Thema: Hoe pak je O2 aan als je geen rechtbijstands-verzekering hebt?
In mijn geval beweert O2 dat ik drie (!!) abonnementen heb afgesloten en dat ik in totaal een slordige 3.700 euro schuldig ben. In werkelijkheid heb ik één abonnement afgesloten dat ik alleen maar gebruik om bereikbaar te zijn.
Ik kreeg een maand geleden een deurwaarder op mijn dak, terwijl ik eerder nog nooit een rekening had ontvangen van de twee abonnementen die zogenaamd op mijn naam zouden staan. Bij het abonnement dat ik zelf wél heb afgesloten, ontving ik doorgaans een rekening van E 25,-- per maand incl. BTW. Die rekeningen werden onregelmatig verstuurd, maar heb ik uiteindelijk altijd wel gekregen.
Inmiddels heb ik duplicaten van de facturen van de twee andere abonnementen gekregen, waaruit blijkt dat ik de afgelopen maanden continu naar Marokko zou hebben gebeld. Ik heb daar geen familie, vrienden of zakenrelaties. Ook mijn omgeving kan getuigen dat ik nooit naar Marokko heb gebeld en dat ik daar niets te zoeken heb.
O2 reageert op geen enkele brief mijnerzijds. O2 zegt geen enkele brief van mij te hebben ontvangen. De O2 klantenservice verwijst mij direct door naar de incasso-afdeling die slecht/niet bereikbaar is. De incasso-afdeling zegt dat ik getekend heb voor een tweede en een derde contract.
Beste forumleden, hoe kan ik O2 in deze situatie aanpakken? Ik heb geen rechtbijstandsverzekering. En als ik zo'n verzekering nu afsluit, dan word ik niet geholpen omdat er bij het afsluiten al een conflict speelt, terwijl de brieven van de deurwaarder zeer dreigend en serieus lijken te zijn.
Ik ben radeloos en wacht op nuttige reacties,
JvdG
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Hoe pak ik O2 aan?
Re: Hoe pak ik O2 aan?
Hoi JvdG,
Lijkt me simpel. Als O2 beweert dat je hebt getekend voor die andere abonnementen, laat ze die contracten dan maar eens ophoesten. Grote kans dat ze dat niet kunnen of dat er ineens een heel andere naam en handtekening op staat.
Lijkt me simpel. Als O2 beweert dat je hebt getekend voor die andere abonnementen, laat ze die contracten dan maar eens ophoesten. Grote kans dat ze dat niet kunnen of dat er ineens een heel andere naam en handtekening op staat.
Beste JvdG,
Het kan ook zijn dat de dealer, waar je het abo hebt aangesloten, je drie keer heeft angemeld via het online activatie systeem. Het beste is om eerst terug te gaan naar de dealer om uit te vinden of dit het geval is. Is dit het geval kan je de dealer aansprakelijk stellen.
Is dit niet het geval kun je contact opnemen met de klantenservice en aangifte doen van fraude. Er wordt dan een fraude formulier ingevuld en ga je aangifte doen bij de politie. Je kan dan het aangifte formulier naar O2 faxen
Het kan ook zijn dat de dealer, waar je het abo hebt aangesloten, je drie keer heeft angemeld via het online activatie systeem. Het beste is om eerst terug te gaan naar de dealer om uit te vinden of dit het geval is. Is dit het geval kan je de dealer aansprakelijk stellen.
Is dit niet het geval kun je contact opnemen met de klantenservice en aangifte doen van fraude. Er wordt dan een fraude formulier ingevuld en ga je aangifte doen bij de politie. Je kan dan het aangifte formulier naar O2 faxen
Hallo,
Eerder heb ik op dit forum over mijn ervaringen met O2-Telfort geschreven. Ik moest ongeveer E 3.700,-- betalen. Dit bedrag zou ik moeten betalen, omdat ik met een tweetal abonnementen continu naar Marokko zou hebben gebeld. Vandaag heb ik een brief van O2 ontvangen. Er staat dat mijn zaak nog in behandeling is en dat er binnenkort contact met mij zal worden opgenomen. Onbegrijpelijk. Deze zaak sleept zich al voort sinds oktober vorig jaar. En nog steeds zit er geen schot in.
JvdG
Eerder heb ik op dit forum over mijn ervaringen met O2-Telfort geschreven. Ik moest ongeveer E 3.700,-- betalen. Dit bedrag zou ik moeten betalen, omdat ik met een tweetal abonnementen continu naar Marokko zou hebben gebeld. Vandaag heb ik een brief van O2 ontvangen. Er staat dat mijn zaak nog in behandeling is en dat er binnenkort contact met mij zal worden opgenomen. Onbegrijpelijk. Deze zaak sleept zich al voort sinds oktober vorig jaar. En nog steeds zit er geen schot in.
JvdG
JvdG,
Wees blij dat er naar gekeken gaat worden door O2.
Wees tevens gerust...als je niet 3 handtekeningen hebt gezet is er geen reden om je ongerust te maken.
Het zal wel fraude zijn en daar werkt O2 nu aan.
Politie lost ook niet alles op binnen een paar weken.
geef ze de kans.
Wees blij dat er naar gekeken gaat worden door O2.
Wees tevens gerust...als je niet 3 handtekeningen hebt gezet is er geen reden om je ongerust te maken.
Het zal wel fraude zijn en daar werkt O2 nu aan.
Politie lost ook niet alles op binnen een paar weken.
geef ze de kans.