LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Een hele koude douche voor Debitel & Telfort

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
suzan wassenberg

Een hele koude douche voor Debitel & Telfort

Ongelezen bericht door suzan wassenberg »

Ik ben verhuist en woon nu dicht bij de Duiste grens, maar toch echt in Nederland!!
Nu heb ik niets aan mijn telefoon, want mijn bereik is 0,0. Maar ik heb mijn telefoon wel aanstaan (tja weet ik veel, er staat alleen op "beperkte service". en sms´jes kreeg ik af en toe wel binnen)
Nu blijkt dat als mensen mij bellen ze automatisch doorgeschakeld worden naar mijn voicemail....in het buitenland!!! Ik heb echt flinke telefoonrekeningen binnengekregen voor bellen???? en gebeld worden in het buitenland!!???en Sms´en in en vanuit t buitenland!!! En ik ben gewoon in Nederland!!!!! Echt niet normaal!!!
Debitel beweert dat zij er niets aan kan doen en dat ik maar een andere provider moet uitkiezen (waar ik extra voor moet betalen!) en ik bel via het netwerk van Telfort. Telfort deed mij de belofte dat mijn abonnement kon worden opengebroken als ik het toestel zou terugsturen. Ik wil ik het telefoontje retour sturen (nadat ik een nieuw toestel met KPN heb gekocht) Krijg ik een lullig voicemailtje, sorry er is een foutje gemaakt Telfort kan niets voor u doen ga maar naar Debitel.
Ik heb die mevrouw proberen terug te bellen, maar zij wil mij niet meer aan de telefoon hebben als ik het er niet mee eens was moest ik maar een brief sturen naar de klachtencommissie!!!!!
Nu zit ik dus met een abonnement waar ik niets aan heb en een nieuw toestel en nieuw mobiel nummer!!!
Debitel en Telfort zijn echt GEEN klantvriendelijke providers, alleen maar geldwolven!!

Gast

Re: Een hele koude douche voor Debitel & Telfort

Ongelezen bericht door Gast »

HEt is het één of het ander, als je een abo neemt bij DEBITEL via het netwerk van TELFORT heeft TELFORT nix met jou te maken! DEBITEL heeft een contract met Telfort gesloten om zo de infrastructuur voor het bellen, sms-en, wappen, etc... te verkrijgen. Jij bent dus klant van DEBITEL. Het feit dat TELFORT geen bereik heeft bij de grens kan altijd gebeuren, er zijn noueenmaal gaten in de dekking. En over het feit dat er gesprekskosten zijn gerekend van bellen via buitenland naar erin of wat dan ook, is geheel te wijten aan het feit dat er aan de andere kant van de grens dat zal dus BElgie of Duitsland zijn dat daar ook providers zitten! Lijkt mij logisch! Het is dus aan jou de zaak om te controleren of je telefoon op het netwerk van TELFORT staat of niet( dat je dus ingelogd bent op een buitenlandse provider). Antennes trekken zich namelijk nix aan van landsgrenzen, niet dat als je in NL bent een metertje over de grens dat je geen Duits netwerk meer kan ontvangen!Hier kan je DEBITEL of TELFORT de schuld niet voor geven, dit is jou eigen verantwoordelijkheid!

Je kan ook eerst DEBITEL aangetekend schrijven, met daarin jou klacht, dat je geen bereik hebt waar je woont. Dus eerst bij de provider zeuren en dan pas RADAR inschakelen!

Gast

Re: Een hele koude douche voor Debitel & Telfort

Ongelezen bericht door Gast »

En daarbij is debitel de ENIGE diehet mogelijk maakt om te switchen van netwerk binnen je contract!!! Dat noem ik WEL service! Ok je moet er wat voor betalen, maar dat is beter dan wanneer je aan een contract zit waar je helemaal niks aan hebt. Debitel kan er niks aan doen dat je verhuisd bent en aan de grens woont. Wat Gast hiervoor ookal zei, Zal er op de duitse grens een duitse mast staan en die pakt jou mobiel dan. TIP: Zet je mobiel op handmatig netwerk zoeken! Dan ben je wel niet altijd goed bereikbaar, maar heb je ook geen extra kosten. Ik snap dat je geschroken bent van je rekening maar debitel noch telfort kunnen hier wat aan doen!
ps wanneer je voor een netwerk wissel kiest, kijk dan eerst of kpn of vodafone daar wel bereik hebben. Grens gebieden zijn altijd lastig qua dekking...

Gesloten