dit is een oproep aan mensen die ook een mobiel telefoon abo hebben bij tele icm een mobiel data bundel.
ben ik de enige die vaak over zijn bundel heengaat volgens tele2 en zo veel extra betalen moeten. normaal stuurt tele2 een sms als je data bundel op de helft is of geheel aan zijn einde. maar ondanks ik 1GB data bundel heb beweert tele2 dat deze kompleet is verbruikt. dit is raar in de nacht staat de data uit en een beetje muziek luisteren kan nooit 1GB kosten en het update van de app,s kan ook nooit 1GB per maand kosten. nu krijg ik nooit een sms dat me data bundel verbruikt is terwijl tele2 beweert van wel. nu ik bewaar alle sms een maand of 2 en de laatste keer dat ik deze melding wel een keer kreeg is sept 2011. op deze manier verdiend tele2 op een vuile manier geld. het is namelijk totaal niet te zien hoe veel je verbruikt hebt en moet je maar geloven wat tele2 op jou factuur zet aan data verbruik. je moet zelf een app installen om te zien of je over je limit bent en dan is nog de vraag klopt wat tele2 zegt. maar lees je hun fair user policy word je niets wijzer van zo als je ziet.
MOBIEL INTERNET OP JE MOBIEL
Als je meer data verbruikt dan de gemiddelde Tele2 klant, zal Tele2 de snelheid van je verbinding verlagen. Wanneer dit gebeurt, informeert Tele2 je middels een SMS. Als het dataverbruik na het verlagen van de snelheid 10 keer meer bedraagt dan het gemiddelde verbruik, zal Tele2 je informeren en zal Tele2 tijdelijk de dienstverlening buiten gebruik stellen. Vanaf de eerste dag van de volgende maand zal het gebruik en de snelheid weer automatisch worden hersteld.
ik heb een klacht ingediend dat ik geen sms kreeg maar wel de rekening.
en dit de 2e keer was dat de rekening hier door hoog uitviel.
de 1e keer had ik een man van tele2 die mij door dat ik deze sms niet kreeg de kosten te vergoeden. maar toen de maand daar op ik weer een hoge rekening keeg door data verbruik en weer geen sms ik weer bellen. nu hoor ik dat die keer daar voor mij toezeging voor vergoeding niet te recht was en hij dit nooit had mogen doen. ik werd kwaad en zij dan ga ik een klacht indienen over die niet gekregen smsjes en die toezegging van u medewerker.
duurt me dat te lang dan stap ik naar radar of kassa, waar zij op antwoord ik vind dat soort programs niet zo leuk. kan ik me voorstellen met zo veel klachten.
na veel gepraat zou ik door een persoon van klachten worden terug gebeld/mail maar dat gebeurd niet. dus nu maar op deze manier.
zijn er dus meer mensen die deze smsjes niet krijgen en hun data verbruik ook raar vinden.
| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] geen waarschuwing sms bij tele2 als data bundel op raakt
-
ferdinand de beus
Re: geen waarschuwing sms bij tele2 als data bundel op raakt
ferdinand de beus schreef:
gr Henk
Misschien omdat de vele anderen op hun iphone of android gestuurde phone een handige gratis apps geinstalleerd hebben die keurig het verbruik van wifi en G3 bijhoud? Dan ben je niet afhankelijk van een eventuele SMS maar heb je alles zelf in de hand en kun je je verbruik bijstellen. Een eventuele sms is bij sommige telecom bedrijven een extra service maar geen verplichting tenzij ze er expliciet geld voor vragen.dit is een oproep aan mensen die ook een mobiel telefoon abo hebben bij tele icm een mobiel data bundel.
ben ik de enige die vaak over zijn bundel heengaat volgens tele2 en zo veel extra betalen moeten
gr Henk
Als ik dat stukje zo leeszou je helemaal geen kosten moeten kunnen krijgen, hooguit een snelheidsverlaging, of in extreme gevallen een afsluiting van internet.
ferdinand de beus schreef:
MOBIEL INTERNET OP JE MOBIEL
Als je meer data verbruikt dan de gemiddelde Tele2 klant, zal Tele2 de snelheid van je verbinding verlagen. Wanneer dit gebeurt, informeert Tele2 je middels een SMS. Als het dataverbruik na het verlagen van de snelheid 10 keer meer bedraagt dan het gemiddelde verbruik, zal Tele2 je informeren en zal Tele2 tijdelijk de dienstverlening buiten gebruik stellen. Vanaf de eerste dag van de volgende maand zal het gebruik en de snelheid weer automatisch worden hersteld.
Ik heb sinds augustus dezelfde situatie. Ik had een bundel van 500 mb en na een schrikbarende rekening van 72€ (normaal ongeveer 35) heb ik daar melding van gemaakt. Ik heb contact gehad (online en via 0900) over de factuur. Zelfs met 500 mb heb ik voldoende. Ik maak thuis met updates alleen gebruik van wifi.
Uiteindelijk heb ik iemand van sales bereid gevonden om mij tegemoet te komen.
Ik had een bundel 500 belminuten + 500 mb (zonder sms) 24 maanden. Daar krijg ik 9 maanden korting op (september was de laatste maand).
Nu bel ik niet zo veel en heeft de medewerker deze omgezet (eind augustus / begin september) in een bundel inclusief sms van 450 minuten + dataverhoging naar 1 gigabyte. Kosten maximaal 52,50.
Het was afwachten op de factuur van september. Deze was nóg hoger €79,12
Dat kan ik niet opbrengen en heb de bank opdracht gegeven om terug te boeken. Heb dit per telefoon en livecaht doorgegeven. (dat kan ze daar niks schelen ??). Ik heb over september betaald wat door de nieuwe situatie mogelijk is gemaakt. Dat was een bedrag van €30,19
Nu ben ik door waarschijnlijk weer data oververbruik afgesloten per 6 oktober. Weer gebeld, ik hoefde mij niet ongerust te maken.
Nu kan ik al in mijn account zien dat er een rekening aankomt van €130,35 !!! per 19 oktober. Het wordt steeds gekker. Ik heb het vermoeden dat de registratie van het data verkeer onjuist is. Mijn bundel voldoet prima. Nu ben ik dus telefonisch onbereikbaar en dat is een drama. Zeker in een noodgevalsituatie.
Ik kan en ga de komende rekening niet betalen. Zeker omdat ik zomaar wordt afgesloten en de afspraken niet worden nagekomen. Wat kan ik het beste doen. Klacht ligt bij Tele2 en staat ook op Klachtenkom pas van de consu bond. Dit zijn grove mafia praktijken!
Wat een drama.
Uiteindelijk heb ik iemand van sales bereid gevonden om mij tegemoet te komen.
Ik had een bundel 500 belminuten + 500 mb (zonder sms) 24 maanden. Daar krijg ik 9 maanden korting op (september was de laatste maand).
Nu bel ik niet zo veel en heeft de medewerker deze omgezet (eind augustus / begin september) in een bundel inclusief sms van 450 minuten + dataverhoging naar 1 gigabyte. Kosten maximaal 52,50.
Het was afwachten op de factuur van september. Deze was nóg hoger €79,12
Dat kan ik niet opbrengen en heb de bank opdracht gegeven om terug te boeken. Heb dit per telefoon en livecaht doorgegeven. (dat kan ze daar niks schelen ??). Ik heb over september betaald wat door de nieuwe situatie mogelijk is gemaakt. Dat was een bedrag van €30,19
Nu ben ik door waarschijnlijk weer data oververbruik afgesloten per 6 oktober. Weer gebeld, ik hoefde mij niet ongerust te maken.
Nu kan ik al in mijn account zien dat er een rekening aankomt van €130,35 !!! per 19 oktober. Het wordt steeds gekker. Ik heb het vermoeden dat de registratie van het data verkeer onjuist is. Mijn bundel voldoet prima. Nu ben ik dus telefonisch onbereikbaar en dat is een drama. Zeker in een noodgevalsituatie.
Ik kan en ga de komende rekening niet betalen. Zeker omdat ik zomaar wordt afgesloten en de afspraken niet worden nagekomen. Wat kan ik het beste doen. Klacht ligt bij Tele2 en staat ook op Klachtenkom pas van de consu bond. Dit zijn grove mafia praktijken!
Wat een drama.
Do1Akbas schreef: Heb dit per telefoon en livecaht doorgegeven. (dat kan ze daar niks schelen ??).
Tja, vraag is nu wie komt welke afspraak niet na? U heeft een betalingsverplichting tegenover he abonnement wat u heeft. tele2 heeft haar deel geleverd, namelijk een verbinding waar u gebruik van maakt, als u dan besluit om niet te betalen, mag tele2 besluiten om u af te sluiten.Do1Akbas schreef:Zeker omdat ik zomaar wordt afgesloten en de afspraken niet worden nagekomen.
Waarom zijn die rekeningen zo hoog? U geeft aan dataverbruik, is uw dataverbruik dan zo erg gestegen dat u zelfs na 1 gb nog zoveel data verbruikt dat er 130 euro aan extra kosten. Is het abonnement goed in gegaan, heeft u daar de bevestiging van? Ik mis eigenlijk de inhoudelijke reactie van Tele2 op de hoge kosten.
-
rozemarijntje
Dat u wordt afgesloten vind ik logisch?
Waarom? U verteld ik heb geld terug getrokkken maar wat is de verdere correspndentie met tele 2
Waarom heeft u teveel data verbruik! Is hij constant met drie g verbonden?
Er zal toch misschien iets zijn aan u instelling????
Zou toch maar heel goed in contact gaan met tele voor de kosten nog hoger oplopen,deurwaarder etc
U zal toch moeten betalen..tot het uitgezocht is
Waarom? U verteld ik heb geld terug getrokkken maar wat is de verdere correspndentie met tele 2
Waarom heeft u teveel data verbruik! Is hij constant met drie g verbonden?
Er zal toch misschien iets zijn aan u instelling????
Zou toch maar heel goed in contact gaan met tele voor de kosten nog hoger oplopen,deurwaarder etc
U zal toch moeten betalen..tot het uitgezocht is