LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Geen bevestiging van T-Mobile op opzegging abonnement.

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
pro024

Geen bevestiging van T-Mobile op opzegging abonnement.

Ongelezen bericht door pro024 »

Ik ben van T-Mobile overgestapt met nummerbehoud naar Simyo.
Bij het afsluiten van mijn abonnement bij Simyo zou alles geregeld worden; opzeggen, nummer behoud etc. Simyo abonnement ging in, nummer ging goed over...

Alleen geen bevestiging dat mijn abonnement bij T-mobile per die en die datum is opgezegd.

Gebelt naar T-Mobile:
"In het systeem staat u gedeactiveerd meneer. -
Wat betekent dat mw? - Dat u niet meer kan bellen meneer -
Is mijn abonnement nu opgezegd? - Ik zal het even nakijken meneer..."

Uiteindelijk hoor ik dat mijn abonnement inderdaad is opgezegd.

"In heb nog geen schriftelijke bevestiging ontvangen mw. - Die sturen wij niet meneer. Veel mensen willen hem niet...
Maar als ik die nou graag wel wil mw? - Dan kan dat meneer. Is een telefonische bevestiging genoeg voor u?
- Nee mw, ik wil graag een schriftelijke bevestiging dat per die en die datum mijn abonnement is opgezegd.

Duurde incl. wachten 20 minuten voordat ik mijzelf duidelijk had gemaakt.....
Pffff

"En voor mijn vrouw ook graag! Die heeft ook haar abonnement opgezegd. Ik alle gegevens ter verificatie voor u klaar liggen...- Is uw vrouw in de buurt?
Nee.. - Dan mogen wij dat niet meneer..
Moet zij apart gaan bellen om een bevestiging van opzegging abonnement te ontvangen?? - Ik heb de regels niet gemaakt meneer, sorry...

Je krijgt dus geen (althans niet zomaar) een schriftelijke opzegging van T-Mobile tenzij je hier uitdrukkelijk om vraagt.

Gezien alle andere onderwerpen mbt opzegging T-Mobile is het verstandig hier rekening mee te houden....

T-Mobile Webcare

Re: Geen bevestiging van T-Mobile op opzegging abonnement.

Ongelezen bericht door T-Mobile Webcare »

@pro024
Ik begrijp dat je het abonnement hebt laten opzeggen door Simyo met nummerbehoud. Wanneer je het abonnement op deze wijze opzegt ontvang je geen schriftelijke bevestiging van T-Mobile. Als T-Mobile een aanvraag voor nummerbehoud heeft goedgekeurd betekent dit dat het abonnement automatisch stopt op de datum waarop je mobiele nummer wordt overgezet naar de nieuwe provider. Je nieuwe provider informeert je als de aanvraag voor nummerbehoud is goedgekeurd. Dit is tevens de bevestiging dat het abonnement is opgezegd.

Mijn collega van T-Mobile Klantenservice heeft je geen inhoudelijke informatie verstrekt over het abonnement van je vrouw omdat haar abonnement niet op jouw naam staat. Zonder haar toestemming mag er geen inhoudelijke informatie verstrekt worden over haar contract aan derden.

Cindy
T-Mobile Webcare

paulcobben

Ongelezen bericht door paulcobben »

Is je echtgenote een derden?
Wel raar, volgens de wet ben je één economische eenheid.
Maar daar denken ze bij tmobile dan weer anders over.

Roytheslayer

Ongelezen bericht door Roytheslayer »

paulcobben schreef:Is je echtgenote een derden?
Wel raar, volgens de wet ben je één economische eenheid.
Maar daar denken ze bij tmobile dan weer anders over.
En bij KPN,telfort,vodafone etc etc ook.
Is vanwege rancuneuze exen die nog weleens vervelend willen zijn.

pro024

Ongelezen bericht door pro024 »

T-Mobile Webcare schreef:@pro024
Ik begrijp dat je het abonnement hebt laten opzeggen door Simyo met nummerbehoud. Wanneer je het abonnement op deze wijze opzegt ontvang je geen schriftelijke bevestiging van T-Mobile. Als T-Mobile een aanvraag voor nummerbehoud heeft goedgekeurd betekent dit dat het abonnement automatisch stopt op de datum waarop je mobiele nummer wordt overgezet naar de nieuwe provider. Je nieuwe provider informeert je als de aanvraag voor nummerbehoud is goedgekeurd. Dit is tevens de bevestiging dat het abonnement is opgezegd.

Mijn collega van T-Mobile Klantenservice heeft je geen inhoudelijke informatie verstrekt over het abonnement van je vrouw omdat haar abonnement niet op jouw naam staat. Zonder haar toestemming mag er geen inhoudelijke informatie verstrekt worden over haar contract aan derden.

Cindy
T-Mobile Webcare
Beste Cindy,
Je verteld hetzelfde als je collega...
dus..."u krijgt geen schriftelijke bevestiging..." Alleen als u er moeite voor doet... Moet ik er zomaar vanuit gaan dat het opzeggen van een abonnement goed gaat? Als je de fora doorleest, en dat doe je, begrijp je het wel...

Een schriftelijke bevestiging is iets wat in mijn ogen de normaalste zaak van de wereld zou moeten zijn....

Ik heb ook geen inhoudelijke informatie over mijn vrouw's abonnement gevraagd.
Ik heb alleen gevraagd een bevestigingsbrief van haar opzegging te sturen omdat zij dit ook heel normaal en netjes vindt.....

Pindakaaspotje

Ongelezen bericht door Pindakaaspotje »

***CENSUUR! TROS RADAR
Laatst gewijzigd door Pindakaaspotje op 29 dec 2011 13:25, 1 keer totaal gewijzigd.

Hatertje

Ongelezen bericht door Hatertje »

Wat Cindy zegt klopt. Het kan misschien wat duidelijker worden uitgelegd:

Als ik het goed begrijp moet je nummer actief zijn om te worden overgenomen door een andere provider. Als T-mobile je nummer opzegt op een specifieke datum, en je nieuwe provider neemt op die datum je nummer over is alles goed.

Maar.. Stel je ontvangt je bevestiging van opzegging van T-mobile en er gaat was mis tijdens het nummerbehoud (aan de kant van je nieuwe provider) waardoor je nummerbehoud niet wordt overgenomen op deze datum en je het kan pas 2 weken later (ik noem maar wat).

Dan heeft T-mobile jou bevestigd dat je abonnement op (datum eerste poging nummerbehoud) zal stoppen en jij dan dus 'theoretisch' geen abonnementskosten meer hoeft te betalen. Echter, door de fout van je nieuwe provider moet jij langer bij de oude provider blijven en natuurlijk (terecht) abonnementskosten betalen. Met die bevestiging van T-mobile kan je lastig gaan doen over de kosten aangezien zij hebben gezegd dat je abonnement op een specifieke datum zal stoppen en jij dus geen abonnementskosten hoeft te betalen over die periode die je langer bij T-mobile moet blijven.

Vandaar dat je nieuwe provider in dit geval de bevestiging van opzegging zal sturen d.m.v van de goedkeuringsbrief,sms,email over nummerbehoud. Gevalletje indekken voor zover ik het zie.

Ik neem aan dat als je een normale opzegging zonder nummerbehoud of een migratie naar prepaid daar gewoon een bevestiging van T-mobile van ontvangt. Of niet Cindy?

-Edit: Ik werk niet voor T-Mobile, wel in de Telecom-

Gesloten