Ik ben tegen automatische incasso maar voor gebruikersgemak daarom is finbox een ideale oplossing, digitale facturen via een box van internetbankieren en online betalen, zodoende heb je geen papierenrompslomp maar toch een (digitale) factuur. Bij T-mobile ging dit een tijd goed, facturen in de finbox en geen post meer. Opeens toch weer facturen en ook de rekening in finbox. Bij de klantenservice kunnen ze dat niet stoppen, zeggen ze. Je kan kiezen tussen Acceptgiro of automatische incasso. Acceptgiro kost 2,50 extra en dat terwijl ik finbox heb en geen rekeningen wil.
Hopelijk komt T-mobile met een passende oplossing zodat ik niet meer 2,50 extra hoef te betalen. We hebben in dit gezin 3 abbo's dus 7.50 extra p/m
| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Finbox en T-Mobile
Re: Finbox en T-Mobile
Door een vergissing mijnerzijds is in Juli een factuur voor mijn abonnement niet tijdig aan T-mobile betaald. Wel was in oktober excact eenzelfde bedrag betaald. Na telefonische informatie gaf een medewerkster van T-mobile aan dat de betaling binnen was en dat het verder in orde was. Later bleek dat het factuurbedrag van de factuur van oktober precies hetzelfde was als van juli.
T-mobile heeft daarop op grond van hun algemene leveringsvoorwaarden alle resterende kosten van het abonnement in rekening gebracht, zijnde een bedrag van € 692,04 ex BTW. Het totaalbedrag van deze factuur bedraagt € 817,14 incl BTW. Deze factuur was gedateerd op 8 november j.l. en door ons ontvangen op 15 november! Op 17 november zend Lindorff Incasso ons een brief waarin is opgenomen dat de openstaande vordering door T-mobile is verkocht aan Lindorff. Dit dus zonder een behoorlijke betalingstermijn in acht te nemen èn zich niet te houden aan de Wet van 1 juli 2012 regelende hoe moet worden gehandeld met openstaande facturen.
Lindorff berekent daarnaast direct de incassokosten over het gehele bedrag.
Op grond van vorenstaande heb ik op 22 november een formele klacht ingediend bij T-mobile. Zij reageren echter nergens op.
Het lijkt mij dat het handelen van T-mobile onrechtmatig is en dat zij gehouden nzijn de daaruit voortrvloeiende schade te betalen. Ik kan mij voorstellen dat meer T-mobile klanten met deze onwillige provider te maken hebben. Hoe kan je dit oplossen??
T-mobile heeft daarop op grond van hun algemene leveringsvoorwaarden alle resterende kosten van het abonnement in rekening gebracht, zijnde een bedrag van € 692,04 ex BTW. Het totaalbedrag van deze factuur bedraagt € 817,14 incl BTW. Deze factuur was gedateerd op 8 november j.l. en door ons ontvangen op 15 november! Op 17 november zend Lindorff Incasso ons een brief waarin is opgenomen dat de openstaande vordering door T-mobile is verkocht aan Lindorff. Dit dus zonder een behoorlijke betalingstermijn in acht te nemen èn zich niet te houden aan de Wet van 1 juli 2012 regelende hoe moet worden gehandeld met openstaande facturen.
Lindorff berekent daarnaast direct de incassokosten over het gehele bedrag.
Op grond van vorenstaande heb ik op 22 november een formele klacht ingediend bij T-mobile. Zij reageren echter nergens op.
Het lijkt mij dat het handelen van T-mobile onrechtmatig is en dat zij gehouden nzijn de daaruit voortrvloeiende schade te betalen. Ik kan mij voorstellen dat meer T-mobile klanten met deze onwillige provider te maken hebben. Hoe kan je dit oplossen??
Re: Finbox en T-Mobile
U heeft geen enkele keer een schrijven gehad dat er een achterstallige betaling is? Dan is doorsturen/verkopen aan lindorff inderdaad onrechtmatig. Als tmobile u herinnerd heeft en ook aangemaand heeft, is dit volledig terecht. Daarnaast zult u ook zaken als afsluitingen gemerkt hebben, beetje vaag verhaal zo.