Ik heb onlangs mijn abonnement bij Hi opgezegd. Een van de redenen was dat ik er vaak overheen zat. Over dit bedrag kwam dan een percentage van 19% BTW. En dat terwijl ik over mijn normale belkosten (periodieke kosten) en Hi Online kosten ook 19% BTW betaalde!
Nu ben ik er onlangs achter gekomen dat andere telecom providers dit niet doen. Met deze vraag ben ik naar de Klantenservice van Hi gestapt. Toen ik vroeg hoe dit zat was het eventjes stil en zei de jongen dat hij dacht dat het allemaal wel legaal en dat het allemaal klopt. Maar is dat ook wel echt zo?
Hij verbond me in ieder geval door naar iemand die het zogenaamd wel zou weten. Zij gaf me een of ander vaag antwoord dat het kwam omdat KPN uit meerdere providers bestaat, maar dat slaat toch eigenlijk helemaal nergens op?
Met andere woorden, bij Hi word je genaaid als je iets over je normale belkosten heen zit.
Zijn er meer mensen die hier problemen mee hebben? En is er misschien een mogelijkheid dat ik om deze reden geld terug kan claimen van Hi? Want volgens mij is het niet helemaal kosjer wat Hi allemaal uitvreet.
| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Hi Society, BTW afzetters?
Re: Hi Society, BTW afzetters?
Ik denk dat je het zelf niet goed snapt. Ik heb eens een voorbeeld online rekening bekeken.
Eerst is alles ex BTW weergegeven ook je abonnement en daarna wordt pas BTW geheven. Dit gebeurt ook bij b.v. Orange T-mobile en Vodafone.
Er is niets mis met de factuur. Eerst alles zonder BTW en daarna pas over het totaal BTW. Je ziet waarschijnlijk dingen die er niet zijn. De nota die ik gezien heb ziet er normaal uit en ik neem aan dat ze voor jou alleen geen afwijkende nota maken.Dat de klantenservice medewerker even stil is komt omdat jij vragen stelt over iets wat er niet is.
gr Henk
Eerst is alles ex BTW weergegeven ook je abonnement en daarna wordt pas BTW geheven. Dit gebeurt ook bij b.v. Orange T-mobile en Vodafone.
Er is niets mis met de factuur. Eerst alles zonder BTW en daarna pas over het totaal BTW. Je ziet waarschijnlijk dingen die er niet zijn. De nota die ik gezien heb ziet er normaal uit en ik neem aan dat ze voor jou alleen geen afwijkende nota maken.Dat de klantenservice medewerker even stil is komt omdat jij vragen stelt over iets wat er niet is.
gr Henk
-
Pindakaaspotje
Re: Hi Society, BTW afzetters?
** Verwijderd ivm censuur** Verwijderd ivm censuur** Verwijderd ivm censuur