LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] hoge kosten door onbedoeld bellen in het buitenland

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
psychopumpkin
Berichten: 4
Lid geworden op: 08 aug 2010 13:44

hoge kosten door onbedoeld bellen in het buitenland

Ongelezen bericht door psychopumpkin »

ik kreeg gisteren ineens een bericht van Simpel, de provider waarbij ik mijn telefoonabonnement heb afgesloten, dat ik een rekening van 927 euro heb van de maand juli. door te kijken naar mijn lopende kosten zie ik dat ik in één dag circa om de vier minuten naar dezelfde persoon heb gebeld, van 12 uur 's middags tot 6 uur 's avonds. in deze periode was ik in Indonesië, dus de kosten van al die telefoontjes waren enorm. ik heb echter al deze telefoontjes niet bewust gepleegd en neem aan dat mijn telefoon dus uit zichzelf steeds opnieuw dit nummer heeft gebeld. ondertussen zit ik echter wel met de kosten! is er iemand die me advies kan geven over hoe ik dit moet aanpakken?

Bosjesman
Berichten: 263
Lid geworden op: 15 feb 2007 14:09

Re: hoge kosten door onbedoeld bellen in het buitenland

Ongelezen bericht door Bosjesman »

verkeerde forum

skuld
Berichten: 48
Lid geworden op: 04 feb 2010 18:50

Re: hoge kosten door onbedoeld bellen in het buitenland

Ongelezen bericht door skuld »

Bosjesman schreef:verkeerde forum
Nee hoor, op de kast door een telefoonrekening! (en logisch!)

skuld
Berichten: 48
Lid geworden op: 04 feb 2010 18:50

Re: hoge kosten door onbedoeld bellen in het buitenland

Ongelezen bericht door skuld »

Maar om ook even serieus te reageren....
Ik vrees dat je provider niets kan doen.
Jij had immers een telefoon die (mogelijk) constant uit belde, niet zij.....
Hoe dan ook, kan me voorstellen dat je hier echt ongelukkig van wordt.

Radar
Site Admin
Berichten: 5518
Lid geworden op: 22 apr 2004 10:56

Re: hoge kosten door onbedoeld bellen in het buitenland

Ongelezen bericht door Radar »

Dit topic is van het subforum over meubels hierheen verplaatst.

tennis
Berichten: 3089
Lid geworden op: 10 apr 2010 22:52

Re: hoge kosten door onbedoeld bellen in het buitenland

Ongelezen bericht door tennis »

TROS Radar schreef:Dit topic is van het subforum over meubels hierheen verplaatst.
@admin
Er bestaat al een topic, op dit forum!
http://forum.www.trosradar.nl/viewtopic ... 5#p1029405

robert1973
Berichten: 2
Lid geworden op: 05 sep 2010 10:38

Re: hoge kosten door onbedoeld bellen in het buitenland

Ongelezen bericht door robert1973 »

Simpel doet niet wat ze beloven !!!!!

Ik had mijn veertienjarige puber dochter een simpel abonnement afgesloten voor Euro 10,= per maand, waarop ik een belplafond had ingesteld van Euro 15,= per maand. Hierdoor kon ze nooit meer dan Euro 25,= per maand bellen.
De meeste pubers hebben namelijk geen rem op hun belgedrag.
In Spanje is haar mobieltje gestolen, en bij terugkomst bleek de rekening te zijn opgelopen tot Euro 170,=. Ik heb gelijk naar Simpel gebeld en gevraagd hoe het mogelijk is als je een belplafond van Euro 15,= instel, er dan voor Euro 170,= gebeld kan worden? Dat kon niet zeiden ze in eerste instantie, de enigste mogelijkheid was dat ze gebeld was, en daar hadden ze geen controle over.
Dit was onjuist, er is gewoon gebed op haar nummer, dit kon je ook zien als je inlogde op haar account. Samen met de klachtenservice hebben we hier naar gekeken, en toen gaf ze toe dat er inderdaad was gebeld, maar dat we hier toch verantwoordelijk voor waren, en ze verwees naar de voorwaarden. Tevens moesten de kosten toch echt wel betaald worden werd mij verteld.
Waarom dan een belplafond!!!!

Het contract loopt tot februari 2012, maar ik neem geen nieuwe simkaart, ik heb het contract opgezegt, en weer een gewoon prepaid kaartje gekocht.Dan ben ik tenministe wel zeker van de kosten, en niet zoals Simpel beweert dat je door een belplafond in te stellen ook de kosten in de hand kan houden.

Gr Robert

Gesloten