LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] #Fail KPN/Hi

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
JSepers

#Fail KPN/Hi

Ongelezen bericht door JSepers »

Ik heb een klacht/probleem met KPN / Hi en incassobureau Vesting Finance. Wellicht kan een van jullie mij helpen met een goed advies.

Op 10-05-2008 heb ik een mobiel abonnement afgesloten bij Hi. Nooit problemen mee gehad en altijd netjes op tijd mijn rekeningen betaald.

Eind 2008 was er bij de Hi een actie icm met een USB stick (dongel). De actie Hi Try & Buy hield in dat ik 1 maand gratis en zonder verplichtingen een data-abonnement voor op mijn laptop kon uitproberen. Ik vond het product uiteindelijk toch niks en heb het product netjes binnen een maand retour gestuurd.

En daar begonnen de problemen.. Ik was niet de enige die het product had uitgeprobeerd en achteraf blijkt dat bijna iedereen die gebruik maakte van de actie het product retour stuurde. Ik kon dit weten, want op dat moment werkte ik zelf nog in een telecomwinkel. Omdat bijna iedereen het product retour stuurde kon KPN / Hi het niet snel genoeg administratie weg werken en kreeg ik een rekening van het data abonnement. Een bedrag van ruim 65 euro is zelfs van mijn rekening afgeboekt, waarna ik dit gestorneerd heb.

Na veel bellen met de klantenservice gaven ze de fout toe en hebben ze het abonnement van de dongel beëindigd en ik zou niks meer moeten betalen.

Echter was het abonnement van de dongel gekoppeld aan hetzelfde klantnummer als mijn mobiele abonnement. Doordat ik het bedrag had gestorneerd, zagen ze dit als wanbetaling en hebben ze beide abonnementen afgesloten. Nadat het probleem van mijn dongel was opgelost kon ik fluiten naar mijn mobiele nummer, want deze was al afgesloten en kon niet meer geactiveerd worden.

Ik heb toen ergens anders een ander abonnement afgesloten met een nieuw nummer. Alleen kreeg ik enige tijd later een dikke rekening van incassobureau Vesting Finance met een afkoopsom van mijn mobiele abonnement.

Na veel bellen met de KPN en klachten kwamen ze met het bericht dat ze niks voor mij konden betekenen, want het dossier was al overgedragen aan Vesting Finance. Ik moest bij hun maar een klacht indienen, waar Vesting Finance weer niks mee kon en mij weer doorverwees naar KPN.

Helaas was er niks meer te doen. KPN heeft het dossier "verkocht" aan Vesting Finance en die probeert nog gewoon wat aan mij te verdienen.

Ik heb bij elke brief die ik van Vesting Finance kreeg contact opgezocht. De laatste keer kreeg ik een zeer onvriendelijke medewerker aan de lijn, die mij voor de keuze stelde of nu een betalingsregeling treffen of ze zouden mij dagvaarden. Ik ben hier natuurlijk niet mee akkoord gegaan en ben vandaag gedagvaard en moet 23 november voorkomen.

Een lang verhaal, maar naar mijn mening sta ik in mijn gelijk. Ik heb altijd netjes mijn abonnement betaald. Door een administratieve fout door KPN is mijn abonnement in een keer afgesloten en nu moet ik deze in een keer betalen.

Hebben jullie nog een goed advies of tips?

Roytheslayer

Re: #Fail KPN/Hi

Ongelezen bericht door Roytheslayer »

Aangezien je zelf in een telecomzaak werkte had je kunnen weten dat storneren niet juist was.
Je had gewoon even via de dealerdesk het probleem moeten laten oplossen toendertijd.
Nu is inderdaad je hele contract opgezegd en zul je dat moeten betalen.

JSepers

Helaas heeft in een telecomzaak werken niet zoveel extra zin. Dealerdesk heb ik destijds inderdaad gebeld, maar die kunnen ook niks betekenen. Zelfs een accountmanager van de KPN heb ik hierop aangesproken en die heeft ook niks kunnen betekenen hierin.

Zou jij iets laten afboeken van je rekening waarvoor je nooit wat hebt afgesloten?

Dat ze mijn mobiele abonnement zouden afsluiten had ik nooit kunnen verwachten. Als ze dit niet hadden gedaan had ik nog steeds gebruik gemaakt van dat abonnement. Een afkoopsom van het gehele abonnement in een keer ga ik uiteraard niet mee akkoord.

Roytheslayer

Hoelang heb je in de telecom gewerkt?
Je maakt me niet wijs dat je nooit te maken hebt gehad met klanten die zijn afgesloten.
Zomaar geld storneren word gezien als wanbetaling inderdaad.
Procedure is altijd dat je een klacht indient en dat het teveel betaalde bedrag bij je volgende factuur word rechtgetrokken.
Schijnbaar heb je niet erg je best gedaan via de dealerdesk.
Dit soort dingen zijn goed te regelen, er had dan gewoon een credit plaatsgevonden.
Het was ten tijde van die actie inderdaad nogal druk bij KPN, waardoor het inderdaad wel langer duurde.

JSepers

Helaas ben ik niet door jou geholpen, want dan zou het vast allemaal goed gaan. Je weet het blijkbaar allemaal beter bij de Telecombinatie. Maar laat ik maar niet met jou in discussie gaan, want daarvoor heb ik het topic niet geopend.

Roytheslayer

Nee hoor procedures zijn voor elke KPN Dealer hetzelfde, dus echt niet alleen bij telecombinatie.
Maar dit geeft wel aan waarom er zoveel klanten dus niet goed geholpen worden, veel personeel weet zelf ook niet wat ze doen.
Was een leuk gesprek geworden in de winkel als je een klant maar gewoon het advies had gegeven om te storneren, en hij dus door jou toedoen met een incassobureau te maken had gekregen.

Yve

Ongelezen bericht door Yve »

Geen advies of tips, sorry!

Wat ik niet snap: je hebt die rekening laten storneren, de fout is toegegeven en ik neem aan dat de kosten die onterecht in rekening waren gebracht van de oorspronkelijke rekening is afgehaald. Dus het restbedrag, voor je mobiele abonnement had je dan alsnog moeten betalen. Toch?

Ik denk dat je die rekening behoorlijk lang hebt laten liggen als het zo ver is gekomen dat KPN het overgedragen heeft aan een incassobureau!

In elk geval succes de 23e!

kaarsje69

Ongelezen bericht door kaarsje69 »

Je mobiel is ten onrechte afgesloten door de KPN, het geld wat ze hadden afgeboekt was dus voor het abonnement voor de Dongel.
Naar mijn mening is KPN hier dus in gebreke en als je het zo uitlegt naar de rechter, wel opsturen naar de rechtbank, met de nodige bewijzen, lijkt me de zaak nogal duidelijk.
Jij hebt immers het contract niet opgezegd, maar de KPN door de dongel te koppelen aan je klantnummer.
Lijkt mij dat je ze niets verschuldigd bent.

Gesloten