LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Hi Prepay Probleem - Helpdesk is waardeloos!

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
Sfenn

Hi Prepay Probleem - Helpdesk is waardeloos!

Ongelezen bericht door Sfenn »

Beste Mensen,

Na een maand lang gezeik ben ik er helemaal klaar mee.
Wat een makkelijke bestelling online zou worden werd een nachtmerrie.

Het begon allemaal een week voor 25 januari.
Mijn broertje wou graag een htc chacha, na lang zoeken op het internet bleek die bij hi het voordeligst te zijn met de kosten per sms/minuut. Omdat die geen internetbankieren heeft zou ik het even doen. Geen probleem zou je denken een Prepaid toestel op de hi site bestellen. Alles verliep vlotjes de bestelling was succesvol afgerond en de mobiel zou nog de volgende dag verstuurd worden. Toen begonnen de problemen.....

'S avonds laat kreeg ik een mailtje binnen: "Uw bestelling is geannuleerd, tijdens een controle is gebleken dat essentiële persoonlijke informatie ontbreekt. Binnen 10 dagen wordt het betaalde bedrag teruggeboekt"
Iets in die richting was het, ik snapte er helemaal niks van. Naja ik zou na school even Hi bellen om te vragen wat er aan de hand was.

Tijdens de pauze werd ik gebeld, het was een medewerker van Hi, die vertelde mij dat de htc chacha die ik besteld had tijdelijk niet meer leverbaar was. Ik dacht van óke het zal wel. Ze vertelde mij dat de htc chacha in het wit niet meer leverbaar was en bood mij een zwarte aan. Dit vond ik vreemd want ik had tenslotte op de website een zwarte besteld! Ze wist niet waarom er in het systeem stond dat het om een witte ging maar ze zou het omzetten naar een zwarte en hem laten opsturen. Met de vraag waarom ik een e-mail had gekregen met daarin de tekst "Uw bestelling is geannuleerd, tijdens een controle is gebleken dat essentiële persoonlijke informatie ontbreek. Binnen 10 dagen wordt het betaalde bedrag teruggeboekt" wist ze geen raad. In ieder geval zou er nu een zwarte op gestuurd worden en zou alles daarmee afgehandeld zijn. Ik vond het wel welletjes en had geen vragen meer en hing de telefoon op.

Onverwachts werd er de volgende dag een pakketje aan de deur aangeboden van Hi. Het pakketje was onder rembours. Mij was niet verteld dat het pakketje onder rembours zou komen, de medewerker van de Hi klantenservice had immers de bestelling aangepast, toch?
Omdat ik zelf niet thuis was had mijn moeder het pakketje niet aangenomen.
"S avonds vertelde mijn moeder van het pakketje en ik zou de volgende dag weer even naar Hi bellen om het op te lossen.

De volgende dag gebeld en het was zogenaamd allemaal een vreemde zaak. De medewerker van de klantenservice vertelde mij dat het normaal gesproken zo niet hoort te gaan, bood zijn excuses aan en we liepen alles nog een keer door. Opnieuw stelde ik mijn vraag van het mailtje, hij wist het antwoord er niet op en toen ik vertelde dat het ook nog eens verplichte velden waren die tijdens de bestelling ingevuld moesten worden ging die snel op een ander onderwerp over. Hij zou opnieuw een zwarte htc chacha besturen en het geld zou ik uiteraard binnen 10 dagen terug op mijn rekening krijgen.

Weer een dag later werd er een pakketje aan de deur bezorgd. Een htc chacha zwart van hi, onder rembours aangenomen. Mijn broertje was helemaal blij, hij had tenminste eindelijk zijn telefoon. Ik niet, Hi was en is mij nog 129,99 schuldig.

Ik heb nu ongeveer 6 tot 10x gebeld naar de Hi klantenservice, 2x is mij beloofd dat ik mijn geld aan het einde van de week of op vrijdag of op maandag op mijn rekening zou hebben. De afdeling die er over gaat verstuurde immers alleen de terugboekingen op vrijdag. 2x is er tijdens dat ze met een andere afdeling communiceerde opgehangen. 2x was de afdeling die er over gaat niet te bereiken, die zouden aan het lunchen zijn of iets dergelijks. Natuurlijk moest ik dan weer een uur later terugbellen.

Eerst duurde het 10 dagen, toen 2 weken, toen 2 tot 3 weken. Daarnet had ik nogmaals gebeld en het zou nu 3 tot 4 weken normaal duren totdat een bedrag is teruggeboekt.

Ik ben nu 25 euro lichter en ik moet maar blijven terugbellen, het is werkelijk niet normaal.
Omdat het om een prepaid toestel gaat heb ik geen klantcode en kunnen ze mij dus niet terugbellen.
Ze hebben ook geen direct nummer dus ik moet elke keer opnieuw door het menu gaan.

Wat moet ik doen om mijn geld terug te krijgen? Ik word werkelijk helemaal gek!

Sfenn

Re: Hi Prepay Probleem - Helpdesk is waardeloos!

Net weer gebeld, een medewerker zou het navragen maar natuurlijk werd er na 3-4 minuten in de wacht gestaan te hebben weer opgehangen.

Het is niet te geloven!

Sfenn

Nogmaals gebeld, na 2 minuten in de wacht gestaan te hebben kreeg ik te horen dat de afdeling die over de betalingen gaat nog steeds niet te bereiken is.

Nu heb ik gelijk maar is even gevraagd hoeveel het per minuut kost, maar liefst 25 cent!

Nu heb ik ongeveer 40 minuten met de vaste telefoon gebeld.
Ongeveer 12 minuten met mijn mobiel.

Nu ben ik dus al:
40 + 12 = 52 minuten
0,25 * 52 = €13,-

Maar liefst €13 euro kwijt aan de Hi helpdesk!

Ik ga over een uur nog een keer terugbellen en maar eens naar de afdelingsmanager vragen, kijken wat ik dan te horen krijg.

Sfenn

Na een gesprek van 8 minuten en 14 seconden zijn ze er eindelijk uit.

Omdat ik hem voor mijn broertje kocht heb ik hem als de persoon in de contact informatie gezet.
Echter nu blijkt dat tijdens het terugstorten "de bank" de terugbetaling niet geaccepteerd heeft omdat de begunstigde niet overeenkomt met de rekeninghouder. Die terugboeking is 2x tegengehouden door de bank volgens de medewerker.
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Ik ga nu naar de bank toe om dit na te vragen want ik geloof er eerlijk gezegd niks van.
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Net terug van de bank. De bank verteld me dat dit het geval is bij giro rekeningen. Dit is niet het geval bij mij dus er word gewoon weer keihard gelogen tegen mij.

Ik wacht maar tot vrijdag en kijk of het er op komt te staan, zo niet dan weet ik werkelijk waar niet meer wat ik er nog aan kan doen.

Winterman

Ongelezen bericht door Winterman »

Waarom ga je niet even naar een Hi winkel?

Sfenn

Winterman schreef:Waarom ga je niet even naar een Hi winkel?
Er zit geen Hi winkel in de buurt, de dichtstbijzijnde is ~20km verderop.
Heb geen auto dus dat wordt hem niet.

Gesloten