LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Fout van Simpel, maanden wachten op geld terug

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
Henk Toeter

Re: Fout van Simpel, maanden wachten op geld terug

Ongelezen bericht door Henk Toeter »

kelly118 schreef:Gut zeg.... Ik ben toch wel een beetje bang. Stel nou dat Simpel in zijn recht staat? Wat dan?
Anders ga je nog even langs Juridisch loket of Rechtswinkel in de buurt, puur voor je gemoedsrust.

Henk Toeter

JvandeW schreef:Uit persoonlijke ervaring kan ik vertellen dat ik en familieleden al meerdere keren succes hebben gehaald met het uitoefenen van druk middels wetsartikelen en jurisprudentie.
...
Die wetsallergie die bij bepaalde forumgebruikers heerst, lijkt mij dan ook geheel onterecht en een van de redenen waarom bedrijven met zoveel weg willen en kunnen komen.
Hier verbaas ik me ook over.
Vanmiddag nog een telefoonprovider aan de telefoon die 2 jaar lang ten onrechte abonnementskosten heeft afgeschreven vanwege een 'communicatiefoutje' tussen hen en de niet nader te noemen elektronica-gigant. Rustig gevraagd of ze de inhoud van de overeenkomst even op de mail kon zetten. Deze kon ze niet vinden in het systeem, wat logisch is, want deze bestaat niet. De medewerker van de telefoonprovider zegt: "Uit coulance kunnen we de helft van afgeschreven bedrag terugbetalen omdat de klant het zo laat aan ons laat weten." Val ik ineens van m'n stoel.....

Nadat ik weer rustig op mijn stoel zat uitgelegd dat er geen overeenkomst is en dat het afgeschreven bedrag geen grondslag kent en als onverschuldigd betaald moet worden beschouwd. Vraagt ze letterlijk: "Wat gaat u dan nu doen?" Waarop ik aangeef dat ik ga uitrekenen hoeveel het exact is en dat terug ga vorderen. "Maar als u naar de geschillencommissie of de rechter gaat betalen we het wel terug".

Gespreksduur: 17 minuten

Wat je met een beetje juridische kennis kan bereiken is ongekend. Op dit forum van blinden is éénoog koning.

alfatrion

Ongelezen bericht door alfatrion »

Als je niet bereid bent om naar de rechter te gaan, dan kun je nog altijd bluffen: gewoon de ander wijs maken dat jij naar de rechter gaat, als je niet krijgt waar je recht op hebt.

NeoDutchio

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

kelly118 schreef:Gut zeg.... Ik ben toch wel een beetje bang. Stel nou dat Simpel in zijn recht staat? Wat dan?
Niet bang zijn. Er is ten onrechte geld afgeschreven en Simpel heeft al een credit gemaakt. Er is geen wet die bepaald dat u moet wachten op verrekening. U heeft gewoon recht om uw eigen geld terug te ontvangen.

Wel fijn dat u ons hier bijpraat, kan ook helpen voor andere mensen die geld tegoed hebben.

Moneyman

Ongelezen bericht door Moneyman »

JohnTheBassist schreef:Het gaat mis bij de interpretatie van de wetteksten en te zien aan hoe jij de kritiek alhier altijd verkeerd heb geïnterpreteerd is het me overduidelijk waar het bij jullie mis gaat.
Grappig dat je weer met deze kritiek komt, terwijl je er keer op keer niet in slaagt steekhoudende argumenten te gebruiken. Dus jouw mening over verkeerde interpretaties, of het nou over kritiek of over wetteksten gaat, tsja... die zeggen me niet zoveel.
JohnTheBassist schreef:... je juridische lekenvriendjes hier...
Alleen al het gebruik van deze kwalificatie bewijst perfect wie hier de leek is.

Los daarvan: kunnen we nu misschien weer terug ontopic?

JvandeW

Ongelezen bericht door JvandeW »

JohnTheBassist schreef:
JvandeW schreef: Die wetsallergie die bij bepaalde forumgebruikers heerst, lijkt mij dan ook geheel onterecht en een van de redenen waarom bedrijven met zoveel weg willen en kunnen komen.
Als je dit werkelijk denkt dan heb je echt een probleem met begrijpend lezen. Fijn voor je dat je ondanks alle falen van je juridische lekenvriendjes hier toch nog een paar positieve puntjes eruit hebt weten te halen. Maar je hebt dan werkelijk nooit wat begrepen van de kritiek die jij, Moneyman en alfatrion hier gekregen hebben. Niemand hier heeft een wetsallergie, maar wel wanneer op de simpele vraag wat de levensduur van een deurrubbertje van een afwasmachine als antwoord gegeven wordt hoe je bij de rechter de koop kunt ontbinden. Of wanneer je met de uitspraak van een rechter iemands ongelijk wil aantonen, en dat de juridische leek die uitspraak dan weg zet als zijnde 'dwaling van de rechter'. Sorry hoor, maar dan moet ik heel hard lachen. Het gaat mis bij de interpretatie van de wetteksten en te zien aan hoe jij de kritiek alhier altijd verkeerd heb geïnterpreteerd is het me overduidelijk waar het bij jullie mis gaat.
De teksten van mij - en vermoedelijk ook Alfatrion en Moneyman - zijn onderworpen aan interpretatie en gezien bovenstaande aanvallende tekst, heb jij die teksten overduidelijk verkeerd geïnterpreteerd.

Welke interpretatie dan van toepassing is, zal ik overigens niet hoeven toelichten. Immers zou, volgens een bepaalde forumgebruiker hier, het stellen dat iets aan interpretatie onderworpen is, voldoende moeten zijn om daarmee feitelijk te maken dat de interpretatie van een ander fout is, zonder dat daarvoor enig ander interpretatie bediscussieerd hoeft te worden.

Edit: Per persoonlijk bericht aan mij heeft JohnTheBassist te kennen gegeven dat hij mij een zelfingenomen persoon vindt omdat ik het succes van anderen consumenten - waartegen door andere forumgebruikers ook is gezegd dat zij geen kans maken op succes - hier heb geplaatst, om aan te tonen dat je als consument wel degelijk succes kunt halen.

Overigens liet deze forumgebruiker ook weten de twee succesverhalen niet zo groot te vinden, te citeren "2 kleine succesjes op het forum".

@kelly118 zou ik dan ook willen adviseren vooral niets van dit soort forumgebruikers aan te trekken. Zij zien jouw probleem maar als iets kleins zonder echt de intentie te hebben om samen met jou, het probleem op te willen lossen.

Het is dan ook te hopen dat het aanvallende bericht - met vermoedelijk de reacties daarop - wordt verwijderd. Helaas moet dat zo lang duren nadat de melding vanochtend al is gemaakt.

Henk Toeter

Kelly, iedereen op dit forum probeert je met de beste bedoelingen te adviseren. Het ding is alleen dat niet iedereen dezelfde achtergrond heeft waardoor je wellicht verschillende adviezen krijgt. Eerlijk gezegd heb ik nog geen slecht advies voorbij zien komen in dit topic, slechts details over de definitie van een 'redelijke termijn'.

Volgens mij is iedereen het eens met het gegeven dat je dit niet over je kant moet laten gaan. Of je daadwerkelijk de stap wil zetten naar een juridische instantie is helemaal aan jezelf. Als je dat nog nooit eerder heb gedaan kan dat best eng zijn. Wellicht heeft iemand in een netwerk ervaring met zoiets en kan die je erover vertellen (of mijn eerste bericht nog eens lezen ;))

Succes in ieder geval.

Gesloten