LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] help mij van tele2 af!

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
M. de Klerk

help mij van tele2 af!

Ongelezen bericht door M. de Klerk »

Help, ik wordt knettergek van tele2. Heb ik vorig jaar een I hear telefoon gekocht, zit hier een rare klik in; alsof iemand anders telkens de lijn onderbreekt. Toestel teruggestuurd met een keurige brief erbij(tele2 medewerker zei dat ik zelf de portokosten moet betalen maar deze later terugkreeg). Krijg 5 weken later pas een nieuw toestel, zonder begeleidende brief of wat dan nog.Maar...met hetzelfde mankement. Ik weer bellen (voor de vierde keer ongeveer, mag ik deze ook opsturen, portokosten werden overigens niet vergoed dat werd als een fout van de tele2 medewerker afgedaan). Vervolgens werd ook de tweede telefoon van mijn rekening afgetrokken. Ik had twee keer de telefoon betaald, beide teruggestuurd, met keurige brie, maar geen reactie. 20 keer bellen later, wordt beloofd mij de kosten van de beide telefoons terug te storten op mijn rekening alsmede de telefoonkosten naar de klanten"service". Er gebeurt een aantal maanden niets. Dus ik laat een rekening van de laatste telefoon terugstorten. Inmiddelds heb ik voor deze daad een incassobureau op mn nek en ondanks toezeggingen van de ontwetende tele2medewerkers heb ik vorig jaar dubbel voor een defecte telefoon betaald en geen telefoon in mijn bezit, maar wel de reking openstaan. Sterker nog: zij denken dat ik hen geld schuldig ben. Help, ik wordt doodgetreiterd!

max van wel

Re: help mij van tele2 af!

Ongelezen bericht door max van wel »

Hoewel ik nooit technische klachten heb gehad bij Tele2, ga ik daar ook weg. Ten eerste is de gratis klantenservice vorig jaar een betaal'service' geworden. Daarbij ontstaat de vreemde situatie dat als je géén klant hebt, gratis voor allerlei vragen kan bellen, maar zo gauw je klant bent, kost dat als 'service' fl. 13,20 per uur (22 cent per minuut, oftewel 10 Eurocent).
Ten tweede is Tele2 niet meer echt goedkoop (en soms zelfs dúúrder dan KPN-BelBasis!!!). Gezien de schurkenstreken van KPN gun ik het toch ook KPN niet. Maar een prijsvergelijking in de Consumentengids van januari dit jaar, biedt uitkomst. Universal (zie www.uvtc.com of bel gratis 0800-0232522) is zo'n beetje de goedkoopste CarrierPreSelect maatschappij. Interlokaal piektarief is zelfs goedkoper als Priority Select van UPC. Kortom ik ga naar Universal. En voor alle duidelijkheid: ik heb geen enkele binding dan als klant met welke telefoonmaatschappij ook.

R.Edwards

Ongelezen bericht door R.Edwards »

Zelf ben ik begin dit jaar geen klant meer bij tele 2, omdat ik : 1) geen abonnee meer ben van Kpn Telecom en 2). bellen met tele 2 voornamelijk naar het buitenland leverde in 9 van de 10 gevallen geen verbinding op maar wel tikken. Een laatste rekening na mijn opzegging in maart heb ik betaald, maar na enkele maanden kreeg ik een rekening met een bedrag dat vele malen hoger was dan normaal. Na de uitzending van gisteravond ben ik gesterkt in mijn opvatting dat er serieus iets mis is bij Tele-2. Ik heb nl. ook een aanmaning gehad van een incassoburo. Wordt vervolgd.

Fam.Mantel

Ongelezen bericht door Fam.Mantel »

Wij hebben ook al een tijdje problemen met tele 2 wij hebben nummers op onze rekening staan die wij niet gebeld hebben hebben wij dan over gebeld en dan krijg je als antwoord er is toch gebeld vanaf dit nummer hebhierop aangehouden dat het niet zo is maar zijn ervan overtuigt dat dit wel het geval was.
Nu is er vorig jaar ook zomaar een bedrag van F 57,95
afgehaald zonder te vermelden waarvoor dit is dit heb ik terug laten storten maar ik heb er nooit wat van gehoord dus heb ik geluk.
Wij heeben ook een telefoon van tele 2 maar hebben er geen problemen mee dus dat is bijna het enigste wat er goed gaat

Mark van Loo

Ongelezen bericht door Mark van Loo »

Wij hadden ook een Ihear die raar deed. Je hoorde gewoon de kiestoon steeds, ookal had ie zich al geactiveerd. Ik heb toen gebeld, ik kwam er gelijk achter dat klanten juist moeten betalen voor vragen en niet klanten niet..., en toen werd er een nieuwe telefoon opgestuurd. Die heb ik gekregen en die deed het wel goed. Nu maar niet te hopen dat ik de rekening 2x krijg....Ik heb overigens nog steeds geen welkombrief of iets gehad....Als die telefoon onbruikbaar is na het afmelden bij Tele2, zou ik daar erg van balen. Hij kostte wel "maar" 29 euro -> aktie, toch is dat belachelijk dat je hem weg kan gooien. Ik ben net een paar weken lid..... :-(

Gast

Ongelezen bericht door Gast »

Zijn de problemen 2 jaar na dato inmiddels opgelost?
Vast wel als u naar een andere provider bent over gestapt:)

johannes02

Ongelezen bericht door johannes02 »

In het bericht van de heer Edwards heeft hij het over de uitzending van gisteravond m.b.t. tele2. Die uitzending heb ik dan gemist. Kan iemand mij laten weten wat er gezegd is ,en in wat voor programma het was?

resp00110446

Ongelezen bericht door resp00110446 »

Al enige jaren heb ik een bedrag van Telfort tegoed van destijds ongeveer 25 gld. Echter krijg ik dit geld nog niet retour, daar er nog een rekening openstaat van ca. 23 gld. Deze rekening moet ik dus eerst voldoen. Al enkele malen heb ik gevraagd om een kopie van de factuur en ik wacht er nog steeds op. Voor mogen ze die 2 gld. hebben. Vaak komen dit soort zaken bij hen voor. Klachtenbrieven werken niet. Ze sturen soms een bevestiging van ontvangst van een klachtenbrief en dat is dan het laatste dat je hoort. De policy is dat de klant zelf zijn klacht moet nabellen.......heb ik nog nooit van gehoord, want wanneer je een klacht telefonisch wilt indienen, dan moet dat schriftelijk (helaas op de ouderwetse manier en niet per mail).

Ik weet niet in hoeverre er nog een simlock op een GSM zit. Wanneer je Telfort hebt en over wilt stappen naar een andere provider is het verstandig eerst bij de winkel van die betreffende provider te informeren of zij wellicht een test simkaart van hun provider op je telefoon willen proberen. Ik heb nl. 9 maanden moeten wachten op een unlock code (en op die manier 9 maanden langer ontevreden klant moeten zijn) voordat ik deze ontving. Achteraf werd mij bij Vodafone medegedeeld dat ik gewoon "12345" in moest toesten om te deblokeren bij een simkaart van een andere provider.

Mijn telefoon doet het nog steeds (wel met Vodafone).

Met andere woorden laat je niet verleiden met de goedkope tarieven en goedkope praatjes. De service (of beter gezegd geen service) "compenseerd" de prijs ruimschoots, waardoor je echt bereid bent een duurdere privider te zoeken die wel service heeft.

resp00112469

Ongelezen bericht door resp00112469 »

Geachte Heer Johannes 02. Het betreffen hier postings van 15 en 16 Januari 2002 dus precies 2 jaar geleden, vandaar dat U de uitzending heeft gemist.

Vr.Gr. Hans.

gijsb232

Ongelezen bericht door gijsb232 »

VOOR IEDEREEN DIE VAN TELE2 AF WIL:

GA NAAR DE DICHTSBIJZIJNDE PRIMAFOON, VRAAG DAAR OM EEN FORMULIER EN LAAT JE BINNEN 3 DAGEN TERUG ZETTEN NAAR KPN !!

Ook ik ben door tele2 erg in de luren gelegd en ben reeds naar KPN gegaan, natuurlijk bel ik veel dus waren mijn kosten hoog, vandaar mijn eerste overstap naar die .... tele2.

nu blijkt, dat ik met KPN Belplus 300 voordeliger bel dan dat ik ooit gebeld heb.. mijn rekening is met 20% gedaald (vergeleken met Tele2)

dus ik vraag jullie..

waarom nog Tele2 als het ook KPN kan?!

Tele2 Sucks!

Gast

Ongelezen bericht door Gast »

ach genoeg andere providers om op over te stappen!

Phone Europe

Ongelezen bericht door Phone Europe »

Als je via een andere vaste telefonie provider belt en je wilt terug op KPN, bel dan gratis vanaf je eigen aansluiting 0800-1273.
Binnen 24 uur bel je dan weer via KPN.

Gesloten