LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Gewoeker bij o.a. KPN!!!

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
elwinpeels

Gewoeker bij o.a. KPN!!!

Ongelezen bericht door elwinpeels »

Moet er na alle bombarie over het gewoeker bij verzekeraars nu niet eens tijd dat mobiele providers worden aangepakt???

Neem nu een voorbeeld bij KPN!!!

Vandaag kreeg ik een factuur waarop stond dat ik 35 MB data verbruikt heb, zonder dat hiervoor een data abonnement is afgesloten. Discussiepunt hier is wat mij betreft niet of het aantal MB klopt, maar enkel de manier waarop deze kosten buiten de een dergelijk abonnement berkend worden.

Voor deze 35 MB wordt namelijk een bedrag á 157,21 in rekening gebracht. Dit terwijl voor een data abonnement á 250 MB per maand slechts 10 euro per maand kost. Omgerekend is los dataverbruik dus zo'n 117 keer duurder dan in een abonnement.

Hoe kan het dat deze tarieven zo verschrikkelijk ver uit elkaar liggen. Ik en de logica helemaal kwijt heb heb dus sterkte twijfels bij de kostbprijsberekening van KPN en wellicht ook andere mobiele providers...

Lijkt mij dat hier zeker sprake is van een woekeraffaire. Mede gezien het feit dat je naast het tarief ook niet kunt waarnemen wat de hoogte van je dataverbruik is!!!

GodsSon

Re: Gewoeker bij o.a. KPN!!!

Ongelezen bericht door GodsSon »

U heeft de vrijheid om een bundel af te sluiten, de kosten zijn overal gespecificeerd (websites en tarievenboekjes). Tevens hebben bijna alle telefoons een data teller of de mogelijkheid om die te downloaden.

Het is en blijft eigen laksheid door niet geïnformeerd te gaan internetten.

elwinpeels

Ongelezen bericht door elwinpeels »

Het gaat erom dat voor geleverde diensten redelijke tarieven dienen te worden gerekend.

Wanneer je voor 10 euro per maand 250 MB kunt leveren, slaat het totaal nergens op dat je voor 35 MB 157 euro nodig hebt om je kosten te kunnen dekken...

Volgens mij kan iedereen met een beetje boerenverstand dit narekenen!!!

Emmy75

Ongelezen bericht door Emmy75 »

Over dat prijsverschil kan men debatteren en dit vind ik persoonlijk ook aan de hoge kant. Echter vind ik best dat er een aanzienlijk prijsverschil mag zijn aangezien de rekensom toch wel wat ingewikkelder in elkaar steekt.

Iemand met een abo betaalt in dit voorbeeld 120,- per jaar voor het internetabo of deze de data nu verbruikt of niet. Nu kun je niet onbeperkt alle ongebruikte mb's blijven meenemen en zit de winst van KPN in het niet gebruikte deel. In het grote geheel van alle abonnees zullen er ook gebruikers zitten welke niet elke maand de bundel verbruiken en waarvan betaalde mb's ongebruikt vervallen. Hiermee worden ook een deel van de kosten gedekt van de gebruikers die wel hun bundel volledig verbruiken. Door op deze wijze te werken kunnen ze een bundel goedkoper aanbieden.

GJvdZ

Ongelezen bericht door GJvdZ »

Dat de TS niet de moeite heeft genomen om zich te verdiepen in een product, maakt de leverancier nog geen woekeraar....

Het bedrijf waar de TS werkt (ik ga er voor het gemaak maar even vanuit dat TS werkt) zal ongetwijfeld ook verschillende tarieven hanteren voor vaste afnemers en incidentele afnemers.

Gesloten