LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] gratis ringtone "so you think you can dance" NIET gratis

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
fbolks

gratis ringtone "so you think you can dance" NIET gratis

Ongelezen bericht door fbolks »

Hallo,

Ik kreeg vandaag de rekening van T-mobile binnen en wat schetst mijn verbazing... :shock:
t-zones, 580kb, 7,31 ex btw
Terug gezocht op de gespecificeerde nota: Op zondag avond om 21:40 was er data verstuurd. Er ging me nog geen belletje rinkelen.
Gelijk gebeld met de helpdesk van t-mobile en het bleek de "Gratis" ringtone te zijn van het programma "So you think you can dance" RTL4

Dit blijkt dus helemaal niet gratis te zijn als je geen internet abonnement hebt.
De kosten (7,31 ex btw) gaan volgens t-mobile direct naar de derde partij, RTL4 dus.. :evil: ...voor een GRATIS ringtone.

Ik neem aan dat meer mensen deze ervaring hebben, het lijkt me een duidelijk geval van misleiding.

Groeten,
fbolks

GJvdZ

Re: gratis ringtone "so you think you can dance" NIET gratis

Ongelezen bericht door GJvdZ »

fbolks schreef:Hallo,

Ik kreeg vandaag de rekening van T-mobile binnen en wat schetst mijn verbazing... :shock:
t-zones, 580kb, 7,31 ex btw
Terug gezocht op de gespecificeerde nota: Op zondag avond om 21:40 was er data verstuurd. Er ging me nog geen belletje rinkelen.
Gelijk gebeld met de helpdesk van t-mobile en het bleek de "Gratis" ringtone te zijn van het programma "So you think you can dance" RTL4

Dit blijkt dus helemaal niet gratis te zijn als je geen internet abonnement hebt.
De kosten (7,31 ex btw) gaan volgens t-mobile direct naar de derde partij, RTL4 dus.. :evil: ...voor een GRATIS ringtone.

Ik neem aan dat meer mensen deze ervaring hebben, het lijkt me een duidelijk geval van misleiding.

Groeten,
fbolks

Er stond ongetwijfeld iets bij als "Gratis, maar er kunnen bijkomende datakosten zijn".

En verder: waarom zou men jou gratis iets geven? De Wim Bosbooms, Marcel van Dammen, Antoinette Hertzenbergers en Felix Meurders' van deze wereld moeten toch ook een keer moedeloos worden. Decennia lang consumenten voorlichten en er verandert helemaal niks in het consumentengedrag.

fbolks

Ongelezen bericht door fbolks »

Best GJvdZ,

Ik heb de RTL voorwaarden uitgeplozen en er staat niets over dataverkeer en bijkomende kosten behalve dan de bekende bel en sms kosten (welke je ook onder in beeld ziet tijdens het programma)

Ik heb er achteraan gebeld en het blijkt dat de ringtone wel gratis wordt aangeboden door RTL maar het feit dat je het ook daadwerkelijk download (wappen) via het netwerk van je provider betekent dat je je provider daarvoor betaald. in dit geval 580kb ringtone voor 7,31 euro ex btw. (zonder internet abonnement).

Over het algemeen ben ik behoorlijk terughoudend als het gaat om alles waar GRATIS bij staat. Maar dit zag ik niet aankomen.

Wat mij betreft zouden deze 'verborgen' kosten ook wel vermeld mogen worden gezamenlijk met de bel en sms kosten.
Hopelijk een waarschuwing voor anderen.

Gegroet

suikerklontje

Ongelezen bericht door suikerklontje »

De ringtone is wel gratis maar het data verkeer om de ringtone op te halen worden idd wel in rekening gebracht als je geen internetbundel hebt.

De gemaakte kosten gaan trouwens niet naar RTL4, die blijven bij de provider.
De ringtone was namelijk gratis aangeboden door RTL4 he :wink:

Gesloten