14 april heb ik een abonnement aangevraagd bij tele2 met nummerbehoud. Omdat mijn vertrouwen in de administratieve afhandelingen van telefoonproviders al niet erg hoog is bel ik regelmatig om te vragen naar de status.
Tot 2x toe bleek er niks te zijn en was het afwachten op goedkeuring bij mijn huidige provider BEN. Na te bellen met BEN bleek de datum van overname niet te kloppen (1maand opzegtermijn). Na weer contact te hebben gehad met tele2 en inmiddels een week verder te zijn bleek inderdaad een fout te zijn gemaakt in de aanvraagdatum. Ik zou zeggen los het voor me op het is immers jullie fout, maar nee ik moest opnieuw de aanvraag doen. Affijn de aanbieding is goed dus nogmaals een poging.
De nieuwe overname zou op zondag 22 mei komen. Na wat internetresearch zag ik dat abonnementsovername in het weekend niet mogelijk is. Ik dus weer bellen met Tele2 waar ze me vertelden dat 's weekend geen probleem was omdat het een geautomatiseerd systeem is.
Weer 3 dagen verder heb ik nogmaals gebeld. En nu bleek dat 22mei door ben was afgewezen, want: het gebeurt handmatig en 's weekend is niet mogelijk. Hoezo aan het lijntje gehouden? De overname stond nu voor 23 mei.
Met een engelengeduld het paasweekend afgewacht.
Bel ik vanochtend met Tele2. Zeggen ze me dat de aanvraag is goedgekeurd, maar mijn blinde vertrouwen is teveel op de proef gesteld, dus besloot ik Ben te bellen voor een bevestiging. (ditmaal de naam van de tele2 medewerker opgeschreven : Roy Schutte bedankt voor je leugens)
Daar vertelden ze mij dat het helemaal niet is goedgekeurd, en dat de overname pas op 24 mei kan gebeurden ivm 31dagen opzegtermijn en ze dit aan Tele 2 hebben laten weten. Na tele2 weer te bellen blijkt er nog niks te zijn aangepast en heb ik dit alweeeeeer laten wijzigen.
Omdat de aanbieding nergens goedkoper is ben ik na een hoop klaagzang toch akkoord gegaan met het wijzigen. Echter kon me weer niks verteld worden over de duur van de goedkeuring.
Ik zit er nu echt mee in de maag, want ik heb niet het idee dat Tele2 extra moeite doet om dit in orde te maken als het ditmaal al in orde komt. Ik heb zon beetje hun administratieve taken overgenomen en nog komt het niet goed. Ik twijfel sterk om te zeggen: stop dat abonnement maar in je holletje, maar dan begin ik met dezelfde vermoeiende procedure bij een andere provider.
Helaas helpt een boycot door mij alleen niet, dus mensen schrijf je in bij mijn nieuwe anti telefoonprovider actiegroep.
Bij mij gaat het er echt niet in dat dit maar allemaal kan, de klantenservice is vriendelijk, maar het lijkt een tactiek te zijn om klanten zoals mij rustig te houden. Het probleem lijkt klassiek te zijn, want ook mensen in mijn omgeving hebben niks anders dan problemen met providers en wat mij betreft wordt het tijd om hier iets aan te doen.
Als ik iemand iets verkoop en het blijkt dat ik een fout heb gemaakt in de administratie dan is het toch aan mij dit op te lossen en te zorgen dat mijn klant zijn product op de gewenste datum te leveren, of in ieder geval hem mijn excuses te maken en te zorgen voor compensatie.? Het lijkt dat de telfoonproviders er vanaf het begin van hun bestaan al mee weg komen.
Wees gewaarschuwd en reken op een hoge telefoonrekening bij het aanvragen van een nieuw abonnement.
Met vriendelijke groet,
Henri Kuipers