Ik heb een tijdje geleden een contract afgesloten bij Vodafone het gaat hier om Bel+sms+web. Bij het Web gedeelt geniet ik van onbeperkt Internet en Dataverbruik. Nu heb ik 13-12-2010 een brief gekregen dat ik mijn dataverbruik volgens de Fair Use Policy heb overschreden.....dit terwijl ik onbeperkte internet en dataverbruik heb.
In de brief staat in een alinea wel vermeld
Een andere mogelijkheid is dat je de BloX Zorgeloos Internet Extra activeert via onze klantenservice. Met deze Blox betaal je voor het dataverkeer boven een verbruik van een Gigabyte € 10 per GB
Begrijp ik het goed als dat je betaald mag je wel meer gebruiken terwijl je al een contract hebt voor onbeperkt internet en dataverbruik....???
Zijn er meer mensen die deze onzin brief ook hebben ontvangen?
Volgens de verkoper was destijds de fup nog niet van toepassing. Maarja dat zou ook een verkooppraatje zijn geweest. Heb net ook contact gehad met Vodafone over de brief en heb daar tevens het eea te horen gekregen over de FUP.
Opzich is het voor mij nu duidelijk. Echter hoe weet ik nou wanneer ik de FUP heb overschreden als er geroepen word dat het gaat om 10x het gemiddelde?
Nou ja waarschijnlijk merk ik dat wel als ik wederom een brief krijg.
MichaelP schreef:Volgens de verkoper was destijds de fup nog niet van toepassing. Maarja dat zou ook een verkooppraatje zijn geweest. Heb net ook contact gehad met Vodafone over de brief en heb daar tevens het eea te horen gekregen over de FUP.
Opzich is het voor mij nu duidelijk. Echter hoe weet ik nou wanneer ik de FUP heb overschreden als er geroepen word dat het gaat om 10x het gemiddelde?
Groet,
Michael
Als je als max de huidige datalimiet aanhoudt zal het wel loslopen, dan zal het geen probleem zijn.
Er was geen datalimiet, wel een FUP in eerdere situaties.
Datatellers zijn idd de makkelijkste manier om een max te houden
Pindakaaspotje schreef:je telefoon heeft toch wel ergens een datametertje op zitten, als je die gewoon maandelijks reset kan je het eenvoudig bijhouden. Volgens mij gaan ze pas echt over op stappen als je structureel de FUP overtreedt.
Blijkbaar kan je bij vodafone een Blox aanvinken met een data alert.
MichaelP schreef:Volgens de verkoper was destijds de fup nog niet van toepassing. Maarja dat zou ook een verkooppraatje zijn geweest. Heb net ook contact gehad met Vodafone over de brief en heb daar tevens het eea te horen gekregen over de FUP.
Groet,
Michael
Als je als max de huidige datalimiet aanhoudt zal het wel loslopen, dan zal het geen probleem zijn.
Er was geen datalimiet, wel een FUP in eerdere situaties.
Datatellers zijn idd de makkelijkste manier om een max te houden
Volgens de verkregen brief is mijn FUP limiet 800Mb. Heb even gekeken wat er zoveel mbs vreet het is Tunein radio en Nederland.fm streaming music.
Zoals ik in mijn vorig post had vermeld; vodafone heeft een datalimiet meter je ontvangt een sms als je 90% van je limiet hebt bereikt.