| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Geen ISDN Toestellen bij Internetplusbellen
-
aedijs
Geen ISDN Toestellen bij Internetplusbellen
Tot mijn grote verbazing blijk je bij ovegang van ISDN naar internetplusbellen van KPN al je dure ISDN toestellen in d evuilnisbak te kunnen gooien!!
Bij het verkooppraatje en op de orderbevestiging wordt echt niets daarover vermeld. Kwam er pas achter toen het pakket Internetplusbellen bij me binnen kwam. Daar staat in de handleiding iets over analoge toestellen: bellen met de helpdesk dus. Toe bleek pas dat de ISDN toestellen niet werken emt Internetplusbellen: je meot dus weer over op die oude analoge toestellen.
Zit nu lekker met de gebakken peren: kan Internetplusbellen niet meer annuleren.
Wie heeft hiermee ervaring: kan me neit voorstellen dat ik de enige ben in Nederland die wel ingaat op het aanbod Internetplusbellen en dan wordt verteld, dat de ISDN nummers overnemen geen enkel probleem vormt, maar dat je dus alle ISDN apparatuur wel kunt weggooien.
Bij het verkooppraatje en op de orderbevestiging wordt echt niets daarover vermeld. Kwam er pas achter toen het pakket Internetplusbellen bij me binnen kwam. Daar staat in de handleiding iets over analoge toestellen: bellen met de helpdesk dus. Toe bleek pas dat de ISDN toestellen niet werken emt Internetplusbellen: je meot dus weer over op die oude analoge toestellen.
Zit nu lekker met de gebakken peren: kan Internetplusbellen niet meer annuleren.
Wie heeft hiermee ervaring: kan me neit voorstellen dat ik de enige ben in Nederland die wel ingaat op het aanbod Internetplusbellen en dan wordt verteld, dat de ISDN nummers overnemen geen enkel probleem vormt, maar dat je dus alle ISDN apparatuur wel kunt weggooien.
Re: Geen ISDN Toestellen bij Internetplusbellen
is toch logisch, je gaat over van bellen via ISDN naar bellen via het internet.
andere protocollen enz.
De experiabox heeft geen ISDN uitgangen.
andere protocollen enz.
De experiabox heeft geen ISDN uitgangen.
-
aedijs
Dat moet je dan wel weten: niet iedereen is zo technisch en het staat echt helemaal nergens vermeld.
Ik heb nog met KPN Planet gebeld en zelfs degene die de afspraken regelt met de monteur was daarvan niet op de hoogte (ook de groepchef niet)
Er is dus gewoon een afspraak gemaakt om te installeren: ben dus benieuwd hoe het gaat.
Ik heb nog met KPN Planet gebeld en zelfs degene die de afspraken regelt met de monteur was daarvan niet op de hoogte (ook de groepchef niet)
Er is dus gewoon een afspraak gemaakt om te installeren: ben dus benieuwd hoe het gaat.
Dat is onjuist, met internetplusbellen XL kan je de bestaande ISDN apparatuur blijven gebruiken.Tot mijn grote verbazing blijk je bij ovegang van ISDN naar internetplusbellen van KPN al je dure ISDN toestellen in d evuilnisbak te kunnen gooien!!
zie onderstaande links van 2 abonnementsvormen met ISDN bestaande apparatuur.
http://www.kpn.com/zakelijk/mkb/mkb-hom ... len-xl.htm
http://www.kpn.com/zakelijk/mkb/mkb-hom ... riabel.htm
onderaan onderwerp telefonie bovenstaande pagina:
" Telefooncentrale Uw huidige ISDN-centrale sluit u zonder probleem aan. "
@ Argo, dit geld alleen voor bedrijven immers je geeft een link aan voor zakkelijkgebruik.
Hier heb je geen experiabox maar een ander soort IAD waar je je ISDN apparatuur op aan kan sluiten.
Gaat dus niet op als je een particulier bent (teminste ik neem aan dat de TS dit is).
Hier heb je geen experiabox maar een ander soort IAD waar je je ISDN apparatuur op aan kan sluiten.
Gaat dus niet op als je een particulier bent (teminste ik neem aan dat de TS dit is).
-
aedijs
Klopt: ik heb geen ISDN Centrale, maar wel ISDN toestellen. Mijn concvlusie was ook: kan niet.
Maar zelfs bij Planet (KPN) weet men mij geen goed antwoord te geven (maar ik kan dus ook de order blijkbaar niet meer annuleren!!)
Nogmaals: vooraf is over het niet meer toepassen van de iSDN toestellen (die dus duidelijk duurder zijn dan die analoge toestellen) nooit iets verteld en ook lopende de order is er grote vertwijfeling over het wel of niet toepassen van ISDN toestellen: de één zegt wel, de ander zegt weer kan niet. Ben benieuwd wat de monteur die gaat komen ervan maakt..........
En daar moet een leek dus maar uit zien te komen......
Maar zelfs bij Planet (KPN) weet men mij geen goed antwoord te geven (maar ik kan dus ook de order blijkbaar niet meer annuleren!!)
Nogmaals: vooraf is over het niet meer toepassen van de iSDN toestellen (die dus duidelijk duurder zijn dan die analoge toestellen) nooit iets verteld en ook lopende de order is er grote vertwijfeling over het wel of niet toepassen van ISDN toestellen: de één zegt wel, de ander zegt weer kan niet. Ben benieuwd wat de monteur die gaat komen ervan maakt..........
En daar moet een leek dus maar uit zien te komen......
Op de door mij vermelde pagina staat op 1 na onderste regel bij rubriek telefonie dat ISDN apparatuur gebruikt kan worden.
Op ondersterste regel wordt melding gemaakt dat ook ISDN centrale kan worden aangesloten.
Op ondersterste regel wordt melding gemaakt dat ook ISDN centrale kan worden aangesloten.
Dit is NIET bij Planet maar rechtstreeks bij KPN, Planet heeft deze mogelijkheden bij mijn weten (nog) niet, XS4ALL heeft deze mogelijkheden wel, maar alleen mogelijk bij een analoge of ISDN telefoonaansluiting, is je aansluiting reeds overgezet naar internetplusbellen dan is het ook niet (meer) mogelijk.Maar zelfs bij Planet
Laatst gewijzigd door agro op 26 mar 2008 19:26, 1 keer totaal gewijzigd.
-
aedijs
Ik vind het allemaal heel vaag: al die bedrijfjes die eigenlijk allemaal KPN zijn, maar allen verschillende dingen aanbieden:
- Hetnet
- Planet
- KPN
- XS4all
Bij wie ben je nu uiteindelijk klant??
Ik wacht dus maar even rustig af: als het allemaal niet gaat lukken lijkt het me een leuk item voor Radar!!!
- Hetnet
- Planet
- KPN
- XS4all
Bij wie ben je nu uiteindelijk klant??
Ik wacht dus maar even rustig af: als het allemaal niet gaat lukken lijkt het me een leuk item voor Radar!!!
Denk dat je dat beter niet kan doen, mogelijk dat je bij planet beter je eis kan stellen dat ze zorgen dat je van je huidige apparatuur gebruik kan blijven maken, voordat het te laat is.Ik wacht dus maar even rustig af
Als je achteraf moet hiervoor moet gaan knokken kan dat weleens een jarenlange ergernis en frustratie gaan opleveren.