LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Dynasure/Dynafix -Schandalige afhandeling telefoonreparatie.

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
yordi1111

Dynasure/Dynafix -Schandalige afhandeling telefoonreparatie.

Ongelezen bericht door yordi1111 »

Enige tijd geleden heb ik mijn telefoon, een iphone 6 en geabonneerd bij T-mobile, door de toestelverzekering Dynasure/Dynafix laten repareren. Ipv mijn oude toestel gerepareerd kreeg ik een 'nieuwe' iphone 6 bezorgd met een andere IMEI nummer.

Inmiddels heb ik een nieuw abonnement bij T-mobile met een iphone 7, en wil ik mijn iphone 6 aan mijn broer geven. Hij heeft een Tele2 abonnement, en tot onze verbazing blijkt er een simlock op het toestel te zitten, waardoor zijn Tele2 simkaart niet geaccepteerd wordt.

Hier heb ik na eerst contact met Apple, Tele2 & T-mobile, en diverse tests (zijn Tele-2 simkaart doet het notabene wel in mijn nieuwe iphone7 waar ik mijn T-mobile abonnement op heb) contact over opgenomen met Dynasure, immers mijn oude toestel was simlock vrij, dan mag ik verwachten dat het vervangende toestel ook simlock vrij is. Dat was de medewerker van Dynasure met mij eens, en het toestel werd opgehaald om dit in orde te brengen. Enkele dagen later ontving ik het toestel terug, met nog steeds dezelfde simlock. Op de servicebon van Dynafix staat "Klacht niet geconstateerd".

Vervolgens eerst opnieuw met T-mobile gebeld, en na een lang gesprek met de technische dienst melden zij dat het imei nummer niet eens bij hun bekend is, en dat zij niets kunnen betekenen omdat het toestel niet door hun geleverd is maar door Dynafix/Dynasure. Die moet de simlock alsnog verwijderen aldus T-mobile.

Hierop heb ik Dynafix gebeld via het telefoonnummer op de servicebon (0900-3962349), daar kreeg ik het vreemde verhaal te horen dat er een simlock op het toestel geplaatst is om verzekeringfraude tegen te gaan, en dat deze simlock er alleen door T-mobile afgehaald kan worden. Toen ik melde dat ik al met T-mobile gebeld had en dat deze niets konden doen, kreeg ik te horen dat dit bij een fysieke T-mobile winkel gedaan kon worden.

Gisteren naar de T-mobile winkel geweest, hele verhaal verteld. Met stomheid geslagen, hier hadden ze nog nooit van gehoord. De simlock verwijderen konden ze echt niet, dat moet Dynasure doen aldus de medewerker van T-mobile. Deze medewerker heeft vervolgens voor ons met Dynasure gebeld, en melde even later dat ik een mail zou krijgen van Dynasure om een afspraak te maken om opnieuw het toestel te laten ophalen.

Later op de dag inderdaad een mail van Dynasure, of ik ze terug kon bellen om meer informatie te geven. Opnieuw gebeld, hele verhaal weer uitgelegd. En wat krijg ik te horen na intern overleg door de medewerker? Dynasure wil dit niet verder oplossen. De Dynasure medewerker kon niet vertellen waarom exact, behalve dat de technische dienst blijkbaar heeft besloten dat T-mobile dit probleem op moet lossen. Hij wilde wel kwijt dat hij het persoonlijk niet eens was met de beslissing maar er verder niets aan kon doen. Hij adviseerde een klacht in te dienen via hun klachtenmail.

Ik vind het werkelijk schandalig dat ik voor mijn simlock vrije toestel een exemplaar terug krijg die blijkbaar een simlock heeft, en dat ik vervolgens van het kastje naar de muur wordt gestuurd om vervolgens keihard te horen dat Dynasure het probleem niet op wil lossen. Ik heb uiteraard dit hele verhaal naar hun klachtenmailadres gestuurd (& op verzoek van T-mobile ook een kopie naar T-mobile). Er is werkelijk een hele werkdag in tijd in gaan zitten plus een maandbundel aan belkosten voor een ogenschijnlijk simpel probleem (hoe moeilijk kan het zijn voor zo'n bedrijf om de simlock alsnog te verwijderen?) zonder resultaat.

stofzuigertje

Re: Dynasure/Dynafix -Schandalige afhandeling telefoonreparatie.

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Meestal komen toestellen na in gebruik name na 1 jaar vrij.
Dit kost niets en gaat meestal vanzelf.
Dus nog even geduld en je hoeft niets te betalen.

Gesloten