LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Extra kosten 0900

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
marcvh

Extra kosten 0900

Ongelezen bericht door marcvh »

Op 2 juli jl. plaatste AVROTROS RADAR op haar site "geen extra kosten 0900 (zie ook. https://radar.avrotros.nl/nieuws/detail ... icenummer/).
Sinds dien hoor je ook bij verschillende 0900 nummers "voor dit nummer betaal je zelfde tarief als voor een lokaal gesprek.
Helaas blijven er bedrijven (waaronder de Politie en diverse andere bedrijven - in mijn geval AVAN bijzonder regionaal taxivervoer en Valys boven regionaal taxi vervoer) die in de meldtekst voor dat je iemand aan de telefoon hebt dat "dit nummer kost zoveel cent per minuut, met een starttarief van zoveel cent en het tarief voor lokale gesprekken" dan vraag ik mij onmiddellijk af hoeven zij zich niet aan de nieuwe regels te houden?
Ik heb AVAN en Valys hier op aangesproken maar die doen alsof hun neus bloed en wijzen naar de autoriteiten.
Wanneer je goed naar je factuur van je provider kijkt worden de gebelde nummers dubbel beschreven en ook dubbel gefactureerd want je betaald dan voor het gesprek en voor het starttarief, de kosten voor het locale gesprek gaan uit je eventuele bundel.

Dus RADAR hoe zit het nou eigenlijk met die regels? Zelfs wanneer je op Google zoekt vind je door de bomen het bos niet meer

sylvesterb

Re: Extra kosten 0900

Ongelezen bericht door sylvesterb »

marcvh schreef:Op 2 juli jl. plaatste AVROTROS RADAR op haar site "geen extra kosten 0900 (zie ook. https://radar.avrotros.nl/nieuws/detail ... icenummer/).
Sinds dien hoor je ook bij verschillende 0900 nummers "voor dit nummer betaal je zelfde tarief als voor een lokaal gesprek.
Helaas blijven er bedrijven (waaronder de Politie en diverse andere bedrijven - in mijn geval AVAN bijzonder regionaal taxivervoer en Valys boven regionaal taxi vervoer) die in de meldtekst voor dat je iemand aan de telefoon hebt dat "dit nummer kost zoveel cent per minuut, met een starttarief van zoveel cent en het tarief voor lokale gesprekken" dan vraag ik mij onmiddellijk af hoeven zij zich niet aan de nieuwe regels te houden?
Ik heb AVAN en Valys hier op aangesproken maar die doen alsof hun neus bloed en wijzen naar de autoriteiten.
Wanneer je goed naar je factuur van je provider kijkt worden de gebelde nummers dubbel beschreven en ook dubbel gefactureerd want je betaald dan voor het gesprek en voor het starttarief, de kosten voor het locale gesprek gaan uit je eventuele bundel.
Dus RADAR hoe zit het nou eigenlijk met die regels? Zelfs wanneer je op Google zoekt vind je door de bomen het bos niet meer
Deze wijziging is toch enkel voor klantenservice's en niet voor bestelnummers?

Hatertje

Ongelezen bericht door Hatertje »

Klantenservice nummers gaan niet uit je bundel. Je betaald het reguliere lokale tarief, zonder bundel. En buiten de bundel is altijd duurder dan binnen de bundel.

kweenie

Ongelezen bericht door kweenie »

Als het om nummers gaat die geen klantenservice-nummers zijn, dan kunnen ze er gewoon een toeslag voor vragen. Dus ik zie niet wat ze verkeerd doen.

Gesloten