Beste Lezers,
Zelfde verhaal bij mij. Ik maak al 3 jaar gebruik van de Iphone en data, bij T-mobile, tot op heden. Want dat kan goedkoper, dacht ik. De bundel waaraan ik tot nu toe ruim voldoende had was 1000MB dus dat heb ik ook bij Tele2 zo aangevraagd.
Nu werd ik afgesloten, kon niet meer bellen/internetten etc. Bleek dat mijn rekening opgelopen is tot € 150. Ik schok me een hoedje, om me even netjes uit te drukken. Dit heb ik echt nog nooit mee gemaakt. De mevrouw wist me te vertellen dat ik ruim over mijn bundel heen ben gegaan. Heel raar, echt nog nooit moeite mee gehad. Ik gelijk mijn pakket naar 1500MB verhogen, just to be shure.
Nog geen week later krijg ik een waarschuwing dat het einde van mijn databundel naderde. Heel fijn een waarschuwing maar gevoelsmatig klopte er niks van.
Goed, volgde maand. Ik dus een data applicatie downloaden om te zien hoe exhorbitant mijn verbruik dan daadwerkelijk is. Tot mijn stomme verbazing, krijg ik 6 dagen na het ingaan van mijn nieuwe termijn een waarschuwing dat ik over de helft heen zit. Ik ben pas 6 dagen verder!!!!! De data applicatie laat ook iets anders zien, namelijk dat ik pas 460 MB verbruikt heb, waarvan 416 over het wifi netwerk. Dat klopt toch niet!
Ik vermoed dat de teller van Tele2 niet klopt, gezien ik in het verleden nog nooit problemen hier mee gehad heb, en ik meerdere meldingen op internet hier over kan lezen. Voor de gein heb ik zojuist even op het Tele2 forum gekeken en een screenshot gemaakt van alle 'exorbitant dataverbruik meldingen' gemaakt. Het zijn al 8 meldingen op een pagina (tijdsbestek van 2 dagen)
Wat ik van Tele2 verwacht is dat zij dit goed uitzoeken en mij compenseren voor dat wat ik te veel betaald heb. Dat een data applicatie er wat naast zit is tot daar aan toe, maar dit slaat werkelijk alles.
Dan weer wel met een vriendelijke groet,
Iris
| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Exorbitant dataverbruik bij Tele2
Re: Exorbitant dataverbruik bij Tele2
Waarom plaats je je verhaal dan hier? Daarvoor moet je bij Tele2 zijn.Pale schreef: Wat ik van Tele2 verwacht is dat zij dit goed uitzoeken en mij compenseren voor dat wat ik te veel betaald heb. Dat een data applicatie er wat naast zit is tot daar aan toe, maar dit slaat werkelijk alles.
Ook zelfde verhaal!!!
Ook ik heb een serieuze klacht over tele 2. Datagebruik absurd hoog hoge rekening als gevolg.
Op 13 juni heb ik een sms ontvangen dat mijn data verbruikt is (500mb)
Direct met tele 2 gebeld en deze vertelden mij dat ik er al 71 euro overheen zat! Direct de telefoon uitgeschakeld daarna weer aangezet en hem helemaal naar fabriekswaarden gezet. 10 x nagekeken of het mobiele netwerk uit stond. Een teller voor data geinstalleerd (3g watchdog) nb. die had ik al eerder....had ik natuurlijk nooit moeten verwijderen!. Maar tele 2 had die superhandige
app! dacht ik!, avg antivirus er weer opgezeten de telefoon weer gaan gebruiken. Geen 3g!! Alleen wifi. dat check ik inmiddels 20 x per dag. Mijn watchdog geeft aan wat via wifi gebruikt wordt en mijn 3g staat nog steeds op nul! Wat schetst mijn verbazing. Vandaag tele2 gebeld. Gewoon voor mijn gemoedsrust.... uw rekening is 350 euro mevrouw! Hoe kan dit? mijn app zegt nul. en 13 mei was het 71 euro. Ik lees zoveel verhalen van dit soort over tele2. Dat ik het vermoeden heb dat daar iets grondig mis! Ook blijkt het dat ik een sms krijg als ik al 71 euro over mijn bundel zit...?! Dit klopt niet. Mensen komen zo in de problemen. Uitschakelen na mijn bundel kan niet zeggen ze. Maar bij 350 sluiten ze me wel af terwijl ik dat bij 71 euro al wilde. 71 euro is bijna mijn jaarabonnement! Ik wil van tele 2 af en het afkopen maar ook deze rekening vvan 350 euro vond de chatmevrouw geen geldige reden! Dit kan zo niet. Dit is moedwillig van tele2 om te verdienen! Iets anders maak je mij niet wijs!
Misschien kunnen we onze krachten bundelen?
Ik heb me al aangemeld bij consuwijzer,
kassa en radar komen ook nog.
Als iedereen dat zou doen komen we er misschien ooit uit!
facebook/twitter, ideeen....
Gr. Esther
Ook ik heb een serieuze klacht over tele 2. Datagebruik absurd hoog hoge rekening als gevolg.
Op 13 juni heb ik een sms ontvangen dat mijn data verbruikt is (500mb)
Direct met tele 2 gebeld en deze vertelden mij dat ik er al 71 euro overheen zat! Direct de telefoon uitgeschakeld daarna weer aangezet en hem helemaal naar fabriekswaarden gezet. 10 x nagekeken of het mobiele netwerk uit stond. Een teller voor data geinstalleerd (3g watchdog) nb. die had ik al eerder....had ik natuurlijk nooit moeten verwijderen!. Maar tele 2 had die superhandige
Misschien kunnen we onze krachten bundelen?
Ik heb me al aangemeld bij consuwijzer,
kassa en radar komen ook nog.
Als iedereen dat zou doen komen we er misschien ooit uit!
facebook/twitter, ideeen....
Gr. Esther
Precies hetzelfde bij mij. Ik zet mijn data uit op het moment dat ik het smsje krijg dat mijn bundel op is. Maar bij dit factuur had ik, precies op de dag dat ik de data had uitgezet of op zijn minst op 2G had gezet, 500 mb gebruikt aan data.
Ik gebruik normaal gesproken 500 mb in een maand. Ik doe vrijwel alles op WIFI en zal nooit zoveel mobiele data kunnen gebruiken op één dag.
Heb hierover eindeloos met tele2 gediscussieerd. Ook had ik een externe app die me liet zien hoeveel MB ik had gebruikt in die periode en dat was onder de honderd. Dan wordt mij wijs gemaakt dat tele2 een andere eenheid MB´s gebruikt dan de app. Veel gekker moet het niet worden.
Ik gebruik normaal gesproken 500 mb in een maand. Ik doe vrijwel alles op WIFI en zal nooit zoveel mobiele data kunnen gebruiken op één dag.
Heb hierover eindeloos met tele2 gediscussieerd. Ook had ik een externe app die me liet zien hoeveel MB ik had gebruikt in die periode en dat was onder de honderd. Dan wordt mij wijs gemaakt dat tele2 een andere eenheid MB´s gebruikt dan de app. Veel gekker moet het niet worden.
mischien is het wel handig om dan ook maar gelijk http://www.trosradar.nl/uitzending/opro ... averbruik/ in te vullen...
Tsja, ze moeten ergens hun geld vandaan halen.Judah schreef:Precies hetzelfde bij mij. Ik zet mijn data uit op het moment dat ik het smsje krijg dat mijn bundel op is. Maar bij dit factuur had ik, precies op de dag dat ik de data had uitgezet of op zijn minst op 2G had gezet, 500 mb gebruikt aan data.
Worden bij Tele2 kb's soms afgerond naar boven. Bijvoorbeeld 1 email van 40 kb wordt dan 1 mb. Je data teller geeft dan aan 40 kb, terwijl tele2 al op 1mb zit. Op die manier kan het rap oplopen.
Bovendien heb je nog de Mb, MB en mb verwarring.
-
HTCHenk007
Zo'n groot verschil is niet meer af te schrijven op afronden, aangezien dat T-Mobile dat namelijk ook deed/doet dan zou de TS in het verleden ook problemen gehad moeten hebben.
En dat er veel van deze meldingen zijn op verschillende fora geeft ook aan dat er iets aan de hand is bij Tele2. En dat wil dan de "aanval" gaan openen op Kpn, dacht het niet op deze manier.
MVG,
Henk
En dat er veel van deze meldingen zijn op verschillende fora geeft ook aan dat er iets aan de hand is bij Tele2. En dat wil dan de "aanval" gaan openen op Kpn, dacht het niet op deze manier.
MVG,
Henk
-
Irene_1001
Ik heb hetzelfde op dit moment bij Vodafone. Ik snap er echt niks van. Maar snap wel dat geld dat ik echt niet kan missen naar een bedrijf gaat dat het allemaal wel best vindt.
Hier mijn berichtje:
https://forum.www.trosradar.nl/viewtopi ... 5&t=137503
Hier mijn berichtje:
https://forum.www.trosradar.nl/viewtopi ... 5&t=137503