LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Gespecificeerde rekening kost 5 euro!

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
sabje25

Gespecificeerde rekening kost 5 euro!

Ongelezen bericht door sabje25 »

Sinds januari is mijn telefoonrekening plotseling 3 x zo hoog als in de 12 maanden daarvoor. Daarom wilde ik een gespecificeerde telefoonrekening aanvragen bij mijn provider Vodafone. Dit bleek echter maar liefst 5 euro te kosten! Je hebt toch recht om te weten waar je voor betaalt? En OK, dat dat hun geld kost daar kan ik inkomen, maar als ze die dingen toch niet standaard naar iedere abonnee sturen moet dat toch kunnen? Is dit bij andere providers ook zo?

!!!!!!!!!!!

Re: Gespecificeerde rekening kost 5 euro!

Ongelezen bericht door !!!!!!!!!!! »

Bij alle providers is dat volgens mij! In ieder geval bij Orange, T-Mobile en Telfort! Daar heb ik ooit een abonnement gehad.

jorisp900

Ongelezen bericht door jorisp900 »

ja en bij kpn vast net is het ook al jaren iets van 15 gulden (nu dus 8 euro) dus niet klagen .

Gast

Ongelezen bericht door Gast »

Even een klein misverstand uit de weg ruimen. Bij KPN Vaste Net heb je al geruime tijd gratis inzicht in je belkosten. En wel via de optie telefoonrekening online van www.kpn.com

Miranda

Ongelezen bericht door Miranda »

en bij orange kun je je gespecificeerde rekening op internet bekijken.

sabje25

Ongelezen bericht door sabje25 »

Maar ik vind het principe gewoon fout: bij de supermarkt krijg je toch ook niet zo'n bonnetje:

Vleeswaren 5 euro
Dranken 3 euro
Non-food 6 euro

Op deze manier kun je niet achterhalen wat de oorzaak is als de rekening plotseling 3 x zo duur is. Daar komt nog bij dat de abonnementskosten wel van de huidige maand zijn, maar de gebruikskosten van vorige maand. In het supermarktvoorbeeld zouden dan bijv. de dranken en vleeswaren van de vorige keer dat je boodschappen deed op het bonnetje staan, terwijl de non-food artikelen wel van deze keer zijn. Er zit zo een vertraging in die nog twee maanden voortduurt. Dus als er een probleem is kun je daar pas twee maanden later iets aan doen.

Volgens mij doen providers hun best om rekeningen zo onduidelijk mogelijk te maken. Ik kan er op deze manier iig geen touw meer aan vast knopen. En volgens mij is dat de reden dat ze geld vragen voor een gespecificeerde rekening. Schande!

!!!!

Ongelezen bericht door !!!! »

Je bent nu bezig om appels met peren te vergelijken.
Een supermarkt valt niet te vergelijken met een telecombedrijf.

Bij bijna alle operators kan je tegenwoordig online je specificatie zien.
Volgens mij kan dit ook bij Vodafone.
Je kan ook iets kritischer naar je eigen telefoongebruik gaan kijken en voor jezelf eens een maandje bijhouden hoevaak en hoelang je iemand gebeld hebt.
Vaak blijkt de rekening dan gewoon te kloppen.

Joop (Ko)

Ongelezen bericht door Joop (Ko) »

Beste Sabje, misschien snap ik niet precies wat je bedoelt maar mijn zoon kreeg op 12 maart van zijn mobiele operator de rekening over maart 2004. Deze bestond enerzijds uit de (vaste) periodieke kosten over de maand maart en anderzijds uit de (variabele) verbruikskosten over de periode 8 februari - 8 maart 2004. Daar lijkt me toch niets mis mee!? Tenzij hij het niet eens is met de hoogte van de verbruikskosten, dan trekt hij toch gelijk aan de bel?!

Gast

Sabje> 5 euro voor een gespecificeerde rekening is veel geld, dat ben ik met je eens, maar het kost voor de provider nog meer! Daarom sturen ze niet standaard een gespecificeerde rekening, want dan zouden de abonnementen duurder worden. Ik ben er wel blij mee dat ik niet verplicht betalen moet voor een specificatie waar ik niets aan heb.

Overigens is het bij T-Mobile zo dat een eenmalige specificatie 5 euro kost, en een maandelijkse specificatie maar 2 euro per maand. En die mag je elke maand opzeggen ;) Misschien hebben ze bij Vodafone ook zoiets.

???

Ongelezen bericht door ??? »

Bij Vodafone kost een gespecificeerde rekening €5, als je dat elke maand wilt kan dat voor €2,75 per maand, en dit moet er minstens 3 maanden bijzitten, daarna is het op elk moment op te zeggen...
Overigens kostte het eerst €9,-! Dus met die 5 euro ben je nog niet zo slecht uit...

!!!!!!!!!!

Ongelezen bericht door !!!!!!!!!! »

Het is natuurlijk belachelijk dat daar geld voor wordt gevraagd, om een gespecifieceerde rekening te krijgen.

Dat is weer zoiets typisch Nederlands, ik wordt daar vaak niet goed van.

Wat dat betreft geef ik Sabje25 gelijk! In een supermarkt krijg je namelijk ook niet een bonnetje met daarop alleen: non-food, dranken, verse producten en vervolgens daarachter het bedrag!!! En gaan ze niet extra geld rekenen voor een duidelijker bonnetje.

Dit is iets voor de consumentenbond, Je hebt immers recht om te weten te komen hoeveel je hebt gebeld, wanneer en naar wie!!!

Gast

Waarom is dat nu weer belachelijk?! het kost toch ook gewoon geld?! Bij KPN (vaste lijn) kost het ook al jaren geld, en daarnaast kan je de rekening gratis on-line bekijken!

Budje

Ongelezen bericht door Budje »

Bij KPN kun je ook al tijden gratis een papieren specificatie ontvangen.

Gast

dit is iets voor de consumentenbond???????????? Sjonge, sjonge zeg, doe maar dramatisch! Jij bent er zeker ook zo een die direkt gaat dreigen met zijn advocaat en weet ik niet wat. Doe toch niet zo zielig man. Als je niet wil betalen voor die dingen, schaf je je telefoon toch af? Of misschien ben je gewoon nog niet rijp voor de grote mensen wereld waar je soms dingen moet betalen waar je het niet mee eens bent.En ipv naar je mammie rennen ga je nu maar naar de consumentenbond. Die 5 euro voor een specificatie is typisch nederlands???Volgens kenmerkt dit gezeik hierover nog beter de nederlandse houding en instelling. Laf, dom en gierig. People, get a life!

Gesloten