 50 euro!

Erg vreemd dat er pas bij de derde maal kosten aan verbonden zijn terwijl het gebrek blijft bestaan! Ik ga ervan uit dat als Dynafix of The Phone House het een ongegronde klacht vinden direct kosten in rekening worden gebracht.

Het verhaal speelt nog, dus bij een update van welke partij dan ook (winkel locatie, Phone House webcare of Dynafix) zal ik dat hier plaatsen.

Gesloten