LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Hi verlengen.. Wat een ellende..

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
Nicky_The

Hi verlengen.. Wat een ellende..

Ongelezen bericht door Nicky_The »

Al enkele weken zijn zowel ik als mijn partner bezig om ons hi abonnement te verlengen naar een hi sim only. We zijn al jaren lang vrij van ons abonnement omdat het destijds goedkoper was om ons abonnement te behouden. Dit was namelijk in de periode dat ze van per seconde naar per minuut gingen. Wij hebben/hadden dus nog altijd het abonnement van per seconde! Maar wij betalen dus ook in totaal 80 euro per maand ipv de nu geldende tarieven van in totaal 30,90 euro per maand. Bovendien had mijn partner nog een tegoed van 70 euro open staan wat hij kon verbellen.

Hi klantenservice gebeld en we konden kosteloos en binnen 24 uur verlengen. Wij zouden de 70 euro kwijt zijn, maar omdat wij 50 euro per maand omlaag zouden gaan, namen wij dit voor lief.

Toen wij de bevestiging per email ontvingen begon het gedoe.. Er waren leugens verteld over de algemene voorwaarden en er was voor 2 jaar verlengd ipv 1 jaar!! Direct terug gemaild, maar tot de dag van vandaag geen reactie op gehad.
Volgende dag terug gebeld en ze konden nog maar 1 ding: annuleren. Maar tot de dag van vandaag is mijn abonnement terug gezet naar het dure abonnement, maar kan ik volgens hun systeem niet verlengen!!!

Ik word van het kastje naar de muur gestuurd en krijg aldoor beloftes.. binnen 1 uur.. binnen 2 dagen.. Maar u raad het al.. ik zit gewoon vast..

Inmiddels wil ik weg bij Hi en naar Telfort toe (zelfde netwerk, ander bedrijf). Maar hoe kom ik nu van dit gedoe van hi af? Ik heb nergens voor getekend en zwart op wit dat de verlenging geannuleerd is en ik weer zou kunnen verlengen..

Nicky_The

Re: Hi verlengen.. Wat een ellende..

Niemand?

ArneLH
Contacteer:

Ongelezen bericht door ArneLH »

Nicky_The schreef:Toen wij de bevestiging per email ontvingen begon het gedoe.. Er waren leugens verteld over de algemene voorwaarden en er was voor 2 jaar verlengd ipv 1 jaar!! Direct terug gemaild, maar tot de dag van vandaag geen reactie op gehad.
Je hebt dus een bevestiging van de verlenging. Bevat die ook iets over de duur van de verlenging? En om wat voor 'leugens' gaat het?
Nicky_The schreef:Ik heb nergens voor getekend en zwart op wit dat de verlenging geannuleerd is en ik weer zou kunnen verlengen..
Handtekeningen zijn overrated, die heb je helemaal niet nodig voor een overeenkomst. Zelfs iemand anders kan in jouw naam een geldige overeenkomst sluiten zonder jouw toestemming (zaakwaarneming).
Het lijkt mij dat je als er niet langer sprake is van een verlenging je gewoon elke maand kunt opzeggen oid.

MAXIEM

Ongelezen bericht door MAXIEM »

Nicky_The

*Je kunt jouw bericht natuurlijk ook op andere consumentenfora plaatsen. Wellicht dat je daar lotgenoten/bondgenoten aantreft, die hetzelfde overkomt. Hieronder volgen een aantal mogelijke forumadressen, waaruit je zelf kunt kiezen.

*Consumentenforums:

http://www.consumentenbond.nl/forum/
http://kassa.vara.nl/discussies/
http://forum.www.trosradar.nl/
http://www.klacht.nl/
http://www.groetenvanmax.nl/?waxtrapp=faarjEsHnHUVcBT

*Ben of word je niet goed behandeld door een bedrijf of denk je dat een bedrijf zich niet aan de (wettelijke) regels houdt?
Dan ontvangt ConsuWijzer graag je klacht (klik op: Hoe dien ik een klacht in):

http://www.consuwijzer.nl/

Maxiem.

Nicky_The

Bedankt voor jullie reacties.

Ik heb een bevestiging per mail gehad van 2 jaar, terwijl ik 1 jaar wilde verlengen. Mij is ook toegezegd dat ik direct na de bevestiging het abonnement kon verhogen en aangezien je nooit je abbonement verder kunt verlagen als je start abonnement en wij wisselvallig bellen, wilden wij laag aansluiten en dus na die bevestiging direct verhogen. Er is ons toegezegd dat dit dus kon, maar toen ik direct na de bevestiging belde kreeg ik eerst te horen dat het pas over een maand kon. Ik belde toen opnieuw zodat ik een nieuwe medewerker zou krigjen. Deze vertelde mij dat het pas na 3 maanden zou kunnen!!

Daarbij hoor ik continu dat ik verlengbaar ben (dus dat de verlenging van 2 jaar geannuleerd is) en dat ik weer opnieuw kan verlengen, maar als ik dan zeg verleng maar, dan krijg ik te horen dat het niet te verlengen is!!
Ik heb zelfs een mail waarin staat dat ik verlengbaar ben en ik heb het binnen de wettelijke termijn van 14 dagen geannuleerd, direct op de bevestiging gereageerd en ben continu aan het bellen en mailen.. Maar op mails reageren ze niet (meer) en telfonisch krijg ik standaard te horen 'we bellen u binnen 1 uur terug' of 'u bent binnen 2 dagen weer verlengbaar'.

Nicky_The

Inmiddels ben ik overgestapt naar Telfort. Telfort gaat perfect!

Maar.. Nu kreeg ik voor 2,5 dag een afschrijving van 30,44 euro van hi!! Mijn normale maandbedrag was destijds (heel oud abonnement nog) 45 euro. Daarbij betaalde ik 1 maand vooruit en kon ik altijd mijn minuten mee nemen naar de volgende maand. Ik had ook altijd minuten over.

Met andere woorden: Ik had geld terug verwacht aangezien ik zowiezo 40 euro terug zou krijgen van hi (ik betaalde immers vooruit en dan ga ik er vanuit dat ze 3 dagen kosten in rekening brengen). Maar daarnaast zou ik ook nog minuten mee nemen van de vorige maand, dus zou ik nooit gespreks kosten kunnen krijgen.

Ik wil inlogggen op mijn hi, maar wat blijkt: ik kan daar niet meer inloggen. Dus ik bel hi.. Krijg ik te horen dat ik 100 minuten verbeld zou hebben in 3 dagen tijd terwijl ik normaal 200 minuten per maand verbelde.. Dus ik zei al dat dat niet kon en dat ik minuten van de vorige maand mee zou nemen. Zegt die vrouw: nee hoor u kunt geen minuten mee nemen!!

Uhm.. Ik heb destijds toch echt getekend voor een contract waarvan ik de minuten mee kon nemen..

Maar met andere woorden: ik zou voor 25 euro per dag verbeld moeten hebben.. Echt no way dat dat mogelijk is!

Het is toch niet te geloven met hi!!

Uiteindelijk kon ik de eindrekening thuisgestuurd krijgen.. Die zou dan 'ongeveer volgende week' bij mij binnen zijn, aldus de medewerker.

Gesloten