LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Goedkoop bellen via Belknaller cq Vodafone

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
exkimo

Goedkoop bellen via Belknaller cq Vodafone

Ongelezen bericht door exkimo »

Mijn vriendin heeft een Vodafone abonnement (ikzelf trouwens ook) en waren er jarenlang tevreden over tot vandaag eigenlijk.

Heb 3 weken in Zuid Afrika gezeten en om toch bereikbaar te zijn hadden we via een 0900 uit lopen zoeken wat het goedkoopste was, dit bleek 'Belknaller' te zijn tw. 4 cent per minuut.
Mijn vriendin belde met haar mobiel (Vodafone) naar een vast nummer in Zuid Afrika, zij kreeg te horen dat dit nummer 4 c/pm koste.
Nu kreeg zij vandaag tot haar schrik een gepeperde rekening van 250 euro!

Ok, op de site van 'Belknaller'staat dan ook het volgende ; "alleen mobiele operators brengen nog eens extra kosten in rekening!"

Bij navraag bij Vodafone, bleek dus dat zij voor 0900 nummers nog eens een bedrag van 48 cent in rekening brengen. (Dit is nergens op hun site te vinden!!)
Als ze dit nou ook noemde tijdens het gesprek, dan zouden we er rekening mee gehouden hebben en zouden we meer met 'Skype' gebeld hebben indien mogelijk, alleen de internetverbinding was 'Dial-up' dus die was veels te langzaam helaas.

Ik vindt dat Vodafone dit op welke wijze dan ook hadden moeten vermelden en vindt dit ook een vorm van oplichting.

Denkend dat je goedkoop belt, maar dankzij Vodafone krijg je alsnog een gepeperde rekening![/u]

Big-V

Re: Goedkoop bellen via Belknaller cq Vodafone

Ongelezen bericht door Big-V »

Ik begrijp dat het een vervelende situatie is. Het is echter ook wel weer logisch. Volgens mij is Belknaller enkel voor bellen naar het buitenland.
Bovendien is het algemeen bekend dat voor 0900-nummers extra kosten in rekening worden gebracht wanneer ze gebeld worden met een mobiele telefoon. Je hebt op zich wel gelijk dat hier van tevoren melding van zou kunnen worden gemaakt.
Aan de andere kant zou de hele discussie van (te) hoge belkosten met mobiel in het buitenland van afgelopen zomer nutteloos zijn geweest, als er dergelijke goedkope services beschikbaar zouden zijn.

Gesloten