| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] gevecht aangaan met Pretium/UPC of niet
gevecht aangaan met Pretium/UPC of niet
Sinds 16 mei bellen wij met UPC wij hebben daarvoor de overstap service van UPC gebruikt. Overstap ging vlekkeloos. Oude abonnement opgezegd door UPC (staat in hun informatie) bij Pretium (dachten we)
Pretium gaat echter door met het inasseren van het abonnement.
De klantenservice gebeld. Mevrouw u hebt niet opgezegd is de reactie.
Boze brief geschreven naar UPC en een opzeggingsbrief aangetekend met ontvangstbevestiging gestuurd naar Pretium op 27 juni 2008. Het is
nu 13 juli ik heb van beide niets gehoord. Waar ik wel een reactie op heb gekregen van Pretium is het feit dat ik op 7 juli de automatische incasso heb laten storneren en dat ik tevens de rode kaart heb opgestuurd naar Pretium. Om problemen te voorkomen en extra kosten
te vermijden gewoon weer laten machtigen staat in de standaardbrief. Wij hebben immers een jaarcontract.
Ja dat klopt wel maar de termijn van een jaar is verstreken
op 27 maart 2008. Daarna wordt het contract automatisch verlengt met een periode van 3 maanden (staat zwart op wit). Ik heb inmiddels al 1 slapeloze nacht gehad hierover. Ik heb geen zin om tegen hun tarief elke keer de klantenservice te bellen en schriftelijk iedere keer te reageren blijkt uit dit forum ook niet altijd te werken. Welke richting moet ik kiezen????
PS heeft iemand de gewone telefoonnummers van UPC en pretium waaronder ze te bereiken zijn.
Boze brief geschreven naar UPC en een opzeggingsbrief aangetekend met ontvangstbevestiging gestuurd naar Pretium op 27 juni 2008. Het is
nu 13 juli ik heb van beide niets gehoord. Waar ik wel een reactie op heb gekregen van Pretium is het feit dat ik op 7 juli de automatische incasso heb laten storneren en dat ik tevens de rode kaart heb opgestuurd naar Pretium. Om problemen te voorkomen en extra kosten
te vermijden gewoon weer laten machtigen staat in de standaardbrief. Wij hebben immers een jaarcontract.
Ja dat klopt wel maar de termijn van een jaar is verstreken
op 27 maart 2008. Daarna wordt het contract automatisch verlengt met een periode van 3 maanden (staat zwart op wit). Ik heb inmiddels al 1 slapeloze nacht gehad hierover. Ik heb geen zin om tegen hun tarief elke keer de klantenservice te bellen en schriftelijk iedere keer te reageren blijkt uit dit forum ook niet altijd te werken. Welke richting moet ik kiezen????
PS heeft iemand de gewone telefoonnummers van UPC en pretium waaronder ze te bereiken zijn.
Re: gevecht aangaan met Pretium/UPC of niet
Op grond van deze informatie:Sinds 16 mei bellen wij met UPC wij hebben daarvoor de overstap service van UPC gebruikt. . Oude abonnement opgezegd door UPC (staat in hun informatie) bij Pretium (dachten we)
5.
Kan ik mijn huidige telefoonnummer behouden?
Ja. UPC regelt uw opzegging als u uw huidige telefoonnummer wilt behouden. Nadat u zich hebt aangemeld voor telefonie van UPC, ontvangt u automatisch de UPC Machtigingskaart voor Nummerbehoud in het installatiepakket.Vul deze machtigingskaart in nadat u telefonie succesvol hebt geïnstalleerd en stuur deze direct terug. Hiermee kunnen wij uw huidige telefoonnummer overnemen en uw abonnement opzeggen. In de meeste gevallen is het telefonieabonnement maandelijks opzegbaar. Echter UPC raadt u aan om dit bij uw telefonie leverancier vooraf te controleren.
Let op: zeg nooit zelf uw telefonieabonnement op als u uw nummer wilt behouden. In dat geval is UPC namelijk niet meer in staat uw nummer over te nemen.
-------
is het van belang dat u het gevecht aan gaat met beide instanties.
Vraag bij UPC schriftelijk aan te tonen dat zij in uw naam bij Pretium hebben opgezegd.
Vraag dit binnen een termijn van 14 dagen toe te sturen i.v.m. uw problematiek bij Pretium.
Als u bewijs van UPC heeft kunt u eenvoudig bij de prutjes aantonen dat UPC heeft opgezegd.
UPC schriftelijk aangetekend met ontvangstbevestiging verzoeken u bewijs toe te sturen van opzegging.
BTW
als u nu belt via UPC met uw oude nummer houdt dat m.i. al in dat UPC succesvol Pretium om nummerbehoud heeft verzocht.
U kunt dus ook Pretium schriftelijk en aangetekend meedelen dat u met nummerbehoud nu via UPC belt en hieruit blijkt dat UPC bij Pretium heeft opgezegd.
De prutjes proberen u waarschijnlijk te n..... zie Thread Pretium.
Ik zou dus bij de bank om een selectieve blokkade op de prutjes verzoeken en tevens de onterechte incasso's door de bank laten storneren.
Bron: Kassa TV
2. Problemen bij overstap naar andere provider
1 op de 3 ondervindt overstapproblemen
Eén op de drie mensen ondervindt nog problemen bij de overstap naar een andere provider. Als je de opzegtermijn in acht neemt, blijkt het toch vaak nog weken te duren voordat je bent overgezet door allerlei (vage) problemen. Bij ADSL speelt vooral een capaciteitsprobleem. Andere veel voorkomende problemen zijn een tijdlang geen telefoon- of internetverbinding, dubbele facturen, af- of aansluiting niet op de afgesproken datum en installatieproblemen. Verder loopt men geregeld tegen een lang doorlopende contractsduur aan, in verband met een stilzwijgende verlenging van het abonnement en/of lange opzegtermijn. De meeste mensen stappen over vanwege de kosten, een aantrekkelijker totaalpakket voor meerdere diensten of bij een verhuizing. Dit blijkt uit onderzoek van de Consumentenbond in de DigitaalGids van mei/juni 2008 en uit onderzoek dat het ministerie zelf heeft laten uitvoeren.
Oplossing door middel van zelfregulering
Begin 2008 hebben de marktpartijen in samenspraak met de staatssecretaris een pakket van maatregelen voorgesteld, waardoor men nog dit jaar makkelijker kan overstappen naar een andere aanbieder. Alle telecom- en kabelbedrijven verbinden zich volledig aan deze afspraken. Aan het eind van het jaar moet 95% van de klanten tevreden zijn over hun overstap. Nou maar hopen dat deze zelfregulering ook echt goed gaat werken.
Aanpak van overstapproblemen met internet 2008
1ste kwartaal 2008
- Informatie over het overstapproces staat op de websites van alle aanbieders
2de kwartaal 2008
- Alle aanbieders zijn aangemeld bij de Geschillencommissie Elektronische Communicatie
4de kwartaal 2008
- In minimaal 95% vindt de overstap plaats op de afgesproken dag (met maximaal 24 uur dienstonderbreking)
- Nieuwe aanbieder kan de overstap volledig verzorgen voor de nieuwe klant
Zie hier voor meer informatie over aanpak overstapproblemen internet
----------------------------------------------
---------------------------------------------------
Pretium doet niet anders dan klanten bij KPN
van de wal in de sloot helpen door hen van KPN over te nemen. Dit kan dan blijkbaar wel, terwijl zij de overname door UPC niet goed verwerken.
Dit lijkt mij een interessante zaak voor de Geschillencommissie mocht u hier niet uitkomen met de prutjes.
Als u nu met nummerbehoud bij UPC belt ligt m.i. de fout bij Pretium AKA de prutjes.
2. Problemen bij overstap naar andere provider
1 op de 3 ondervindt overstapproblemen
Eén op de drie mensen ondervindt nog problemen bij de overstap naar een andere provider. Als je de opzegtermijn in acht neemt, blijkt het toch vaak nog weken te duren voordat je bent overgezet door allerlei (vage) problemen. Bij ADSL speelt vooral een capaciteitsprobleem. Andere veel voorkomende problemen zijn een tijdlang geen telefoon- of internetverbinding, dubbele facturen, af- of aansluiting niet op de afgesproken datum en installatieproblemen. Verder loopt men geregeld tegen een lang doorlopende contractsduur aan, in verband met een stilzwijgende verlenging van het abonnement en/of lange opzegtermijn. De meeste mensen stappen over vanwege de kosten, een aantrekkelijker totaalpakket voor meerdere diensten of bij een verhuizing. Dit blijkt uit onderzoek van de Consumentenbond in de DigitaalGids van mei/juni 2008 en uit onderzoek dat het ministerie zelf heeft laten uitvoeren.
Oplossing door middel van zelfregulering
Begin 2008 hebben de marktpartijen in samenspraak met de staatssecretaris een pakket van maatregelen voorgesteld, waardoor men nog dit jaar makkelijker kan overstappen naar een andere aanbieder. Alle telecom- en kabelbedrijven verbinden zich volledig aan deze afspraken. Aan het eind van het jaar moet 95% van de klanten tevreden zijn over hun overstap. Nou maar hopen dat deze zelfregulering ook echt goed gaat werken.
Aanpak van overstapproblemen met internet 2008
1ste kwartaal 2008
- Informatie over het overstapproces staat op de websites van alle aanbieders
2de kwartaal 2008
- Alle aanbieders zijn aangemeld bij de Geschillencommissie Elektronische Communicatie
4de kwartaal 2008
- In minimaal 95% vindt de overstap plaats op de afgesproken dag (met maximaal 24 uur dienstonderbreking)
- Nieuwe aanbieder kan de overstap volledig verzorgen voor de nieuwe klant
Zie hier voor meer informatie over aanpak overstapproblemen internet
----------------------------------------------
---------------------------------------------------
Pretium doet niet anders dan klanten bij KPN
van de wal in de sloot helpen door hen van KPN over te nemen. Dit kan dan blijkbaar wel, terwijl zij de overname door UPC niet goed verwerken.
Dit lijkt mij een interessante zaak voor de Geschillencommissie mocht u hier niet uitkomen met de prutjes.
Als u nu met nummerbehoud bij UPC belt ligt m.i. de fout bij Pretium AKA de prutjes.
Dank u voor de reactie
Ik ga morgen direct actie ondernemen met de eerste stap
die u aangeeft.
Ik ga morgen direct actie ondernemen met de eerste stap
die u aangeeft.
Mocht u er niet uitkomen. Ik las op een ander forum positief over:
http://www.personaldefender.com/
Wel eerst kritisch lezen of dit wat voor u is en welk kostenplaatje hier aan vast zit.
http://www.personaldefender.com/
Wel eerst kritisch lezen of dit wat voor u is en welk kostenplaatje hier aan vast zit.
De brieven vanmiddag verstuurd. Laat er nu een bericht op het antwoordapparaat staan van UPC. Het volgende is nu aan de orde:
UPC heeft met de KNP geregeld dat het signaal van onze aansluiting naar UPC wordt overgezet. Vervolgens hebben ze Pretium
hierover geinformeerd. Dus er is niets opgezegd.
Ik heb daarna de KPN gebeld met uitleg of dit zomaar kan. Dit kan dus.
De mevrouw van de KPN zei dat het heel erg afhankelijk is van de
de partij waarmee je een kontrakt hebt hoe de afwikkeling van het overstappen verder veloopt. Heb je een soepele tegenpartij dan is alles een fluitje van een cent. Zo niet ....
Wat ik erg vervelend vind is dat in de documentatie van UPC staat dat ze het oude contract voor je beindigen. Ook de klantenservice heeft mij meermalen verzekerd dat alles voor je geregeld wordt.
Zoals het nu ligt kan Pretium zich strikt aan de regels houden en zich
conform de voorwaarden houden aan de betalingsverplichting die wij hebben. Balen
UPC heeft met de KNP geregeld dat het signaal van onze aansluiting naar UPC wordt overgezet. Vervolgens hebben ze Pretium
hierover geinformeerd. Dus er is niets opgezegd.
Ik heb daarna de KPN gebeld met uitleg of dit zomaar kan. Dit kan dus.
De mevrouw van de KPN zei dat het heel erg afhankelijk is van de
de partij waarmee je een kontrakt hebt hoe de afwikkeling van het overstappen verder veloopt. Heb je een soepele tegenpartij dan is alles een fluitje van een cent. Zo niet ....
Wat ik erg vervelend vind is dat in de documentatie van UPC staat dat ze het oude contract voor je beindigen. Ook de klantenservice heeft mij meermalen verzekerd dat alles voor je geregeld wordt.
Zoals het nu ligt kan Pretium zich strikt aan de regels houden en zich
conform de voorwaarden houden aan de betalingsverplichting die wij hebben. Balen
Waardeloos. Want van Pretium verwacht ik geen concessies.