LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Geen 3G Vodafone in mijn regio...

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
newwave

Geen 3G Vodafone in mijn regio...

Ongelezen bericht door newwave »

Hallo, ik ben nieuw op deze site en woon in de regio Lobith- Tolkamer aan de Duitse grens.

Heb begin mei van dit jaar een abonnement van Vodafone inlc. internet met de iPhone 3GS.
Heb vanuit mijn huis of directe omgeving nog nooit gebruik kunnen maken van het 3G netwerk omdat dit gewoonweg niet aanwezig is in deze regio.
Wel wordt er mij een duur 3G abonnement verkocht op de voor hun bekende postcode zonder deze 3G service..
Sinds de laatste vorstperiode is de 2G site (gewone telefonie) ook een stuk slechter, ik heb thuis geen voldoende dekking meer en mijn iPhone geeft 20 keer per dag...Geen netwerk beschikbaar aan.. Ik loop diverse oproepen mis en vind dit geen manier van zaken doen van Vodafone.
Ik betaal elke maand een dikke 30 euro voor dit abonnement en heb al diverse keren naar de helpdesk gebeld, maar schiet daar erg weinig mee op.
Heb vandaag een brief naar de SSV afdeling in Maasstricht gestuurd en om ontbinding van abonnement gevraagd omdat Vodafone de toegezegde service niet nakomt aangaande dit abonnement.

Zelf ben ik technicus in de infrastuctuur van jawel.. De sitebouw(antennes) van diverse providers in geheel Nederland waaronder ook Vodafone.
Ik heb hier in de regio rond gereden en heb de 2G en 3G dekking van Vodafone eens nader bekeken, ook de site(antenne) die mij moet bedienen staat op ruim 3 KM afstand van de bebouwde kom en is maar een meter of 15 hoog. Zoals al gezegd is er helemaal geen 3G dekking hier en begrijp niet dat er geen site in de bebouwde kom staat. Mogelijkheden zijn er wel, KPN heeft er hier drie staan waarin voldoende plaats is voor meerdere sites.

Ik heb inmiddels mijn oude KPN prepaid weer in gebruik omdat ik bereikbaar wil zijn.
Ik heb dit abonnement toen gekocht omdat Vodafone als een van de weinige in China ook werkt waar ik op vakantie was...

Groet Hans
--------------------------------------------------------------------------------

Yme

Re: Geen 3G Vodafone in mijn regio...

Ongelezen bericht door Yme »

Ik ben benieuwd welke reactie je krijgt op je klachtenbrief. Ik hoop dat het goed komt want geen 3G is jammer maar ook nog eens geen 2G bereik hebben is natuurlijk rot. Heb je wel al uitgesloten dat het probleem aan je telefoon kan liggen? Zo niet test het met je simkaart in een andere telefoon.
newwave schreef:Zoals al gezegd is er helemaal geen 3G dekking hier en begrijp niet dat er geen site in de bebouwde kom staat. Mogelijkheden zijn er wel, KPN heeft er hier drie staan waarin voldoende plaats is voor meerdere sites.
Je stelt het wel heel erg makkelijk zo. KPN profiteert nog altijd van de voorsprong op de rest omdat zij begin jaren 80 al zijn begonnen met het aanleggen van een GSM-netwerk.

Je zegt dat je werkzaam bent in de sitebouw dus dan moet je weten dat genoeg geschikte plekken voor een nieuwe site natuurlijk geen reden is om een site te gaan plaatsen. Zo'n investering moet wel zinvol zijn. Ze kijken natuurlijk naar het aantal klanten in jouw buurt en waarschijnlijk ook naar het aantal klachten. Als ze dan een site gaan plaatsen moet er een vergunning aangevraagd worden en er moet een soort huurovereenkomst gesloten worden met de eigenaar van het object waar ze de site willen plaatsen. Daarnaast zullen ze per periode maar een bepaald budget hebben voor investeringen in het netwerk dus worden er prioriteiten gesteld.

newwave

Yme,

Er is een aantal jaren terug in Den Haag een besluit genomen waardoor de horizon vervuiling van antennes en masten wordt beperkt.
Voor deze beslissing werd genomen, moest elke provider zelf voor antennemasten zorgen, er stonden er vaak twee naast elkaar, onzin dacht men in Den Haag. Wanneer er plaats is in een bestaande mast, moet men elkaar toelaten...
Vandaar dat ik even dacht dat een ieder dat wist maar is natuurlijk niet zo.

Aangaande de simkaart, natuurlijk eerst even in een ander toestel gestopt , heb nog een BB Bold liggen waarvan ik weet dat deze goed is, deze gaf hetzelfde resultaat..
Ben inderdaad erg benieuwd naar de reactie, heb wel gesteld niet met het antwoord "Wordt aan gewerkt" genoegen te nemen, dus dat weten ze alvast.
Ook mijn beroep/werkzaamheden zal ze wel aan het denken zetten.. Maar we wachten af..
Groet, Hans

GJvdZ

Ongelezen bericht door GJvdZ »

newwave schreef: Wel wordt er mij een duur 3G abonnement verkocht op de voor hun bekende postcode zonder deze 3G service..
Het is een mobiel abonnement, dus waarom zou jouw postcode dan leidend moeten zijn voor het wel of niet verkopen van een abonnement?

GJvdZ

Ongelezen bericht door GJvdZ »

GJvdZ schreef:
newwave schreef: Wel wordt er mij een duur 3G abonnement verkocht op de voor hun bekende postcode zonder deze 3G service..
Het is een mobiel abonnement, dus waarom zou jouw postcode dan leidend moeten zijn voor het wel of niet verkopen van een abonnement?
Gebrek aan dekking zou overigens ook zomaar door je eigen gemeente zijn geblokkeerd, omdat men geen toestemming geeft voor de bouw van extra base-stations.

newwave

gemeente?? tegenhouden??
Beste man, heb in heel NL al sites geplaatst, maar hoor dit echt voor het eerst..

Weer even van voor af aan..
Als ik een abonnement afsluit, heeft de provider mijn naam en adres en ook de POSTCODE, hieraan kan hij/zij zien of het aangevraagde wel werkt op deze postcode... Niet zo moeilijk toch??

De aanbieder MOET vervolgens dit eerst nagaan of er op deze postcode wel 3G e.d. aanwezig is voor dat er wat wordt afgesloten... Dit om na de hand erger te voorkomen...

De aanvrager kan iemand zijn die dit alleen in zijn/haar eigen regio gebruikt dus dit MOET eerst worden nagegaan
...

Gesloten