LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Hi telefoon abonnement

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
Heidy

Hi telefoon abonnement

Ongelezen bericht door Heidy »

Mag Hi het abennement stilzwijgend voortzetten.
Het abonnement liep in april af.
Niets van Hi gehoord. Bij andere hoor je dat wel.
Mijn moeder kreeg van telfort een nieuwe telefoon en ik krijg van Hi niets,
Nu zit ik tot november vast aan dit abonnement.

jelle.

Re: Hi telefoon abonnement

Ongelezen bericht door jelle. »

Hi verlengd het abonnement niet stilzwijgend; 4 maanden voor einddatum van je contract krijg je de kans om zelf te verlengen. Je gaat dan weer een contract van 1 of 2 jaar aan in combinatie met een nieuw toestel, of een sim-only abonnement als je dat liever hebt. Doe je vanaf die 4 maanden voor einddatum van het contract niets, dan loopt het abonnement inderdaad door maar niet met een 1 of 2-jarig contract.

Het feit dat je niet door Hi benaderd bent zegt verder niet zoveel; dat verschilt per klant.

Een en ander had je ook kunnen lezen op de website of natuurlijk even navragen in de winkel, desnoods bij klantenservice.

Maar waar maak je uit op dat je tot november vast zit? Wanneer ben je met dit abonnement begonnen, was dat een nieuw abonnement of ook al een contractsverlenging?

areyouben

Re: Hi telefoon abonnement

Ongelezen bericht door areyouben »

Het abonnement loopt na de minimale contractsperiode van 1 of 2 jaar stilzwijgend door, maar je kan het dan wel opzeggen met de inachtneming van een opzegtermijn van 3 maanden. Die opzegtermijn blijft altijd van kracht, dus ook na die 1 of 2 jaar.
Als je dan in augustus opzegt, dan wordt het contract in november (= 3 maanden later) ontbonden.
m.a.w. als je er in april van af had gewild, had je in januari opgezegd moeten hebben. Elke dag later dan dat verschoof de datum dat je van het contract af kan ook met 1 dag.

Er is dus niets verlengd voor 1 of 2 jaar, maar het ding is stilzwijgend doorgelopen per dag inclusief de opzegtermijn van 3 maanden.

Gesloten