LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Hi "steelt" bundeltegoed abonnement

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
mpr1980

Hi "steelt" bundeltegoed abonnement

Ongelezen bericht door mpr1980 »

Al enkele jaren ben ik (tevreden) klant bij Hi. Nu hou ik iedere maand iets over van mijn bundel en dat vervalt automatisch na 2 maanden. Op deze manier heeft Hi al enkele honderden euro's van mij "buitgemaakt". Maar aangezien dit bij alle providers is hoor je mij niet (hardop) klagen

Nu heb ik echter recent mijn abonnement verlengd en nu blijkt je bundeltegoed dan per direct te vervallen. Immers, volgens hun redenering zeg je je oude contract op (dus vervalt het tegoed) en open je een nieuw contract. Maar dat doe ik dus NIET! Ik verleng mijn contract met Hi, waardoor zij weer voor een bepaalde tijd zeker zijn van inkomsten!

Mag Hi (en al die overige providers trouwens ook) dit zomaar doen? Op deze wijze geef ik wel heel veel "gratis" geld aan Hi, zonder dat ik er diensten voor terug zie!

Wie weet of dit mag en wat ik er tegen kan doen?

Hatertje

Re: Hi "steelt" bundeltegoed abonnement

Ongelezen bericht door Hatertje »

Om heel simpel te zijn: Ja dit mag.

Het staat in de algemene voorwaarden dus je kan er niet onder uit.

Je kan hoogstens je beklag doen bij de consumentenbond o.i.d. maar daar zal je niet echt verder mee komen.

Dirkie

Re: Hi "steelt" bundeltegoed abonnement

Ongelezen bericht door Dirkie »

Immers, volgens hun redenering zeg je je oude contract op (dus vervalt het tegoed) en open je een nieuw contract. Maar dat doe ik dus NIET! Ik verleng mijn contract met Hi, waardoor zij weer voor een bepaalde tijd zeker zijn van inkomsten!
Volgens heeft HI in dit geval gelijk. Door je contract op deze wijze te verlengen heb je inderdaad het oude contract gewijzigd/opgezegd. Want in telecom land bestaan abonnemtsvormen nooit langer dan 2 jaar en dus krijg je altijd een nieuwe contract.
Wat je ook had kunnen doen na afloop van de contractperiode is niets. Dan loopt je huidige contract gewoon door. Maar bijna niemand wil dit omdat je dan bijvoorbeeld meer moet gaan betalen, omdat de voorwaarden voor het eerste jaar (of eerste 2 jaar) zo gunstig waren of omdat je dan geen nieuw toestel krijgt.

Gesloten