| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] extreem hoge telefoonrekening
extreem hoge telefoonrekening
Ik heb van Hi een rekening gekregen van € 4001,89. Dit hoge bedrag blijkt vooral te maken te hebben met het gebruik van internet in de periode van 4 oktober tot 1 november jl. Het gaat hierbij om 500 mb internet. Op 4 oktober heb ik bij Telfort een nieuw abonnement, met internet, afgesloten en daarbij een nieuwe telefoon gekregen die "meteen te gebruiken was". Men zou het abonnement omzetten van Hi naar Telfort.Dat blijkt dus niet het geval geweest met de hoge rekening tot gevolg. Ik heb contact gehad met de klantendienst van Hi en heb op advies van de Hi-winkel in Zwolle een digitale klacht ingediend. Ik kreeg echter het antwoord terug dat de klacht al behandeld was, terwijl ik alleen telefonisch contact heb gehad met de klantendienst van Hi. Kijkend naar de ( voor mij onbewuste) verleende dienst van Hi vind ik het bedrag buiten alle proporties. Graag zou ik willen weten wat ik hier tegen kan doen.
Re: extreem hoge telefoonrekening
Een aantal dingen die mij opvallen:rosasuus schreef:Ik heb van Hi een rekening gekregen van € 4001,89. Dit hoge bedrag blijkt vooral te maken te hebben met het gebruik van internet in de periode van 4 oktober tot 1 november jl. Het gaat hierbij om 500 mb internet. Op 4 oktober heb ik bij Telfort een nieuw abonnement, met internet, afgesloten en daarbij een nieuwe telefoon gekregen die "meteen te gebruiken was". Men zou het abonnement omzetten van Hi naar Telfort.Dat blijkt dus niet het geval geweest met de hoge rekening tot gevolg. Ik heb contact gehad met de klantendienst van Hi en heb op advies van de Hi-winkel in Zwolle een digitale klacht ingediend. Ik kreeg echter het antwoord terug dat de klacht al behandeld was, terwijl ik alleen telefonisch contact heb gehad met de klantendienst van Hi. Kijkend naar de ( voor mij onbewuste) verleende dienst van Hi vind ik het bedrag buiten alle proporties. Graag zou ik willen weten wat ik hier tegen kan doen.
- Je hebt een nieuw Telfort abonnement met nieuw toestel, dus ik neem aan ook een nieuwe SIM. Als je die SIM gebruikt, ben je geen Hi gebruiker meer, dus kan je ook niks in rekening gebracht krijgen. Heb je niet (per ongeluk) de Hi SIM gebruikt?
- 4000 euro voor 500MB is 8 euro per MB. Het hoogste tarief dat ik kan vinden is 5 euro/MB bij een Hi Soms abonnement.
€4000???????????????
Ik zou niet weten wat je hieraan kan doen.
sterkte ermee...
Ik zou niet weten wat je hieraan kan doen.
sterkte ermee...
-
Roytheslayer
Je hebt dus een abonnement aangevraagd met nummernehoud van Hi naar telfort.
Hier gaat altijd wat tijd overheen om dat over te zetten, afhankelijk van afloopdatum van je contract en of dat je zelf al hebt opgezegd.
Maar je hebt dus een nieuw telfort kaartje gekregen.
Op je contract staat ook de datum waarop het nummer overgezet moet zijn.
Maar als ik het goed begrijp heb je het oude hi kaartje in je nieuwe toestel gezet in de veronderstelling dat je met de internetbundel van telfort belde.
Dit kan dus nooit werken op die manier.
En dat de verkoper zegt dat het toestel meteen te gebruiken is klopt.
Het toestel is simlockvrij dus ook met je oude kaartje te gebruiken, alleen moet je er dus niet mee internetten als je daar geen internetbundel op hebt staan.
Hier gaat altijd wat tijd overheen om dat over te zetten, afhankelijk van afloopdatum van je contract en of dat je zelf al hebt opgezegd.
Maar je hebt dus een nieuw telfort kaartje gekregen.
Op je contract staat ook de datum waarop het nummer overgezet moet zijn.
Maar als ik het goed begrijp heb je het oude hi kaartje in je nieuwe toestel gezet in de veronderstelling dat je met de internetbundel van telfort belde.
Dit kan dus nooit werken op die manier.
En dat de verkoper zegt dat het toestel meteen te gebruiken is klopt.
Het toestel is simlockvrij dus ook met je oude kaartje te gebruiken, alleen moet je er dus niet mee internetten als je daar geen internetbundel op hebt staan.
-
suikerklontje
Het is een extreem hoge rekening alleen voor internetkosten.
Ben het wel met de anderen eens over het gelijk gebruiken, simkaart en nummerbehoud.
Maar ben je niet tussentijds gebeld door HI om na te vragen dat je factuur zo explosief omhoog ging..?
Dat ze al aangeven dat je klacht is afgehandeld terwijl je nog bezig ben met de digitale klacht vind ik slecht.
Persoonlijk vind ik dat ze de digitale klacht ook moeten afhandelen.
suc6
Suikerklontje
Ben het wel met de anderen eens over het gelijk gebruiken, simkaart en nummerbehoud.
Maar ben je niet tussentijds gebeld door HI om na te vragen dat je factuur zo explosief omhoog ging..?
Dat ze al aangeven dat je klacht is afgehandeld terwijl je nog bezig ben met de digitale klacht vind ik slecht.
Persoonlijk vind ik dat ze de digitale klacht ook moeten afhandelen.
suc6
Suikerklontje