LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Hi gesprekken worden afgebroken

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
Nickkk89

Hi gesprekken worden afgebroken

Ongelezen bericht door Nickkk89 »

Sinds kort hebben ik en mijn vriendin in Malden last van gesprekken die na een aantal seconde bellen afgebroken worden. Ook krijgen mensen die ons bellen telkens de voicemail. Het is gewoon absoluut niet mogelijk een normaal gesprek te voeren. We hebben beide het zelfde Hi abonnement met het zelfde toestel.

Contact gehad met de klantenservice en die antwoorden het volgende:

Omdat het niet mijn eigen woning betreft (maar die van me schoonouders), kan Hi helaas niet meer doen dan er een melding van maken. Wat mijn vriendin betreft (die wel op het adres woont) kan de medewerker "geen uitspraak doen". Als er voldoende meldingen zijn word er misschien gekeken of er iets aan gedaan kan worden. Tot die tijd moeten we maar geduldig afwachten, en kan ik mijn vriendin gewoon niet bereiken als zij thuis is. Het feit dat ik 60,- per maand betaal (en me vriendin iets van 45,-) en gewoon niet bereikbaar ben in een plaats waar ik regelmatig te vinden ben is niet belangrijk. Ook word er een hele minuut gerekend elke keer dat ik terug moet bellen (soms 8, 9, 10x) omdat de verbinding na maximaal 15seconde weg valt. "Helaas" kan Hi hier niks aan veranderen.

Ik heb Hi aangegeven dat ik gekozen heb voor een dure provider op het Kpn netwerk zodat ik (i.v.m. Mijn zieke moeder) overal ten alle tijden bereikbaar ben. Antwoord: "dat is vervelend, ik heb ook wel eens geen bereik". Ehh?? Wel eens geen bereik? HALLO!!!? Het is ONMOGELIJK een normaal gesprek te voeren! Wat gaan we hier aan doen? Antwoord: "daar kan ik me niet over uitlaten, er is een melding van gemaakt etc etc". Met andere woorden: helemaal niets, maar maak wel netjes elke maand je centjes maar over voor iets wat je regelmatig niet kunt gebruiken.

TOP service van Hi!

GJvdZ

Re: Hi gesprekken worden afgebroken

Ongelezen bericht door GJvdZ »

Overal en ten alle tijden bereikbaar zijn is technisch (en natuurkundig) niet mogelijk. Mijn schoonouders wonen in het buitengebied, en hebben ook nog eens een flinke staalconstructie in hun huis. Bellen is daar praktisch onmogelijk, maar dat kan je moeilijk de provider kwalijk nemen (vooral ook omdat het plaatsen van extra antennes in die buitengebieden absoluut niet wordt gewaardeerd door de bewoners).

Je mag uiteraard wel een zo goed mogelijke dienstverlening verwachten, maar geen natuurmirakels.

devious

Ongelezen bericht door devious »

en...

je "zieke moeder" is een smoes die echt na 1873 is afgeschaft. Gebruik geen reden om je klacht te verklaren. Je hebt een redelijke klacht, punt.

Teunbosseman
Contacteer:

Ongelezen bericht door Teunbosseman »

devious schreef:en...

je "zieke moeder" is een smoes die echt na 1873 is afgeschaft. Gebruik geen reden om je klacht te verklaren. Je hebt een redelijke klacht, punt.

Zo te lezen geheel geen smsoes en nogal denigrerende opmerking van jou. Als je geen reden opgeeft om een klacht te verklaren......wel dan heb je ook geen klacht he.

Er is bewust voor deze provider gekozen en niet voor 1 welke meer vlekken op de landkaart heeft. Daarvoor wordt een behoorlijk maandbedrag betaald.

Stuur ze een ( aangetekende ) brief waarin je HI in gebreke stelt. Wat je ook kan doen is in je omgeving vragen of er meerdere last van hebben.

devious

ook zonder een smoes heb je een klacht. Het werkt gewoon niet en daarbij maakt het niet uit of de lucht bewolkt is, of de zon groen is, of je moeder ziek is, of je dochter op wereldreis. En dat is de klacht PUNT. Aan je zieke moeder hebben de mensen bij Klantenservice geen boodschap. Wel word je na je gesprek uitgelachen en komt er een turfje op het bord bij "zieke ouders". Het slaat nergens op dat soort dingen te vermelden in je relaas. Doe het dan ook gewoon niet. Heb je namelijk echt een noodgeval dan ga je echt niet in een discussie aan de telefoon.

Teunbosseman
Contacteer:

devious schreef:ook zonder een smoes heb je een klacht. Het werkt gewoon niet en daarbij maakt het niet uit of de lucht bewolkt is, of de zon groen is, of je moeder ziek is, of je dochter op wereldreis. En dat is de klacht PUNT. Aan je zieke moeder hebben de mensen bij Klantenservice geen boodschap. Wel word je na je gesprek uitgelachen en komt er een turfje op het bord bij "zieke ouders". Het slaat nergens op dat soort dingen te vermelden in je relaas. Doe het dan ook gewoon niet. Heb je namelijk echt een noodgeval dan ga je echt niet in een discussie aan de telefoon.

Neen, jij stelt op voorhand dat er smoes wordt gebruikt. Er wordt een REDEN aangegeven waarom voor deze specifieke provider is gekozen en das heel wat anders.
En of het wel / niet werkt is geheel niet aan jou om te beoordelen, en alleen aan TS om wel niet te mede te delen in zijn relaas.

Als TS dit wil mededelen om zijn klacht beter te onderbouwen dan is dat TS zijn goed recht !

Jij weet blijkbaar hoe en wat er gebeurt na het gesprek......nou om trots op te wezen hoor...ppffff.

En het noodgeval is er niet geweest maar is ook niet tersprake geweest, de klacht was - bereikbaar -

devious

maar er wordt gewag gemaakt van het feit dat er een zieke moeder is en er daardoor een noodsituatie zou kunnen ontstaan en dan niet kunnen bellen, of afbrekende gesprekken is dan funest. Schade is dan ook niet te verhalen op de provider. Ergo: het maakt voor de provider niet uit. De service is slecht en DAAR moet iets tegen gedaan worden.

Nickkk89

devious schreef:ook zonder een smoes heb je een klacht. Het werkt gewoon niet en daarbij maakt het niet uit of de lucht bewolkt is, of de zon groen is, of je moeder ziek is, of je dochter op wereldreis. En dat is de klacht PUNT. Aan je zieke moeder hebben de mensen bij Klantenservice geen boodschap. Wel word je na je gesprek uitgelachen en komt er een turfje op het bord bij "zieke ouders". Het slaat nergens op dat soort dingen te vermelden in je relaas. Doe het dan ook gewoon niet. Heb je namelijk echt een noodgeval dan ga je echt niet in een discussie aan de telefoon.
Ik vind dat je nogal lef hebt mij te verwijten dat het een smoes betreft zonder dat je ook maar eenig id hebt hoe de vork in zijn steel zit. Als je geen behulpzaam advies hebt of iets anders te melden waar iemand zich in interesseerd kan je misschien beter gewoon helemaal niet reageren. Ik heb me aangemeld op deze site om mijn verhaal te doen, en dat jij dat dan in twijfel trekt interesseerd me eigenlijk niet.

De rest bedankt voor jullie reactie's!

devious

ik trek niets in twijfel, ik zeg gewoon wat het is. Probleem = Probleem, en daar hoef je niets bij te vermelden. En in geval van weinig dekking zou ik toch meer mensen zoeken die dezelfde problemen hebben in het gebied. Wat het nou uitmaakt of je er woont of niet is mij volslagen onduidelijk.

Nickkk89

devious schreef:ik trek niets in twijfel, ik zeg gewoon wat het is. Probleem = Probleem, en daar hoef je niets bij te vermelden. En in geval van weinig dekking zou ik toch meer mensen zoeken die dezelfde problemen hebben in het gebied. Wat het nou uitmaakt of je er woont of niet is mij volslagen onduidelijk.
Ik denk dat je eerdere reacties voor zich spreken.

Bedankt voor je "toevoeging" aan het oplossen het probleem.

Teunbosseman
Contacteer:

devious schreef:maar er wordt gewag gemaakt van het feit dat er een zieke moeder is en er daardoor een noodsituatie zou kunnen ontstaan en dan niet kunnen bellen, of afbrekende gesprekken is dan funest. Schade is dan ook niet te verhalen op de provider. Ergo: het maakt voor de provider niet uit. De service is slecht en DAAR moet iets tegen gedaan worden.

Er wordt tussen haakjes gemeld dat - ivm zieke moeder - TS overal bereikbaar wilt zijn, dat er hier en daar vlekken, storingen oid kunnen voorkomen zal TS best begrijpen maar als je goed leest had je kunnen lezen dat er praktisch geen enkel gesprek kan plaatsvinden en daar gaat het inderdaad om.

Tis niet zo dat TS een heel relaas over een ziek persoon neerzet oid. En nogmaals, als dat de zaak ietwat sterker maakt voor TS dan is die daarmee geholpen.

Hi-Webcare

Ongelezen bericht door Hi-Webcare »

Hi Nick,

Wat vervelend om te zien dat je bij jouw schoonouders thuis niet goed bereikbaar bent. Dit is natuurlijk niet de bedoeling. Dat je daarbij graag bereikbaar wilt blijven voor jouw moeder die ziek is, is erg logisch. Ik vind het erg jammer om te zien dat Devious van mening is dat dit ons niets zou doen. Ook ik en mijn collega's hebben allemaal moeders en ik kan me goed voorstellen dat dit een lastige situatie is.

Graag wil ik je helpen met deze kwestie. Hiervoor heb ik jouw 06 nummer, klant- of bankrekeningnummer en de postcode van het betreffende gebied nodig. Deze kun je me mailen naar [email protected] met als onderwerp Tros Radar/Netwerk probleem.

Jouw e-mail zie ik graag tegemoet en ik wens jouw moeder oprecht veel beterschap!

Groetjes,

Christy
Hi Webcare
Je kunt je vraag ook stellen op hi.nl/forum

Teunbosseman
Contacteer:

Hi-Webcare schreef:Hi Nick,

Wat vervelend om te zien dat je bij jouw schoonouders thuis niet goed bereikbaar bent. Dit is natuurlijk niet de bedoeling. Dat je daarbij graag bereikbaar wilt blijven voor jouw moeder die ziek is, is erg logisch. Ik vind het erg jammer om te zien dat Devious van mening is dat dit ons niets zou doen. Ook ik en mijn collega's hebben allemaal moeders en ik kan me goed voorstellen dat dit een lastige situatie is.

Graag wil ik je helpen met deze kwestie. Hiervoor heb ik jouw 06 nummer, klant- of bankrekeningnummer en de postcode van het betreffende gebied nodig. Deze kun je me mailen naar [email protected] met als onderwerp Tros Radar/Netwerk probleem.

Jouw e-mail zie ik graag tegemoet en ik wens jouw moeder oprecht veel beterschap!

Groetjes,

Christy
Hi Webcare
+1

Jolijn

Ongelezen bericht door Jolijn »

Hi-Webcare schreef:Hi Nick,

Groetjes,

Christy
Hi Webcare
Nickkk89 schreef: Ik heb Hi aangegeven dat ik gekozen heb voor een dure provider op het Kpn netwerk zodat ik (i.v.m. Mijn zieke moeder) overal ten alle tijden bereikbaar ben. Antwoord: "dat is vervelend, ik heb ook wel eens geen bereik".
Ik snap wel wat Devious bedoeld, het moet niet uitmaken of TS een zieke moeder heeft of niet.

Het is ONMOGELIJK een normaal gesprek te voeren!

Ook degenen die niet specifiek voor een dure provider op het KPN netwerk gekozen hebben om (bijna) altijd bereikbaar te zijn, moeten gewoon een normaal gesprek kunnen voeren.

Teunbosseman
Contacteer:

Jolijn schreef:Ik snap wel wat Devious bedoeld, het moet niet uitmaken of TS een zieke moeder heeft of niet.

Ook degenen die niet specifiek voor een dure provider op het KPN netwerk gekozen hebben om (bijna) altijd bereikbaar te zijn, moeten gewoon een normaal gesprek kunnen voeren.

Ik snap de hoedanigheid niet HOE het wordt gezegd.
is een smoes die echt na 1873 is afgeschaft. Gebruik geen reden om je klacht te verklaren
Tis aan ieder zelf of deze en reden aangeeft om zijn klacht te verklaren. Ik vondt het een misplaatste opmerking.

Anyway, HI webcare is het met TS eens, dus nu nog een oplossing voor het slechte bereik en iedereen weer tevree.

Nickkk89

Teunbosseman schreef:
Jolijn schreef:Ik snap wel wat Devious bedoeld, het moet niet uitmaken of TS een zieke moeder heeft of niet.

Ik snap de hoedanigheid niet HOE het wordt gezegd.
is een smoes die echt na 1873 is afgeschaft. Gebruik geen reden om je klacht te verklaren

Tis aan ieder zelf of deze en reden aangeeft om zijn klacht te verklaren. Ik vondt het een misplaatste opmerking.

Anyway, HI webcare is het met TS eens, dus nu nog een oplossing voor het slechte bereik en iedereen weer tevree.

Ik ben het met je eens... Er word bij voorbaat verweten dat ik een smoes gebruik. Dit terwijl het slechts een reden is waarom ik gekozen heb voor deze specifieke provider. In ieder geval bedankt voor je verweer!

Word vervolgd...

devious

Verweten? Nee hoor, dan heb je mijn bericht volledig foutief geïnterpreteerd. Het gaat erom dat je geen dekking hebt. Wat maakt het daarbij uit of je een blauwe waterkip ziet of een zieke moeder hebt? Niets, volledig niets. Je hebt een klacht/probleem en dat meld je. Voor de Klantenservicemedewerker ontkracht je eea door er een reden aan te geven. Dat wil ik je meegeven, verder verwijt ik je niets en is je probleem echt een probleem. Maar dat ze daar bij dat contactcenter met sjabloontjes werken is veel erger. Geeft aan dat je nummer zoveel bent en dat je probleem gewoon bovenop de stapel komt.

"wat vervelend dat u dit probleem hebt" ... en terugvallen naar een onderwerp dat de klant zelf heeft aangegeven geeft de klant het idee dat er service wordt verleend en de klant serieus wordt genomen.
Maar goed..

Mailen naar SNT ..oh nee..Hi-webcare en hopen dat je probleem de wereld uit gaat. Overigens is je probleem te wijten aan de dekkingsgraad daar. Door het nieuwe systeem van de hulpdiensten hebben sommige masten weing/geen bereik. Op het Radboud gebouw staan de enorme zendmasten. Een telefoon heeft altijd 3 masten nodig om te kunnen bellen/internetten. Valt er 1 weg dan heb je slecht bereik, maar vallen er twee weg...heb je idd niets meer. Oplossing is het verplaatsen van masten, maar daarvoor moet eerst de halve regio gaan klagen...

Fleurtjuh666

Ongelezen bericht door Fleurtjuh666 »

Hey wat geinig, mijn ouders wonen ook in Malden :D , en ik heb hetzelfde probleem regelmatig, niet bij Hi maar bij Vodafone. Heb me er maar bij neergelegd dat het aan Malden ligt, als ik achterin de tuin ga staan lukt het nog wel, maar heb al '4 telefoons lang' (= mijn hele leven in mijn geval) hetzelfde ge-emmer. Dnek niet dat er iets aan gedaan kan worden, Malden is gewoon....nou ja, TS kent het....een gat.

Nickkk89

Fleurtjuh666 schreef:Hey wat geinig, mijn ouders wonen ook in Malden :D , en ik heb hetzelfde probleem regelmatig, niet bij Hi maar bij Vodafone. Heb me er maar bij neergelegd dat het aan Malden ligt, als ik achterin de tuin ga staan lukt het nog wel, maar heb al '4 telefoons lang' (= mijn hele leven in mijn geval) hetzelfde ge-emmer. Dnek niet dat er iets aan gedaan kan worden, Malden is gewoon....nou ja, TS kent het....een gat.
Ik heb er eigenlijk nooit last van gehad, het is echt iets van de laatste weken... Ook het internet doet daar vreemd de laatste tijd. Dat vind ik alleen niet zo'n ramp omdat ik gewoon via de router kan internetten...

Haha misschien een heeel klein beetje een gat. Maar er wonen nog best veel mensen dus je zou denken dat het de moeite waard is om het probleem op te lossen toch?! Ben in iedergeval blij te lezen dat ik niet de enige ben met het probleem.

devious

Je zou een kunnen testen met een OUDE telefoon. Als die OOK afbrekende gesprekken heeft ligt het echt aan de masten op het Radboudtdtdtd. Want Malden ligt achter de Mac, bijna naast het Radboud. En omdat ik daar weleens kom ken ik het probleem van TS maar al te goed. En ja, ik heb Voda, geen KPN/HI. Maar die masten staan ook gewoon naast elkaar.

Mailen naar HI en kijken wat er gebeurt!

Gesloten