LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Ervaring met Simyo

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
Koop52

Ervaring met Simyo

Ongelezen bericht door Koop52 »

Ik heb de volgende vraag,
Hoe is de ervaring met Simyo?
Een kennis van mij wordt geconfronteerd met redelijk hoge facturen.
Bij nader inzien zijn het voor haar volledig onbekende MMS nummers en twee maal een bekend nummer.
Bij navraag bij Simyo wordt via de mail geadviseerd om het antwoord op het forum te zoeken maar zij heeft toch een overeenkomst met Simyo en niet met een forum?
Maar evengoed zo gedaan hierbij kwam naar voren dat de mensen op het forum het ook erg vreemd vonden.
Later kwam uit dat op de momenten van het MMS gebruik het mobiel thuis lag waar op dat moment niemand was (kerstavond).
Later bleek ook nog eens dat de houder van het bekende nummer een oud toestel gebruikt welk geen MMS kan ontvangen. Dit alles is bekend bij Simyo maar tot op heden is de Simyo lijn stil.
Tevens is bovenstaande niet eenmalig maar heeft ook plaatsgevonden met datagebruik wat volledig onbekend was. Is de houding van de providers niet enigszins arrogant.
Zijn er meerdere die zich hier in herkennen. Graag hoor ik dit.

Koop52

Re: Ervaring met Simyo

Ongelezen bericht door Koop52 »

Sorry maar een Whatsapp is een data afrekening en een MMS is een separate afrekening op je beltegoed.
Maar buiten bovenstaand gegeven er is omschreven dat de mobiel op het door Simyo opgegeven tijdstip van versturen van de MMS ongebruikt in een woning lag waarvan de bewoners op dat moment niet thuis waren. Daarbij komt nog dat een oude mobiel die niet de mogelijkheid heeft om MMS te ontvangen zeker geen Whatsapp kan handelen.
Eigenlijk een belangrijk maar vergeten te melden dat is het volgende, op de factuur van December 2014 van Simyo staat tevens netjes vermeld op welk tijdstip de handeling plaatsvindt. Wat wil nu het geval er zijn 36 MMS jes verzonden met tussenpozen van ongeveer een minuut. Hierop is het antwoord van de klantenservice van Simyo dat als een MMS te groot is dan wordt deze in tweeën verstuurd. Ik zou haast zeggen kijkend naar het aantal van 36 dat er dan een Kerstboek mee verstuurd. Dus een vergissing tov een Whatsapp is niet mogelijk. Het zijn duidelijk twee mobiele nummers waarvan een van een bekende welke niets heeft ontvangen en dat door zijn toestel ook niet kan.Dan heb je van bovenstaand gegeven meerdere getuigen en dan zwijgt Simyo.

GJvdZ

Ongelezen bericht door GJvdZ »

Koop52 schreef:Hierop is het antwoord van de klantenservice van Simyo dat als een MMS te groot is dan wordt deze in tweeën verstuurd. Ik zou haast zeggen kijkend naar het aantal van 36 dat er dan een Kerstboek mee verstuurd. Dus een vergissing tov een Whatsapp is niet mogelijk. Het zijn duidelijk twee mobiele nummers waarvan een van een bekende welke niets heeft ontvangen en dat door zijn toestel ook niet kan.Dan heb je van bovenstaand gegeven meerdere getuigen en dan zwijgt Simyo.
Ik denk dat je kennis het niet helemaal goed heeft begrepen. Een te grote SMS wordt in stukjes verstuurd. Als iemand anders via MMS een lange tekst verstuurd en het toestel kan geen MMS ontvangen wordt dit in meerdere SMS-en verstuurd. Dit gebeurt bijvoorbeeld als iemand vanaf een iPhone een lang bericht via iMessage verstuurd. Als de ontvanger geen iMessage heeft, knipt iMessage het in kleine stukjes.

Maar dat verklaart niet waarom de rekening zo hoog is. Voor het ontvangen betaal je niks (tenzij het premium sms-jes zijn bij bijvoorbeeld een tv programma).

sweet-devil

Ongelezen bericht door sweet-devil »

Mijn ervaringen met Simyo zijn wisselend... Ik was op vakantie en verstuurde 1 smsje dat ik aangekomen was, vervolgens was de hele 10 euro die er op stond op.
Ik mailen en mailen en mailen, telkens het antwoord dat het mijn schuld was, ik mn internet had aanstaan (optie voor internet stond uit, nooit geactiveerd), en ze beweerden dat ik het zelf veroorzaakt had door sms-diensten. Ik kreeg geen vergoeding zeiden ze elke keer, terwijl ik hier niet eens naar vroeg.
Uiteindelijk viel het kwartje toen ik zei dat ik helemaal geen vergoeding wilde, maar gewoon wilde voorkomen dat dit weer zou gebeuren aangezien ik weer naar het buitenland ging. Toen kwamen ze er achter dat de SMS vast was blijven zitten bij de centrale (o.i.d.) en kreeg ik m'n geld terug. M.a.w. als ik na de eerste email opgegeven had, had ik m'n geld niet terug gezien. Onderzoeken waar het probleem ligt doen ze blijkbaar ook niet echt...

Harm.calc

Ongelezen bericht door Harm.calc »

Als afspraken niet nakomen kan worden gezien als "zeer slecht" dan is mijn ervaring met Simyo zeer slecht.

Ik heb een prepaid card gekocht bij Simyo, waar ik mijn huidige nummer op wilde overzetten.
Binnen 10 dagen heb ik me echter bedacht en wilde m'n nummer niet omzetten, en het nummer van Simyo wilde gebruiken. Dat was bijna 4 weken voor het overzetten.
Zoals aangegeven via Simyo heb ik dit per mail gedaan. Meermalen herhaald.

Hebben ze toch mijn nummer omgezet.

Nogmaals aangegeven dat zij op de hoogte zijn dit niet te doen. Toen werd het stil.

Je kunt zeggen Simyo = slecht, of Simyo = zeer slecht.
Ik zou zeggen, Simyo begin er niet aan.

GJvdZ

Ongelezen bericht door GJvdZ »

Ik heb 4 abonnementen bij Simyo (al enkele jaren) en nog nooit probleem gehad. Oftewel: overal gaat wel eens wat fout maar meestal gaat het goed. Als we alle persoonlijke ervaringen optellen kunnen we geen telefoonabonnementen afsluiten, niet meer internetten, geen TV kijken, nergens meer boodschappen doen, naar geen enkele ziekenhuis gaan, etc etc.

Harm.calc

Blijkbaar gaat er een enkele keer ook wel eens iets goed bij Simyo.
Maar daar worden ze voor betaald, mensen!
Blijkbaar is die groep mensen al heel erg blij dat er niets mis gaat ...

Voor mij staat Simyo synoniem voor slecht en zeer slecht.

Gelukkig heb ik prepaid. Die maak ik op en zien ze mij niet meer terug.
En ik zal niet schromen Simyo bij andere mensen af te raden.

Harm.calc

Na 10 dagen kan, vogels!
Bijna 4 week voordat het omgezet zou worden.

Dit is een wijziging die in 1 minuut had kunnen plaatsvinden.

Als dit niet had gekund hadden ze dit in hun voorwaarden moeten aangeven.
Die zou ik er maar eens op nalezen voordat je met een reactie komt.

De fout van Simyo is dat zij het omzetten van het nummer gewoonweg hebben doorgezet.
Omdat het sindsdien stil is van hun zijde zegt eigenlijk genoeg.

Mooi vogels dat jij geen bedenktijd nodig hebt (?), en je niet bedenkt (?) binnen acceptabele tijd. Dat maakt jou vast en zeker heel bijzonder.

hercu1965

Ongelezen bericht door hercu1965 »

Simyo is gewoon TOP , mijn vriendin en ik hebben beide er een abo.
Heerlijk simpel zelf je bundels kunnen aanpassen met een muisklik.
Overal kan natuurlijk wel eens wat fout gaan, maar onze ervaring is prima.
Als je echt een slechte provider wil ga dan naar Ben.
Die is zo slecht dat het bijna lachwekkend is.
Doe eens voor de lol Ben revieuws, je rolt bijna van je stoel van verbazing als je dat allemaal leest.

Gesloten