LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Geld terugkrijgen bij Tele2
Geld terugkrijgen bij Tele2
Beste allemaal,
Sinds juni 2019 ben ik van KPN overgestapt naar Tele2. De kwaliteit van de dekking, is landelijk erg slecht. Het is door hun bevestigd dat de kwaliteit slecht is en dat ze zien dat er veel gesprekken (circa 80%) hierdoor tussentijds worden beeïndigd. In december hebben ze geconstateerd dit niet op te kunnen lossen. Dat kan natuurlijk door technische mankementen en dat is geen probleem als we dan kunnen kijken hoe ik als consument iets aan de kosten kan doen, omdat ik voor iets betaal dat niet wordt geleverd. Daar wilden ze echter niks van weten en dit heeft erin geresulteerd dat ik gister het contract heb moeten afkopen voor iets meer dan €300.
Op officiële klachten wordt niet gereageerd, niemand bij Tele2 pakt verantwoordelijkheid en wilt meedenken. Erger nog, de toon is dusdanig gewijzigd dat toen ik aangaf hier werk van te maken de medewerkster zei “u doet maar meneer, dat lukt u toch niet” en een andere meneer zei “wij hebben hier ook tijd ingestopt of heeft u tegen uzelf zitten praten?” toen ik aangaf te balen van de tijd die ik nu hier aan hebt besteed (circa 31 uur inmiddels).
Van mijn melding bij de ACM ligt in elk geval niemand wakker bij de klantenservice en volgens de medewerkers daar hebben de managers geen kennis van de telecombranche, organisatorische structuur van Tele2 en zijn ze onvoldoende (communicatief) ontwikkeld om klanten te woord te staan.
Ik lees héél veel klachten. Maar er zou toch een oplossing moeten zijn?? Wie heeft voor mij de gouden tip? Hoe kan ik dit het beste aanvliegen? Of zijn er wellicht soortgelijke situaties?
Ik zou graag de gemaakte kosten terug willen zien en inmiddels ook (bij voorkeur) een tijdscompensatie. Heel lastig dit voor een consument.
Met vriendelijke groet,
Rick
Sinds juni 2019 ben ik van KPN overgestapt naar Tele2. De kwaliteit van de dekking, is landelijk erg slecht. Het is door hun bevestigd dat de kwaliteit slecht is en dat ze zien dat er veel gesprekken (circa 80%) hierdoor tussentijds worden beeïndigd. In december hebben ze geconstateerd dit niet op te kunnen lossen. Dat kan natuurlijk door technische mankementen en dat is geen probleem als we dan kunnen kijken hoe ik als consument iets aan de kosten kan doen, omdat ik voor iets betaal dat niet wordt geleverd. Daar wilden ze echter niks van weten en dit heeft erin geresulteerd dat ik gister het contract heb moeten afkopen voor iets meer dan €300.
Op officiële klachten wordt niet gereageerd, niemand bij Tele2 pakt verantwoordelijkheid en wilt meedenken. Erger nog, de toon is dusdanig gewijzigd dat toen ik aangaf hier werk van te maken de medewerkster zei “u doet maar meneer, dat lukt u toch niet” en een andere meneer zei “wij hebben hier ook tijd ingestopt of heeft u tegen uzelf zitten praten?” toen ik aangaf te balen van de tijd die ik nu hier aan hebt besteed (circa 31 uur inmiddels).
Van mijn melding bij de ACM ligt in elk geval niemand wakker bij de klantenservice en volgens de medewerkers daar hebben de managers geen kennis van de telecombranche, organisatorische structuur van Tele2 en zijn ze onvoldoende (communicatief) ontwikkeld om klanten te woord te staan.
Ik lees héél veel klachten. Maar er zou toch een oplossing moeten zijn?? Wie heeft voor mij de gouden tip? Hoe kan ik dit het beste aanvliegen? Of zijn er wellicht soortgelijke situaties?
Ik zou graag de gemaakte kosten terug willen zien en inmiddels ook (bij voorkeur) een tijdscompensatie. Heel lastig dit voor een consument.
Met vriendelijke groet,
Rick
Re: Geld terugkrijgen bij Tele2
Waar heeft u die 80% vandaan? Ik heb al jaren Tele2 en slechts zelden problemen met het bereik. Het is beslist niet zo dat 80% van mijn gesprekken tussentijds worden beëindigd. Vrijwel nooit eigenlijk.
Erna1956
vindt dit leuk
-
- Berichten: 5005
- Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
- Locatie: Landgraaf
Re: Geld terugkrijgen bij Tele2
Ik ben ook sinds ca 19 jaar tevreden met Tele2. Zowel thuis als mobiel met 3 handy's. Vooral in Nederland altijd super 4G. Alleen in het buitenland nog geen 4G. Dankzij die door U verguisde ACM zal dit hopelijk op korte termijn opgelost worden. Heb je misschien een brakke telefoon die geen 4G ontvangt?
Re: Geld terugkrijgen bij Tele2
En u had natuurlijk die kwestie aanhangig kunnen maken bij de geschillencommissie.
-
- Berichten: 5005
- Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
- Locatie: Landgraaf
Re: Geld terugkrijgen bij Tele2
Als je klachten gaat zoeken lees je er heel veel. Van elke maatschappij. Als je geen problemen hebt met een bedrijf zoek je geen klachten die anderen misschien wel hebben. Daarom ga ik die niet lezen.
Re: Geld terugkrijgen bij Tele2
Heb ook wel eens een probleem gehad en voorgelegd aan Tele2. Ben super aardig en goed behandeld en ze hebben mij écht geholpen. Been óók al meer dan 20 jaar bij Tele2
-
- Berichten: 5056
- Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52
Re: Geld terugkrijgen bij Tele2
Heb zelf op een helpdesk gewerkt en daar had je ook klanten die eiste om een manager te spreken. Compleet zinloos omdat de manager gaat over de planning, indeling en werkomstandigheden. Een technische probleem oplossen kunnen ze niet daarvoor zitten juist die mensen op de klantenservice.Rickijgel schreef: ↑18 mar 2020 16:17Van mijn melding bij de ACM ligt in elk geval niemand wakker bij de klantenservice en volgens de medewerkers daar hebben de managers geen kennis van de telecombranche, organisatorische structuur van Tele2 en zijn ze onvoldoende (communicatief) ontwikkeld om klanten te woord te staan.
Je zou je klacht kunnen voorleggen bij de geschillencommissie telecom. Ik betwijfel of je daar gaat winnen omdat het eerder een technische probleem aan jouw zijde lijkt te zijn.
-
- Berichten: 5921
- Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
- Locatie: Nederbelg!
Re: Geld terugkrijgen bij Tele2
Tele2 was ooit goed, maar sinds ze het T-Mobile netwerk zijn gaan gebruiken was ik snel weg.
Niet dat dit slecht is, maar KPN is in mijn regio betere dekking, een combinatie van 900 of 1800 netwerk en waar je woonde en werkte.... en welk toestel je gebruikte, er zijn er met erg kleine zwakke antenne en grotere die nauwelijks problemen geven.
Ik weet dat je niet elk type op deze netwerken betrouwbaar kunt gebruiken in gehele land.
Vrijwel alle merken hebben enkele modellen die minder ontvangst hebben helaas.
Als je geen woon en werkplaats vermelde en ook geen merk en type telefoon is een advies of het aan een van deze licht onmogelijk.
Zowel Tele 2 als T Mobile en enkele andere aanbieders hebben zwakke plekken in Nederland.
Vooral in huizen die goed geïsoleerd zijn, buiten is het wel vaak redelijk.
Niet dat dit slecht is, maar KPN is in mijn regio betere dekking, een combinatie van 900 of 1800 netwerk en waar je woonde en werkte.... en welk toestel je gebruikte, er zijn er met erg kleine zwakke antenne en grotere die nauwelijks problemen geven.
Ik weet dat je niet elk type op deze netwerken betrouwbaar kunt gebruiken in gehele land.
Vrijwel alle merken hebben enkele modellen die minder ontvangst hebben helaas.
Als je geen woon en werkplaats vermelde en ook geen merk en type telefoon is een advies of het aan een van deze licht onmogelijk.
Zowel Tele 2 als T Mobile en enkele andere aanbieders hebben zwakke plekken in Nederland.
Vooral in huizen die goed geïsoleerd zijn, buiten is het wel vaak redelijk.
-
- Berichten: 5005
- Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
- Locatie: Landgraaf
Re: Geld terugkrijgen bij Tele2
Daarvoor heeft Tele2 juist het wifi bellen geïntroduceerd. Het werkt super. Alleen de ontvangst in het buitenland is geen 4G. Dat moet binnenkort opgelost zijn anders krijgen ze een heftige boete. Ik heb als chauffeur door heel nederland altijd beter ontvangst gehad dan mijn baas met Vodafone. Gisteren zijn er weer veel nieuwe zenders voor T-mobile bijgekomen. Tele2 zenders gaan uit en we worden omgezet.
-
- Berichten: 5921
- Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
- Locatie: Nederbelg!
Re: Geld terugkrijgen bij Tele2
Theo en geheel Nederland?
Ik vermoed dat je vooral op drukke auto wegen en op industrie terrein mag lossen... geen bosrijke omgeving of recreatie of grens streek en zo...
Verder is een Trucker eigenlijk hele dag buiten... en je baas in een perfect geïsoleerd kantoor!
Ik vermoed dat je vooral op drukke auto wegen en op industrie terrein mag lossen... geen bosrijke omgeving of recreatie of grens streek en zo...
Verder is een Trucker eigenlijk hele dag buiten... en je baas in een perfect geïsoleerd kantoor!
-
- Berichten: 5921
- Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
- Locatie: Nederbelg!
Re: Geld terugkrijgen bij Tele2
Rick heeft 't contract afgekocht en dat geld is hij kwijt!
Hij had niet moeten opzeggen maar ONTBINDEN wegens wanprestatie.
Opzeggen is boete voor vroeger weg gaan, Ontbinden wegens niet leveren goede signaal is gratis weg,
of geld terug voor periode van slechte bereikbaarheid.
Hij had niet moeten opzeggen maar ONTBINDEN wegens wanprestatie.
Opzeggen is boete voor vroeger weg gaan, Ontbinden wegens niet leveren goede signaal is gratis weg,
of geld terug voor periode van slechte bereikbaarheid.
Re: Geld terugkrijgen bij Tele2
Dan had je een maand abonnement moeten pakken had je eerder weg gekunt Tele2 mobiel heeft ook maand abonnement
Re: Geld terugkrijgen bij Tele2
Zaak laten "escaleren" 3 maanden ( vanaf 1 ste week Oktober ) geen internet + ook 1 maand ( januari ) geen telefoon. Ook aangekaart bij de ACM. Die alleen ( geen bindend advies geeft) niks doet. Aangetekende brief gestuurd met eis artikel 3.15 van de Regeling Universele Dienstverlening en Eindgebruikers belangen. Ik heb 1 maand abonnement kosten terug ontvangen ( januari ) . Ook onbeschofte antwoorden en sacarsme Zoals ik hier ook tussen zie staan. + 25 jaar klant ( al sinds internet via opstartschijf met email ZONNET ze steken gewoon hun middelvinger aan je op
Re: Geld terugkrijgen bij Tele2
Veelal deze berichten heb ik ook ervaren. 3 maanden geen internet en ook geen vergoeding voor gemiste internet data verbinding