| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] hoge telefoonrekeningen door smsdiensten
-
Marije1990
hoge telefoonrekeningen door smsdiensten
Hallo!
Mijn vader is er achter gekomen dat zijn laatste telefoonrekeningen zeer hoog zijn. Omdat het automatisch afgeschreven wordt en hij de overzichten niet binnen krijgt heeft hij dat nooit nagekeken. Nu heb ik in zijn mijn KPN gekeken en daar betaald hij al 9 maanden geld aan verschillende sms diensten. In totaal heeft hij 492.72,- aan loze sms diensten betaald. Hij heeft verder nooit een sms ontvangen of gestuurd. Wel heeft hij eens een wallpaper/realtone gedownload. De nummers van de sms diensten zijn: 4499, 4477, 7744, 4443, 2772, 7745 en 9060. Inmiddels is hij al afgemeld bij smsdienstfiler.nl. Binnen drie dagen moet hij er nu van af zijn. Kunnen wij hier verder nog iets aan doen?
Bedankt!
Mijn vader is er achter gekomen dat zijn laatste telefoonrekeningen zeer hoog zijn. Omdat het automatisch afgeschreven wordt en hij de overzichten niet binnen krijgt heeft hij dat nooit nagekeken. Nu heb ik in zijn mijn KPN gekeken en daar betaald hij al 9 maanden geld aan verschillende sms diensten. In totaal heeft hij 492.72,- aan loze sms diensten betaald. Hij heeft verder nooit een sms ontvangen of gestuurd. Wel heeft hij eens een wallpaper/realtone gedownload. De nummers van de sms diensten zijn: 4499, 4477, 7744, 4443, 2772, 7745 en 9060. Inmiddels is hij al afgemeld bij smsdienstfiler.nl. Binnen drie dagen moet hij er nu van af zijn. Kunnen wij hier verder nog iets aan doen?
Bedankt!
Re: hoge telefoonrekeningen door smsdiensten
Je vader is er zelf mee akkoord gegaan door die wallpaper te downloaden. Eigen schuld dus helaas.
-
Marije1990
Is het echt zo simpel? Die andere nummers hebben bijvoorbeeld niks met die wall paper te maken. Als dat al met deze sms diensten te maken heeft. En als ik andere oude topics lees hebben veel mensen nooit iets gedownload of ergens op gereageerd.
Misschien heb je hier wat aan: Hoe en waar kan ik een klacht over een sms-dienst indienen?
Ben zelf op dit moment bezig met een soortgelijk probleem. 1000,- vanaf oktober 2009 tot deze maand betaald.
Ik heb een klacht ingediend bij vodafone. Ik wacht nu op een reactie. Eventueel ga ik ook klagen bij de SMS aanbieder.
Die moet namelijk aantonen dat ik hier zelf heb gevraagd.
Ik durf geen uitspraken te doen over de uitkomst.
AL met al ik ben zo stom geweest om nooit de telefoon rekening te controleren.
Nu zit ik de rest van mijn leven overal boven op!
Dure en zure les.
Ik heb een klacht ingediend bij vodafone. Ik wacht nu op een reactie. Eventueel ga ik ook klagen bij de SMS aanbieder.
Dure en zure les.
-
Marije1990
Hier heb ik al gekeken. Ik ben nu bezig met een klacht bij de ConsuWijzer.Yme schreef:Misschien heb je hier wat aan: Hoe en waar kan ik een klacht over een sms-dienst indienen?
-
Marije1990
Jeetje, wat een bedrag!mvdijck schreef:Ben zelf op dit moment bezig met een soortgelijk probleem. 1000,- vanaf oktober 2009 tot deze maand betaald.
Dure en zure les.
Mijn vader zelf zit er niet mee, maar ik laat het er niet bij zitten. Ik snap niet dat dit 'zo maar' kan.
-
Bob Schurkjens
Zie ook:
"Help! Ik krijg een hoge rekening voor ongevraagde sms'jes!
‘Ik heb net een mobiel telefooncontract met T-Mobile gesloten. Ik ontving toen een sms met de vraag of ik een tv wilde winnen. Uiteraard heb ik geantwoord met ‘ja’! Nu heb ik honderden sms'jes ontvangen van 1,50 euro per stuk. Moet ik dat allemaal zelf betalen? Help!’"
antwoord: http://www.jurofoon.nl/nieuws/weblog.asp?id=3377
http://zoeken.rechtspraak.nl/resultpage ... kst=BH2709
"Help! Ik krijg een hoge rekening voor ongevraagde sms'jes!
‘Ik heb net een mobiel telefooncontract met T-Mobile gesloten. Ik ontving toen een sms met de vraag of ik een tv wilde winnen. Uiteraard heb ik geantwoord met ‘ja’! Nu heb ik honderden sms'jes ontvangen van 1,50 euro per stuk. Moet ik dat allemaal zelf betalen? Help!’"
antwoord: http://www.jurofoon.nl/nieuws/weblog.asp?id=3377
http://zoeken.rechtspraak.nl/resultpage ... kst=BH2709