LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Dynafix-pakketje bij DHL ParcelShop al weken zoek

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
Kimm88
Berichten: 1
Lid geworden op: 09 aug 2017 12:36

Dynafix-pakketje bij DHL ParcelShop al weken zoek

Ongelezen bericht door Kimm88 »

Mijn telefoon is gemaakt door Dynafix, waarna het pakketje retour zou komen. Het wordt afgeleverd bij een ParcelShop, gezien ik tijdens kantooruren werk en dus de zending niet in ontvangst kan nemen. Echter geeft de medewerker van de Parcelshopaan dat hij het pakketje niet kan vinden. Ik ben hier 4 keer geweest, om zeker te weten dat het pakketje niet kwijt was.
Sindsdien heb ik elke dag gebeld met DHL en met Dynafix. Ik moet van DHL zelf contact opnemen met Dynafix en vragen of zij een order kunnen aanmaken voor DHL om een onderzoek op te starten naar mijn telefoon.

DHL en Dynafix houden mij de afgelopen maand niet op de hoogte van de bevindingen, en dagelijks moet ik de beide bedrijven bellen om te traceren waar mijn telefoon is. Door DHL wordt aangegeven dat zij mij niets kunnen vertellen, dat het via de backoffice verloopt en dat zij geen informatie hebben. Dit is vreemd, want DHL werkt met track&trace codes. DHL geeft na 3 weken aan dat het pakketje waarschijnlijk kwijt is geraakt (eerst is het kwijt bij de Parcelshop, dan blijkt het kwijt bij de bezorger, dan ligt het toch nog in een magazijn...).
Na nogmaals bellen met DHL en Dynafix, blijkt mijn telefoon niet kwijt, maar ligt in een depot/terminal van DHL. Bij de vraag waar mijn telefoon dan naartoe wordt gestuurd, wordt steeds vertelt dat ik moet afwachten.

Inmiddels ben ik een maand verder, en heb ik nog steeds geen telefoon. Ik ben slecht bereikbaar, wat zeer onhandig is.
Via de telefoon is zeker meer dan 18 keer contact geweest, en ook via de email en Facebook chat heb ik veel contact gezocht.
Ondanks dat, wat louter vanuit mij als klant geïnitieerd is, word ik niet op de hoogte gehouden, noch zijn er nieuwe ontwikkelingen in het gehele proces wat nu een maand duurt.
Laatst gewijzigd door Radar op 09 aug 2017 16:11, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Onderwerp aangepast

taxikemperman
Berichten: 652
Lid geworden op: 08 jun 2005 16:51

Re: Dynafix-pakketje bij DHL ParcelShop al weken zoek

Ongelezen bericht door taxikemperman »

Voor de duidelijkheid: u heeft niets te maken met DHL.
U heeft alleen te maken met Dynafix.
Deze zult u verantwoordelijk moeten stellen
U kunt beginnen met een klacht op http://web.dynafix.com/nl/dynafix/compl ... n-klachten
Ook kunt u eventueel een klacht plaatsen op https://www.klacht.nl/dynafix-care/

JvandeW
Berichten: 760
Lid geworden op: 21 jun 2017 10:47

Re: Dynafix-pakketje bij DHL ParcelShop al weken zoek

Ongelezen bericht door JvandeW »

taxikemperman schreef:Voor de duidelijkheid: u heeft niets te maken met DHL.
U heeft alleen te maken met Dynafix.
Deze zult u verantwoordelijk moeten stellen
U kunt beginnen met een klacht op http://web.dynafix.com/nl/dynafix/compl ... n-klachten
Ook kunt u eventueel een klacht plaatsen op https://www.klacht.nl/dynafix-care/
Het is nog maar de vraag of de TS iets met Dynafix te maken heeft. Meestal wordt Dynafix ingeschakeld door verkopers van mobiele telefoons voor de afhandeling van reparaties. Belangrijk dus om te weten of de TS dus gebruik maakt van de garantie van de verkoper of zelf Dynafix heeft ingeschakeld en dit ook niet heeft gedaan in opdracht van de verkoper.

Indien het hier namelijk wel om garantie vanuit de verkoper gaat, heeft de TS ook niets te maken met Dynafix. De TS kan dan bij de verkoper aankloppen en melden dat zij het probleem moeten oplossen binnen redelijk termijn. Doen zij dit niet, dan kan de TS overgaan tot ontbinding van de koopovereenkomst en het aankoopbedrag terugeisen.

Gesloten