LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] gestolen beltegoed

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
papillon

gestolen beltegoed

Ongelezen bericht door papillon »

onderstaande brief heb ik 28 dagen gelden verzonden naar vodafone.
vandaag gebeld en kreeg te horen dat ik nog ik nog minimaal anderhalve maand moet wachten op antwoord.

Aan: Vodafone special services
Postbus 1500
6201 BM Maastricht

Haarlem 19 september 2005.
Betreft: gestolen beltegoed.

Geachte lezer,

How are you? Is de welbekende leus van Vodafone.
Ik kan u vertellen dat ik zeer boos ben.

Namelijk mijn beltegoed van ongeveer 230 belminuten is door Vodafone gestolen.
Deze diefstal heeft plaats gevonden nadat ik mijn abonnement dinsdag 14 september 2005
heb laten omzetten naar een Sim Only abonnement.
Omdat het omzetten 3 dagen duurt, is in die driedagen ergens mijn beltegoed door Vodafoon gestolen.
Nadat ik vrijdag 17 september 2005 contact heb opgenomen met 1200 werd mij verteld dat ik naar de winkel terug moest gaan omdat ze het daar weer konden regelen.
Dus ik zaterdag 18 september naar de winkel, Daar vertelde ze mij dat de verkoper had moeten melden dat het beltegoed (waar de klant voor heeft betaalt, en dus van de klant is) bij omwisseling naar een ander abonnement (waar ik toe gedwongen werd omdat de oude abonnementsvorm niet meer te verkrijgen is.) als sneeuw voor de zon verdwijnt.

Ik vind dit zeer kwalijk…………………..
Iets waar een klant voor heeft betaald kan niet zondemeer verdwijnen.
Voor het omzetten kan Vodafone het tegoed noteren, en deze omrekenen naar een euro beltegoed.

Ik stel Vodafone dan ook aansprakelijk voor het verdwijnen van mijn beltegoed en de daaruit voortvloeiende kosten. (daarover later overleg)
Ik neem nog in overweging om aangiften te doen van het stelen van mijn eigendom. (betaald beltegoed)

Ik hoop op zeer spoedige termijn iets van u te vernemen uiterlijk binnen een 3 dagen na ontvangst van deze brief.

Met vriendelijke groet,

Martin Weijens.

Lahan

Re: gestolen beltegoed

Ongelezen bericht door Lahan »

wat is hier de discussie waarde van?

hoffie

Ongelezen bericht door hoffie »

volgens mij heeft een sim only geen belminuten :oops:

??

Ongelezen bericht door ?? »

Dit heeft geen discussiewaarde. Er is hier iemand op z'n pik getrapt omdat de resterende belminuten bij het wijzigen van een abonnement worden gereset naar nul - iets wat overigens (bijna?) alle operators doen bij het wisselen van abonnement (administratieve redenen). Dat is hem niet verteld.

Als reactie op dit foutje heeft hij een ronduit lachwekkende brief verstuurd naar Vodafone waarin hij zichzelf gruwelijk voor *** zet. De persoon die de brief moet lezen ligt waarschijnlijk onder de tafel van het lachen. Beschuldigingen van diefstal en het eisen van een reactie binnen drie dagen plus de algehele toonzetting van de brief werken gewoon op de lachspieren.

Het komt er overigens op neer dat de verkoper een fout heeft gemaakt; die had dit er bij moeten vertellen. De verkoper zou het dus op moeten lossen. Mocht de verkoper toevallig werkzaam zijn bij een Vodafone City Point, zal Voda het wel op gaan lossen door een geste te doen. Mocht de verkoper van een andere winkel zijn, denk ik dat ze ook wel een geste zullen doen.

Predicador

Ongelezen bericht door Predicador »

geste of geen geste, de klant dient van tevoren te informeren of een dergelijke wijziging nog andere consequenties heeft voor bijvoorbeeld het opgebouwde tegoed.

Denk niet dat je kan spreken van diefstal, eerder een kwestie van vergeten te vragen/vertellen dat de bundle zou vervallen.

Gasssst

Ongelezen bericht door Gasssst »

De persoon die de brief moet lezen ligt waarschijnlijk onder de tafel van het lachen.
Dat kan nog wel eens mee vallen. Ten minste niet als die zich realiseert dat de belminuten wel eens zouden kunnen worden aangemerkt als het onvervreemdbaar eigendom van de klant, en derhalve de bepaling dat deze bij een abonnementswijziging komen te vervallen voor de rechtbank vernietigbaar maken als zijnde onredelijk bezwarend voor de klant. In dat geval hebben alle operators een groooot probleem, omdat ze wel zeer dure aanpassingen moeten maken voor de registratie en verrekening hiervan, waardoor het nog maar de vraag is of omzetting van prepaid naar abonnement nog wel mogelijk blijft. En aangezien prepaid een belangrijke opstap voor nieuwe abonnees is, gaan de operators er niet blij mee zijn als de topicstarter een zaak start met behulp van iemand die de inleiding hiervan op de juiste wijze weet te spellen.

??

Ongelezen bericht door ?? »

Volgens mij zijn soortgelijke zaken als eens behandeld links en rechts. En ze zijn allemaal afgeschoten.

Gesloten