Ik ben al jaren klant van Hi. Nu liep 4 mei mijn tweejarige abonnement af. Voor deze datum ben ik meerdere malen gebeld door Hi. Hierbij vroegen ze of ik mijn abonnement wilde verlengen etc. Hierbij heb ik duidelijk vermeld dat ik mijn abonnement af wilde laten lopen omdat ik wat anders wilde. Hun reactie was dat ze het goed vonden en dat ze mijn abonnement af zouden laten lopen, en ik er niets meer aan hoefde te doen.
Nu is het ondertussen 6 mei, en nog steeds is mijn abonnement niet gestopt. Ik vond dit nog al vreemd, en heb er achteraan gebeld. Het antwoord wat ik kreeg, was dat ik schriftelijk op had moeten zeggen. Bij hi verstaan ze onder 'einddatum contract', stilzwijgend verlengen. Ik had er eerder contact op moeten nemen.
In normale mensentaal versta ik toch echt onder 'einddatum contract' dat hij er vanzelf mee ophoud wanneer deze datum passeert. Hier denken ze bij hi anders over.
Nu zit ik nóg een maand aan dit belachelijke abonnement vast, terwijl ik duidelijk had gemeld dat ik er van af wilde.
Nou vroeg ik me af, kan dit zomaar? Ik heb gezegd dat ze het af moesten laten lopen, maar vervolgens verlengen ze het stilzwijgend.
| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Hi abonnement
Re: Hi abonnement
Ja dat kan en mag, conform de algemene voorwaarden die je bij je 2-jarige contract hebt ondertekent. Bij (volgens mij) elke provider staat daar in dat na de overeengekomen termijn van 1 of 2 jaar, het abonnement maandelijks met 1 maand verlengd wordt, maar dan wel per maand opzegbaar is.Lytsejoyce schreef:Ik ben al jaren klant van Hi. Nu liep 4 mei mijn tweejarige abonnement af. Voor deze datum ben ik meerdere malen gebeld door Hi. Hierbij vroegen ze of ik mijn abonnement wilde verlengen etc. Hierbij heb ik duidelijk vermeld dat ik mijn abonnement af wilde laten lopen omdat ik wat anders wilde. Hun reactie was dat ze het goed vonden en dat ze mijn abonnement af zouden laten lopen, en ik er niets meer aan hoefde te doen.
Nu is het ondertussen 6 mei, en nog steeds is mijn abonnement niet gestopt. Ik vond dit nog al vreemd, en heb er achteraan gebeld. Het antwoord wat ik kreeg, was dat ik schriftelijk op had moeten zeggen. Bij hi verstaan ze onder 'einddatum contract', stilzwijgend verlengen. Ik had er eerder contact op moeten nemen.
In normale mensentaal versta ik toch echt onder 'einddatum contract' dat hij er vanzelf mee ophoud wanneer deze datum passeert. Hier denken ze bij hi anders over.
Nu zit ik nóg een maand aan dit belachelijke abonnement vast, terwijl ik duidelijk had gemeld dat ik er van af wilde.
Nou vroeg ik me af, kan dit zomaar? Ik heb gezegd dat ze het af moesten laten lopen, maar vervolgens verlengen ze het stilzwijgend.
Overigens zou het forum hier ook ramvol staan met tierende mensen, ikzelf incluis, als Hi na afloop van een contract het nummer automatisch af zou sluiten, dus het is maar net van welke kant je het bekijkt.
Maar waarom is dat huidige abonnement dan precies belachelijk? Daar zou ik nog maar eens naar kijken als ik jou was, toentertijd kwamen de onbeperkt internetbundels nog redelijk veel voor, en dat gaat je nu klauwen met geld kosten.
-
Hi-Webcare
Re: Hi abonnement
Hi Lytsejoyce,
Wat vervelend dat er verwarring is over het stopzetten van jouw Hi Abonnement. Het lijkt erop dat dit te maken heeft met een misverstand. Het klopt dat je Hi Abonnement opgezegd moet worden als je deze niet door wilt laten lopen. Als je niets doorgeeft laten wij het abonnement doorlopen zoals je dit gewend bent. Het opzeggen van een Hi Abonnement kan via een aantal manieren die je terug kunt vinden via de onderstaande link.
Sorry dat we hierin niet duidelijk genoeg zijn geweest. De reden dat wij een abonnement nooit zomaar stopzetten is omdat je dan ineens geen gebruik meer zou kunnen maken van je aansluiting.
http://www.hi.nl/Service-en-Contact/Opzeggen-bij-Hi.htm
Groetjes,
Christy
Hi Webcare
Je kunt je vraag ook stellen via hi.nl/forum
Wat vervelend dat er verwarring is over het stopzetten van jouw Hi Abonnement. Het lijkt erop dat dit te maken heeft met een misverstand. Het klopt dat je Hi Abonnement opgezegd moet worden als je deze niet door wilt laten lopen. Als je niets doorgeeft laten wij het abonnement doorlopen zoals je dit gewend bent. Het opzeggen van een Hi Abonnement kan via een aantal manieren die je terug kunt vinden via de onderstaande link.
Sorry dat we hierin niet duidelijk genoeg zijn geweest. De reden dat wij een abonnement nooit zomaar stopzetten is omdat je dan ineens geen gebruik meer zou kunnen maken van je aansluiting.
http://www.hi.nl/Service-en-Contact/Opzeggen-bij-Hi.htm
Groetjes,
Christy
Hi Webcare
Je kunt je vraag ook stellen via hi.nl/forum