bijna 2 jaar geleden verlengde ik mijn telefoon abonnement bij Hi. Ik ben al jaren een tevreden klant, maar vanwege de toestellease ben ik toch ook rond gaan kijken. Hi bleek daarbij nog wel de goedkoopste, dus gewoon mijn abonnement verlengd. Ik kreeg toestellease K, in combinatie met een iPhone 4s. Niet de duurste, maar de kosten van de toestellease waren wel meer dan het abonnement zelf.
Maandag kreeg ik het bericht dat ik kon verlengen. Graag! Ik wilde van die toestellease af. Toen ik mijn oude abonnement afsloot, werd mij verteld dat ik voor een kleine prijs mijn telefoon over zou kunnen nemen. Ik wil graag mijn telefoon houden, als reserve.
Dus ik belde Hi gisteren, wat het me zou kosten om mijn telefoon over te moeten nemen. 170 euro!
Dat noem ik geen klein prijsje want dat ligt boven de dagwaarde van een 2 jaar oude iPhone, maar goed. Daar gaat mijn klacht niet over.
Die gaat namelijk over het over het volgende; via de telefoon kreeg ik te horen dat als ik mijn abonnement later had verlengd (dus dichter bij de einddatum), de kosten voor overname lager zouden zijn.
Dit staat echter NERGENS vermeld. Had ik het geweten, dat had ik nog een paar maanden gewacht. Nu krijg ik vandaag mijn nieuwe telefoon binnen en de oude moet ik terugsturen omdat ik niet even 170 euro ga betalen voor een reserve telefoon.
Hi licht haar klanten niet in over deze regeling, en dat gaf de medewerkster zelf ook toe aan de telefoon. Ik vind dit niet netjes richting de klanten die hun abonnement verlengen. Je zou goed voorgelicht moeten worden over de gevolgen van de toestellease en het afkopen hier van!
Voorbeeld:
Ik betaalde 24,50 per maand. In de duur van mijn abonnement heb ik in totaal 465,50 betaald voor het gebruik van mijn telefoon. Daar zou dan 169 bovenop komen. Dat maakt 635 euro.
Een iPhone 4s kost in de Hi shop nu los 334 euro.
Met andere woorden; ik heb de dagwaarde al ruimschoots betaald! Mag dit zomaar?
De toestellease is 2 maanden na het verlengen van mijn oude abonnement afgeschaft, maar mensen zaten er toch nog aan vast. Met deze gevolgen dus.
Ik voel me onjuist behandeld door Hi door niet voorgelicht te worden over de kosten van het afkopen van de telefoon met toestellease. 169 euro vind ik geen klein prijsje voor een toestel wat 2 jaar intensief gebruikt is.
| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Einde Hi toestellease met hoge kosten
-
Josephien12
Re: Einde Hi toestellease met hoge kosten
Ja dat mag. Klantvriendelijk is het niet, maar niemand heeft u gedwongen bij Hi te gaan leasen en niemand dwingt u het toestel voor het bedrag wat hi aangeeft over te nemen.DinyB schreef: ...Met andere woorden; ik heb de dagwaarde al ruimschoots betaald! Mag dit zomaar?
Hi is een commercieel bedrijf en bepaalt haar eigen verdienmodel.
Laatst gewijzigd door Josephien12 op 03 dec 2014 12:45, 1 keer totaal gewijzigd.
Leuk geredeneerd allemaal, maar u heeft niet nu een tweedehands telefoon genomen, Hi heeft er 2 jaar geleden eentje nieuw voor u uit de stelling gepakt. Uw redenatie dat u na 2 jaar alleen de dagwaarde hoeft te betalen is wel heel vreemd. U ontving 2 jaar geleden een nieuw toestel en heeft na 2 jaar hiervan 465 euro betaald in termijnen. En nu na 2 jaar bent u van mening dat het leasebedrag verrekend moet worden met de huidige prijs en niet met de prijs van toen u de overeenkomst aan ging? In uw redenatie zou ik zelfs nog 130 euro terugvorderen, omdat de telefoons tegenwoordig goedkoper zijn.DinyB schreef: Voorbeeld:
Ik betaalde 24,50 per maand. In de duur van mijn abonnement heb ik in totaal 465,50 betaald voor het gebruik van mijn telefoon. Daar zou dan 169 bovenop komen. Dat maakt 635 euro.
Een iPhone 4s kost in de Hi shop nu los 334 euro.
Met andere woorden; ik heb de dagwaarde al ruimschoots betaald! Mag dit zomaar?
De toestellease is 2 maanden na het verlengen van mijn oude abonnement afgeschaft, maar mensen zaten er toch nog aan vast. Met deze gevolgen dus.
Ik voel me onjuist behandeld door Hi door niet voorgelicht te worden over de kosten van het afkopen van de telefoon met toestellease. 169 euro vind ik geen klein prijsje voor een toestel wat 2 jaar intensief gebruikt is.
Heel simpel, Hi heeft 2 jaar geleden een telefoon verkocht die toen ongeveer 650 euro kostte. Van die 650 euro heeft u nu 465 euro betaalt en om eigenaar te worden moet het restbedrag betaalt worden voor de prijs van toen, niet de prijs van nu.
Bij huur betaal je altijd meer dan bij koop, dat is normaal. Ik vind vind de prijs niet heel gek voor een 2 jaar oude Iphone 4s. Op marktplaats doen die dingen zo 180 euro. Bedenk dat Apple naast een premium prijs gelukkig ook erg waarde vast is. De indicatie dagwaarde was volgens mij destijds 10-15% van de nieuwwaarde. Maar wel de nieuwwaarde van toen, niet van nu.
De prijs die een iphone 4s nu nieuw kost is geen indicatie. Destijds was het een toptelefoon, nu is het slijten van de voorraad en verkoopt men ze dus op of rond kostprijs.
De prijs die een iphone 4s nu nieuw kost is geen indicatie. Destijds was het een toptelefoon, nu is het slijten van de voorraad en verkoopt men ze dus op of rond kostprijs.