Een week geleden word ik door een medewerker van Euphony gebeld met de mededeling dat zij gevraagd zijn ALLE klanten van KPN voortaan te factureren en dat ik voortaan van hun de factuur voor mijn vaste telefoon zal ontvangen. Ik heb gezegt niets van KPN te hebben gehoord. Desondank heb ik nu een brief ontvangen die mij verwelkomt bij Euphonie. Ik heb KPN gebeld en te horen gekregen dat mijn abonnement daar opgezegd is door Euphonie en dat ik het met hun moet regelen.
Ik vind dit een heel verkeerde manier van klanten werven. Het begint met een leugen, dan ongevraagd wordt je klant gemaakt en je abonnement kan zomaar zonder je medeweten door een derde partij omgezet worden!
Let op als je door Euphonie gebeld wordt.
| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Euphony belazert de klanten
-
prinsdejong
Re: Euphony belazert de klanten
Mijn oude moeder, die niet meer voor zichzelf kan zorgen en ook geestelijk niet meer toerekeningsvatbaar is, is door Euphony telefonisch overgehaald om over te stappen van KPN naar Euphony! Nota Bene: we kregen een brief van KPN dat ze geen klant meer is! Van Euphony taal nog teken, maar nu wel ongewild klant! Dat dit zo maar kan: een oud vrouwtje bellen die er niks van snapt, maar beleefd en hoffelijk iemand te woord staat. Euphony? Crimineel gedrag!
Er is gewoon gelogen in het eerste contact en ik begrijp eigenlijk ook KPN niet. Men weet zo langzamerhand wel hoe 1 en ander in elkaar steekt en toch verwijst KPN naar Euphonie.Oplichting is een groot woord maar ongeloofelijk onbeschoft is het zeker! Probeer op te zeggen of schakel de telecom-waakhond ( OPTA ) in. www.opta.nlMvdH schreef:Een week geleden word ik door een medewerker van Euphony gebeld met de mededeling dat zij gevraagd zijn ALLE klanten van KPN voortaan te factureren en dat ik voortaan van hun de factuur voor mijn vaste telefoon zal ontvangen. Ik heb gezegt niets van KPN te hebben gehoord. Desondank heb ik nu een brief ontvangen die mij verwelkomt bij Euphonie. Ik heb KPN gebeld en te horen gekregen dat mijn abonnement daar opgezegd is door Euphonie en dat ik het met hun moet regelen.
Ik vind dit een heel verkeerde manier van klanten werven. Het begint met een leugen, dan ongevraagd wordt je klant gemaakt en je abonnement kan zomaar zonder je medeweten door een derde partij omgezet worden!
In een andere draad heb ik verteld dat ik precies dezelfde ervaring heb gehad. Overigens doen ze aan de telefoon niet moeilijk en beeindigen ze gewoon per direct zonder gevolgen de overeenkomst. Neemt niet weg dat ik voor de volledigheid toch een aangetekende brief heb verstuurd.MvdH schreef:Een week geleden word ik door een medewerker van Euphony gebeld met de mededeling dat zij gevraagd zijn ALLE klanten van KPN voortaan te factureren en dat ik voortaan van hun de factuur voor mijn vaste telefoon zal ontvangen. Ik heb gezegt niets van KPN te hebben gehoord. Desondank heb ik nu een brief ontvangen die mij verwelkomt bij Euphonie. Ik heb KPN gebeld en te horen gekregen dat mijn abonnement daar opgezegd is door Euphonie en dat ik het met hun moet regelen.
Dat een derde partij het abonnement kan beeindigen begrijp ik in het kader van het eenvoudig overstappen. Zo heeft KPN het ons ook uitgelegd en zo heeft OPTA het ook bedoeld. De crux zit 'm natuurlijk in het 'zonder je medeweten'. Overigens blijft het vreemd dat je dan niet via KPN de overstap kan stopzetten. Dit is weer niet zo consumentvriendelijk bedacht van OPTA, maar dat terzijde.Ik vind dit een heel verkeerde manier van klanten werven. Het begint met een leugen, dan ongevraagd wordt je klant gemaakt en je abonnement kan zomaar zonder je medeweten door een derde partij omgezet worden!
Belangrijker: door te liegen (Euphony heeft de opdracht van KPN gekregen om de facturatie over te nemen) en niet kenbaar te maken dat het om een nieuwe dienst gaat (alleen even de gegevens controleren) verrichten zij volgens mij gewoon een misleidende handelspraktijk volgens de definities in Burgerlijk wetboek boek 6 art 193c en 193d (zie ook: http://wetten.overheid.nl/BWBR0005289/g ... rtikel193a). En onder de oneerlijke handelspraktijken vallen in het bijzonder deze misleidende handelspraktijken. Tenslotte:
Dit alles bij elkaar lijkt mij voldoende om alles waar Euphony ook mee zou kunnen aankomen, direct om zeep geholpen kan worden. Aan de andere kant: ik ben geen jurist en ik zou niet bij mijzelf langskomen om juridisch advies in te winnenartikel 193b, eerste lid, Boek 6 Burg Wetboek schreef:Een handelaar handelt onrechtmatig jegens een consument indien hij een handelspraktijk verricht die oneerlijk is.