LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Hoe kom ik hier onder uit? Debitel

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
Hanneske81

Hoe kom ik hier onder uit? Debitel

Ongelezen bericht door Hanneske81 »

Hallo, ik heb in oktober een nieuw abonnement afgesloten in een winkel. Daar adviseerden ze mij Debitel; het vodafone 35 abonnement. Zo zou ik en 275 belminuten krijgen en voor 2 euro per maand meer 275 smsjes er los bij. Nu blijkt na torenhoge rekeningen dat het OF 275 belminuten is OF 550 sms. Dit is dus totaal niet wat ze mij hebben laten tekenen. Het komt er op neer dat het niet EN EN is maar OF OF en dit is zeker niet waar ik voor getekend heb! Mijn schoonzusje hebben ze hetzelfde aan gesmeerd. Waar moet ik nu alles zien te rectificeren? In de winkel? En hoe kan ik mijn poot stijf houden? Mijn partner is mee geweest en is getuige van hetgene.

Groetjes Hanneke

Predicador

Re: Hoe kom ik hier onder uit? Debitel

Ongelezen bericht door Predicador »

`tja, die informatie over de abonnementen van Vodafone (via debitel of VF zelf) is overal terug te vinden. Je had dus zelf kunnen informeren naar een brochure waar de tarieven duidelijk in vermeld staan. Ik ben bang dat je er niet vanaf komt.

Hanneske81

Nou dat denk ik wel, ik zal dan niet via debitel uit rectificatie krijgen maar dat verwacht ik wel van de winkel zelf. Ik wild eerst Tmobile nemen, maar zij hadden een betere actie. Dit dus. Ze hebben me dit zeer goed uitgelegd en dat verhaal dat ze hielden was totaal niet het verhaal waar ik nu aan vast zit!!!!

maybe

Ongelezen bericht door maybe »

Ik denk dat je weinig kans maakt. Zoals Predicador ook al zei is deze abonnementsinformatie overal terug te vinden tot in het contract + bijbehorende voorwaarden aan toe. En voor dit contract + voorwaarden heb je zelf getekend waarmee je dus akkoord gegaan bent met dit abonnement.

Je kunt het altijd proberen bij de winkel en daar proberen een klacht neer te leggen maar ik geef je weinig tot geen kans.

ChrisvanOoik

Ongelezen bericht door ChrisvanOoik »

Beste Hanneke,

Je zal geen kans maken om dit terug te krijgen. Het beste wat je kan doen is je contract uitzitten bij Debitel. In je telefoon moet je alleen even aangegeven dat je maximaal 275 minuten kan bellen. Wel zou ik vast een opzegbriefsturen. Vergeet hierbij niet aan te geven dat je nummerbehoud wilt.

Hierna kan je het beste telkens een contract nemen voor 1 jaar zonder telefoon en extra's (sim only), want hier betaal je gewoon voor. Er zijn altijd wel leuke aanbiedingen te vinden zoals bij Telfort. Wacht wel even tot Januari, dan komen overal weer aanbiedingen.

Chris

??

Ongelezen bericht door ?? »

Je kunt proberen om bij de verkoper een klacht in te dienen wegens verkeerde voorlichting. Nee heb je, ja kun je krijgen. Stel redelijke eisen, bijvoorbeeld een compensatie voor de (hogere) kosten die je gemaakt hebt tot het moment dat je er achter kwam.

Het systeem van Vodafone en Vodafone Branded debitel abo's werkt als volgt (nog ff ter verduidelijking): je krijgt voor 35 euro 275 eenheden. Zo'n eenheid kun je inzetten als belminuut of als SMS. Anders omschreven: je hebt 275 belminuten, als je een SMSje stuurt kost je dat één belminuut. Voor twee euro per maand extra kost een SMSje je nog maar een halve belminuut. Buiten je bundel betaal je 25 cent per minuut. De eerste belminuut wordt volledig afgerekend, daarna betaal je per seconde.

De hoge rekeningen kun je wel flink lager krijgen, door je abo omhoog te zetten naar een hogere bundel. Als je redelijk veel belt en SMS't had je dat sowieso moeten doen, want dan was je met vergelijkbare bundels van bijv. T-Mobile ook niet uitgekomen. Boven de bundel die je hebt zit er nog eentje van 50 euro - en mocht dat niet genoeg zijn is er ook nog een van 70 euro per maand. Deze bundels zijn veel groter waardoor je niet direct in het buiten de bundel tarief terecht komt van 25 cent per minuut of SMS.

Angelic

Ongelezen bericht door Angelic »

Er zijn altijd wel leuke aanbiedingen te vinden zoals bij Telfort.

Leuke acties, zeer zeker! Lage kosten, dat ook! Bereik, HO MAAR!

mukkiefuk

Ongelezen bericht door mukkiefuk »

Helaas heeft iedereen hier gelijk. Het contract is getekend en er kan niets meer aan veranderen. Probeer inderdaad even 'vriendelijk' tegen de verkoper te schoppen. Misschien kan er iets door het hoofdkantoor van de desbetreffende keten gedaan worden. Maar veel kans heb je niet. Zelf verkoop ik dat soort contracten ook. En we benadrukken hier in de winkel het 'OF' bellen, 'OF' smsen altijd HEEEEEL duidelijk omdat mensen vaak denken dat het 'EN' is.. Zelfs als je het gewoon normaal uitlegd. Op een of andere manier ontsnapt dat dat hun aandacht.
Laatst gewijzigd door mukkiefuk op 13 dec 2005 15:58, 1 keer totaal gewijzigd.

Hanneske81

Hallo, lees nou eens een keer! Ik heb ONJUISTE informatie gekregen, ook mijn schoonzusje die een week later opdezelfde manier te kak is gezet. EN nu eens inhoudelijke reacties svp. Degene die wel normaal gereageerd hebben hoeven zich vanzelfsprekend niet aangesproken te voelen!

mslaats

Ongelezen bericht door mslaats »

Probeer eerst het volgende:
- Confronteer de verkoper met het feit dat hij/zij je vals voorgelicht heeft
- Mocht hij dit ontkennen, dan confronteer hem met je getuige
- Mocht hij nog blijven ontkennen, noteer zijn naam en stuur een aangetekende brief naar de klantenservice van de winkel waar je het abonnement bent aangegaan
- Geef duidelijk aan wat er verteld is en dat er een getuige is, dat je de verkoper hiermee geconfronteerd hebt en dat hij alles blijft ontkennen
- Geef desnoods een redelijk voorstel, dus voor 10 euro per maand aan smsjes of belminuten
- Vraag natuurlijk eerst voor ontbinding van je contract ivm valse voorlichting, maar geef daarbij ook een alternatief aan zoals bovenstaand
- Maar vooral, blijf rustig tegen de verkoper, schrijf een fatsoenlijke brief!

Succes ermee!!

maybe

Hallo, lees nou eens een keer! Ik heb ONJUISTE informatie gekregen
.

Iedereen leest ook wel. Iedereen geeft je de info dat je een contract getekend hebt en daar zit je aan vast. Dan kun je nog zo hard roepen dat je foute info hebt gehad, maar goed dat is jouw woord tegen dat van hun. En dat ga je niet winnen.

Hanneske81

Geplaatst op 13 Dec 2005 12:19 door mslaats

--------------------------------------------------------------------------------

Probeer eerst het volgende:
- Confronteer de verkoper met het feit dat hij/zij je vals voorgelicht heeft
- Mocht hij dit ontkennen, dan confronteer hem met je getuige
- Mocht hij nog blijven ontkennen, noteer zijn naam en stuur een aangetekende brief naar de klantenservice van de winkel waar je het abonnement bent aangegaan
- Geef duidelijk aan wat er verteld is en dat er een getuige is, dat je de verkoper hiermee geconfronteerd hebt en dat hij alles blijft ontkennen
- Geef desnoods een redelijk voorstel, dus voor 10 euro per maand aan smsjes of belminuten
- Vraag natuurlijk eerst voor ontbinding van je contract ivm valse voorlichting, maar geef daarbij ook een alternatief aan zoals bovenstaand

Succes ermee!!
Kijk dit is nuttige informatie. Ik weet zeker dat ik hier iets mee kan.
Ik bedoel het niet vervelend maar ik weet zeker dat ik een soort van vergoeding of een excusses van de verkoper kan krijgen. Dit is gewoon misleiding, hij heeft mij niet verkocht wat ik wilde hebben. En ik heb getuigen.... Ik ga donderdag hiermee naar de winkel en leg het hen even voor. Ik zal julie hier op de hoogte houden. Bedankt voor jullie reacties!

maybe

Dit is inderdaad wel heel belangrijk want volgens mij als je gelijk gaat schreeuwen en doen krijg je helemaal niks voor elkaar.

Verder veel suc6 hanneke ik hoop voor je dat het lukt al denk ik zelf dat het niet gaat lukken. Maar goed.... je kunt het altijd proberen

??

Ongelezen bericht door ?? »

En voordat je naar de winkel gaat moet je HEEL ZEKER weten dat er inderdaad verkeerde voorlichting is geweest. Zoals één van mijn voorgangers al schreef: de OF opmerking over de bundels ontglipt veel mensen (dat is ook zo, tenzij je het zo duidelijk erbij zegt dat zelfs een doof iemand het nog snapt). Het kan ook zijn dat de OF er simpelweg niet wordt bijvertelt maar er ook niet over EN wordt gesproken. Dan is het een twijfelgevalletje.

Blijf wel vriendelijk in de winkel en neem woorden als misleiding en oplichting niet in je mond. Dat impliceert opzet (waar in het geheel geen sprake van hoeft te zijn) en zorgt er voor dat een verkoper minder enthousiast zal zijn om je probleem op te lossen.

Zet sowieso je bundel omhoog.

Hanneske81

Ik ben vanochtend naar de betreffende winkel geweest. Ze hadden al meer klachten in de winkel gehad over debitel. Het is zo dat zij in de winkel verkeerd geinformeerd zijn over debitel door de debitelvertegenwoordiger. Hier hebben ze ook weer getuigen van dus dat is wel positief. Ze zijn nu nog in onderhandeling met debitel en ze laten me zo snel mogelijk weten wat er gaat gebeuren. Ze hebben wat formulieren van me gekopieerd en hebben genoteerd dat ik het liefst zou zien dat dit contract ontbonden wordt omdat het niet is wat ik wil hebben. Gelukkig!! :D En nou maar ff afwachten!

Gesloten