LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Heeft AH Mobiel garantieverplichting?

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
Bubbleblower

Heeft AH Mobiel garantieverplichting?

Ongelezen bericht door Bubbleblower »

Helaas heb ik een AH Mobiel aangeschaft. Kort daarna is Debitel failliet gegaan en in de telefoon zat kennelijk een simkaart van dat bedrijf.
AH Mobiel bestaat nog wel en dat product had ik aangeschaft, maar dat ziet AH anders (zie ook onderstaande mail); ik dien een nieuwe sim aan te schaffen en ben mijn beltegoed kwijt.

Dus heb ik maar een nieuwe simkaart gekocht, maar die blijk ik niet te kunnen gebruiken als ik een of ander extra wachtwoord niet weet. De telefoon is daardoor definitief waardeloos geworden. Met de mobiel heb ik letterlijk nog geen handvol keren gebeld, totdat ie onbruikbaar is geworden en normaal gesproken zou dit ruimschoots binnen de garantietermijn vallen.

Een standaard reactie van de AH Mobiel Klantenservice:

"Geachte meneer/mevrouw, Hartelijk dank voor uw e-mail aan AH Mobiel. Wij hebben geen gegevens of unlockcodes van uw toestel die u via Debitel heeft verkregen. Om het toestel simlockvrij te krijgen, verwijzen wij u door naar Debitel. AH Mobiel vertrouwt erop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd. Met vriendelijke groet, AH Mobiel Klantenservice"

In artikel 3.8 van de algemene voorwaarden staat overigens:
Een simlock mag alleen door AH Mobiel worden verwijderd.

Stel dat ik een nieuwe Mercedes koop, die meteen stuk gaat en bij de dealer te horen krijg dat ik geen garantie heb, omdat Toyota net failliet is gegaan en er een motor van dat bedrijf in zit. En dat ze bovendien ineens claimen dat ik die auto bij de Toyota dealer heb aangeschaft.
Mijn indruk is dat AH probeert onder haar verantwoordelijkheid uit te komen door me zo van het kastje naar de muur te sturen.

Nebilem

Re: Heeft AH Mobiel garantieverplichting?

Ongelezen bericht door Nebilem »

Hangt ervan af. Als je een oude mercedes koopt met garantie van de toyota dealer heb je in dit geval pech. Maar als je een mercedes van 1 jaar koopt kan je in dit geval gebruik maken van de fabrieksgarantie en zal de mercedes dealer je kunnen helpen.

Bubbleblower

Re: Heeft AH Mobiel garantieverplichting?

Ongelezen bericht door Bubbleblower »

Ja, slecht voorbeeld is dat ook.

Dit lijkt er meer op: als je bij AH een koffiezetapparaat van Philips koopt en dat gaat in 3 maanden stuk en Philips blijkt inmiddels failliet te zijn.
Misschien is dat dan wel overmacht of zo.

Maar wat als het een speciale aanbieding was en van tevoren al vast stond dat het apparaat snel stuk zou gaan en Philips snel failliet? Mag AH die apparaten dan nog dumpen en zo het probleem doorschuiven naar de consument?
Ik mag hopen van niet, maar zelfs al mag het wel, dan blijft het oplichterij.

Gesloten