Sinds een aantal dagen krijg ik steeds uitnodigingen van vrienden om me aan te melden bij de de gratis SMS-service van www.SMS.ac. Klinkt goed dacht ik en heb me geprobeerd te registreren. Na het gedeeltelijk invullen van het registratieformulier liep de website vast bij het opgeven van mijn interesses. Wel heb ik een SMS ontvangen van ZIMcorp met vraag om SMSAC ON terug te sturen naar het nummer 3111 om je account te activeren. Ik heb toen een verkeerde sms gestuurd (SMS ON ipv SMSAC ON). Maar ik ben toen op internet gaan kijken naar reacties op deze service.
Ik kwam uit op onderstaande forums waar het gewaarschuwd wordt voor deze dienst.
http://www.telecomvergelijker.nl/thread/5770
http://forums.whirlpool.net.au/forum-re ... 223940&p=1
Is er meer informatie bekend over dit bedrijf en of het een bonafide of malafide onderneming is??
Greetzz,
Rzz
| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Gratis SMS-service van www.SMS.ac
Re: Gratis SMS-service van www.SMS.ac
Niks op deze wereld is gratis. Er zit altijd een addertje onder het gras.
-
Gast
Volgens mij heb je m'n tekst gejat, KeesJan. Dit heb ik al 100x geroepen op dit forum om domme figuren te behoeden van fouten
-
Roozz
Aan deze info heb ik niet zoveel helaas... is er ook concrete info over deze service?
Greetzz,
Rzz
PS. Ik heb een verkeerde SMS gestuurd, daardoor is de dienst NIET geactiveerd! Dus betaal ik gelukkig ook nergens voor!
Greetzz,
Rzz
PS. Ik heb een verkeerde SMS gestuurd, daardoor is de dienst NIET geactiveerd! Dus betaal ik gelukkig ook nergens voor!
Voor zover ik kan zien in de algemene voorwaarden kan je ten alle tijden berichten ontvangen van commerciële bedrijven. Verder verloopt het een en ander (bijvoorbeeld het hele registratieproces waarbij je zelf ook per SMS moet bevestigen) via SMS. Besef dat het in een aantal gevallen zo kan zijn dat er betaalde SMS'sen worden gestuurd. Een "[dienst] ON" commando lijkt erop te wijzen dat je je abonneert op bepaalde SMS'sen waarvan het dubieus en onzeker is of je telecomprovider daar kosten voor in rekening brengt. De website maakt daar geen melding over, maar het is dan ook een buitenlandse dienst. Met de huidige prijzen voor SMS'sen zou ik in elk geval niet in zee gaan met dergelijke diensten.
-
Gast
Keesjan kent alle algemene voorwaarden uit z'n hoofd. Leuke hobby!