LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Groot problemen met Sizz

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
paolafranco

Groot problemen met Sizz

Ongelezen bericht door paolafranco »

Beste mensen,

Ik ben sinds januari Sizz abonnee. Ze beweren dat als abonnee kun je via de Sizz app programa's van RTL kijken zonder dat het af je databundel limiet gaat. Ik heb het gedaan en guess what? Niet alleen was mijn databundel helemaal op, maar nu de kosten worden ook gerekend van gebruik van internet buiten de bundel. Op 24 februari heb ik mijn klacht ingediend via hun Facebook pagina. Eerst zeiden ze dat ik Vodafone moest bellen. Dat heb ik gedaan. De medewerker aan de lijn zei dat hij niks kon doen, maar dat hij een oplossing zou zoeken en mij in een paar dagen terugbellen. Dit is niet gebeurd. Inmiddels heb ik al e-mails naar Sizz en Vodafone gestuurd, berichten op hun Facebook pagina geplaatst en niks gehoord. Straks moet ik mijn factuur betalen, met de extra kosten (die zijn ongeveer 6 euro buiten de bundel) en ze blijven mij negeren. Ik vind dit soort dingen echt vervelend en oneerlijk. Ik moest mijn 3G voor een paar dagen uitschakelen om hogere kosten te voorkomen.

Ze blijven mij negeren. Iemand een idee over wat ik kan doen? Weet iemand hoe lang volgens de wet moet een provider een antwoord geven aan een klacht?

Ik heb met zoveel verschillende medewerkers van Sizz en Vodafone gepraat en zit nog steeds met het probleem. Ik voel me een beetje wanhopig en met het gevoel dat ik opgelicht werd. Hoe kan nou dat ze zeggen dat je een service mag gratis gebruiken om daarna de kosten rekenen?

Ik hoop dat iemand mij een goed idee kan geven over hoe ik met Vodafone en Sizz kan omgaan.

Groeten,

Paola

LeoZ

Re: Groot problemen met Sizz

Ongelezen bericht door LeoZ »

Jammer... maar je bent hierbij zelf over jouw datalimiet gegaan.

Mijn stelling is: "Voor niets gaat de zon op"... m.a.w.: niets is gratis!

Meestal is het voor gewone abo's de datalimiet ca. 500 MB, alleen duurdere abo's kunnen meer zijn.

Zo'n programma om op b.v. Android (zelf heb ik een "Androidgemist" app) tv programma's terug te zien... vreten MB's !!
20 minuten tv kijken op een smartphone is al gauw 100MB of meer!

Dan moet je dit alleen gebruiken als je thuis of op werk over WiFi beschikt.

Enne... is €6 nu zo schrikbarend?... :mrgreen:

Brainless

Ongelezen bericht door Brainless »

@LeoZ
Volgens de site van Sizz is het wel gratis:
Vanuit de Sizz-app kun je als Sizz-abonnee exclusief een ruime selectie van RTL-programma’s bekijken, zoals GTST, RTL Boulevard en Editie NL. En het mooie is dat dit niet van je datategoed afgaat.
TS:
Je kunt het beste even nakijken (als je een app ervoor hebt draaien) waaraan je datalimiet wel is opgegaan.
Nu is 6E niet zoveel (is "maar" 4mb oven de bundel).

Ik weet niet hoeveel data (mb) je standaard hebt bij jouw abonnement.

paolafranco

@LeoZ: ze adverteren dat het gratis is. Anders had ik het nooit via mijn 3G gekeken. Ik kijk nooit video's via 3G.

@Brainless: Het gaat hier niet alleen om het geld, maar om de misleidende informatie dat Sizz aan klanten geeft. Zoals ik zei, als het niet 'gratis' was, had ik ook de video niet gekeken. En wat ik erger vind is dat ze mijn klacht negeren. Als ze op deze manier "maar 6 euro" van veel klanten kunnen krijgen voor een service die gratis is, is dan het bedrag uiteindelijk niet zo klein, toch?

crazyme

Ongelezen bericht door crazyme »

Misschien even topictitel aanpassen naar miniscuul probleempje...

paolafranco

@crazyme

Waarom denk je dat het een klein probleem is?
Als een klant moet betalen waarvoor hij niet hoef te betalen, is dat niet een groot probleem? Misschien doet Sizz hetzelfde met andere klanten, wie weet?
Stel voor dat iemand jou een service als gratis aanbiedt. Je maakt gebruik van deze service. Pas nadat je dat hebt gedaan, sturen ze jou een factuur voor het gebruik van de service. Denk je dat het normaal is?

crazyme

paolafranco schreef:@crazyme

Waarom denk je dat het een klein probleem is?
Als een klant moet betalen waarvoor hij niet hoef te betalen, is dat niet een groot probleem? Misschien doet Sizz hetzelfde met andere klanten, wie weet?
Stel voor dat iemand jou een service als gratis aanbiedt. Je maakt gebruik van deze service. Pas nadat je dat hebt gedaan, sturen ze jou een factuur voor het gebruik van de service. Denk je dat het normaal is?
Wanneer dit voor jou een groot probleem is dan heb ik het met je te doen.

Get a life.

paolafranco

@crazyme

Wat ben je toch raar. haha. Jouw bijnaam past gewoon perfect bij jou... Als je de tijd neemt om dit te beantwoorden terwijl je niet denkt dat het een (groot) probleem is, moet jij dan 'get a life'.

Ik waardeer mijn geld. En voor mij is ook belangrijk dat zaken op een eerlijke manier gaan.

MAAR...

... ik heb inmiddels een reactie gekregen van Vodafone:

"Het klopt inderdaad dat er bij jou kosten in rekening gebracht zijn die niet in rekening gebracht hadden mogen worden.
Deze kosten zullen sowieso worden gecrediteerd, wat wil zeggen dat je de volgende maand(en) een bedrag korting op je rekening krijgt ter hoogte van het bedrag dat je nu moest betalen.

Sorry dat je zo lang hebt moeten wachten op deze oplossing. Eén van mijn collega's neemt binnenkort contact met je op om de exacte details even door te nemen, maar je krijgt alle kosten dus sowieso terug."

Dus, goed gedaan!

crazyme

paolafranco schreef:@crazyme

Wat ben je toch raar. haha. Jouw bijnaam past gewoon perfect bij jou...
Dan zal de naam Franco wel bij jou passen.... :roll:

Gesloten