LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Hollandsnieuwe, bundel verhogen makkelijk, verlagen moeilijk

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
barabas

Hollandsnieuwe, bundel verhogen makkelijk, verlagen moeilijk

Ongelezen bericht door barabas »

Hollandsnieuwe, je kunt heel gemakkelijk je bundel verlengen of verhogen, maar verlagen is heel moeilijk. Om je te 'helpen', vindt je, als je goed zoekt:
Kan ik mijn abonnement nog aanpassen?

Ja, je kunt maandelijk kosteloos je bundel verhogen (of verlagen) via mijn hollandsnieuwe, onder het kopje 'Je aansluiting'. Dit kan tot 5 dagen voor het einde van de contractmaand. Je nieuwe tarieven gaan in op de eerste dag van de nieuwe maand. Je kunt hier ook een extra data en/ of sms bundel aan (en uit)zetten.

De contractsduur (12 maanden of 24 maanden) kun je niet meer wijzigen.
Dus dan klik je op de link onder mijn hollandsnieuwe en je gaat op zoek naar het kopje "Je Aansluiting". Die laatste vind ik uiteindelijk dan toch met moeite. Dan krijg je:
Je belbundel wijzigen Je abonnement verlengen of opzeggen
Je kunt je belbundel niet meer wijzigen.
Verlengen is wel mogelijk.
Kies 'Verlengen' en volg de instructies. Wil je je abonnement verlengen? Klik op 'verlengen'.

Kies een aanbieding of stel je nieuwe abonnement (met eventueel een nieuw toestel) samen. Je behoudt dan gewoon je huidige nummer.

Wil je je abonnement opzeggen? Klik ook op 'verlengen'.

Selecteer dan 'sim only' en klik op de zin onderin 'ik wil mijn abonnement opzeggen'.

Verlengen. (De enige beschikbare button)
Ik kan vandaag de 18e dus niet meer mijn belbundel wijzigen (lees verlagen). Maar waarom niet? Deze pagina geeft op deze vraag geen antwoord. Dus ik moet verder met mijn zoektocht. Waarom kan ik niet op een moment van mijn keuze mijn abonnement iets lager bijstellen? Ik bel tegenwoordig minder en ik bel al een paar jaar met Hollandsenieuwe.

Waarom niet? Dankzij google, dus niet dankzij de transparantie van hollandsnieuwe.nl, vind ik het antwoord dan toch op hollandsnieuwe.nl:
Je kunt, tot 5 dagen voor het einde van de contractmaand, gratis je abonnement
wijzigen.
Mijn contractmaand verloopt op de 28e en het is vandaag de 18e. Dus ik zie het probleem niet! Verlengen en verhogen is uiteraard heel makkelijk en op elk moment mogelijk.

Vandaag is het de 18e. Waarom kan ik niet verlagen op de 18e???
"tot 5 dagen voor het einde van de contractmaand": kan iemand me in duidelijk nederlands uitleggen wat dit betekend? Want nergens in mijn gegevens staat geschreven welke maand mijn contractmaand is. Dat woord komt daar niet voor!

Weet je wat, ik maak er een quizvraag van:
tot 5 dagen voor het einde van de contractmaand, is dat (in mijn geval):
a) tussen de 23e en de 28e
b) tussen de 25e en de 30e (of tussen de 26e en de 31e)
c) tussen de 1e en de 25e (of 26e)

barabas

Re: Hollandsnieuwe, bundel verhogen makkelijk, verlagen moeilijk

Ongelezen bericht door barabas »

Ik heb ook nog andere dingen aan mijn hoofd, dus de 5 dagenperiode: ben ik even vergeten. Het is 30 juli 2014. Wat zie ik: verdikkeme: abonnement net verlengt per 28 juli. Verlagen kan niet meer. Uit pure frustratie wil ik NU mijn abonnement z.s.m. boeteloos stopzetten. Maar dan wordt het nog zotter. Want als ik even verder kijk, zie ik nog een andere einddatum (2 verschillende einddata voor één abonnement???): "Je abonnement zal aflopen op 29 september 2014". Jippie, het is nu 30 juli 2014, dus ik kan NU opzeggen.

Maar mijn vreugde wordt al gauw bekoeld als ik klik op "JA, STOP MIJN ABONNEMENT". Er staat dan: het is nu niet mogelijk om je abonnement op te zeggen. Dit is toch niet te volgen!!! Ik ga nu een postduif vangen en versturen naar het correspondentieadres van de klantenservice. Jawel hoor: NIET MAILEN, maar postzegels likken en een brief sturen. Zo blij is de klantenservice van Hollandsnieuwe met reacties van zijn klanten.
Hollandsnieuwe-klantenservice.jpg
Hollandsnieuwe-klantenservice.jpg (98.93 KiB) 2187 keer gedownload | Inbreuk op auteursrecht?
Hollandsnieuwe-abonnement-opzeggen-1.jpg
Hollandsnieuwe-abonnement-opzeggen-1.jpg (103.51 KiB) 2187 keer gedownload | Inbreuk op auteursrecht?
Hollandsnieuwe-abonnement-opzeggen-2.jpg
Hollandsnieuwe-abonnement-opzeggen-2.jpg (192.64 KiB) 2187 keer gedownload | Inbreuk op auteursrecht?

sjohie

Ongelezen bericht door sjohie »

Waarom niet gewoon bellen met 0900 0324? Dat is volgens mij het nummer van hun klantenservice.

Los daarvan vind ik het wat raar dat je dit soort extra service verwacht van wat in de basis een prijsstunter is. De Lidl heeft ook geen koffiehoek zoals een AH, dat goedkoop zijn moet ergens in zitten natuurlijk.

joop1947

Ongelezen bericht door joop1947 »

Ik heb ook hollandsnieuwe, terwijl ik tot mijn pensioen heb gewerkt bij KPN, omdat ze gewoon echt goedkoop zijn. Feit is wel dat je dan gebrekkige of zelfs geen klantenservice, op de koop toe moet nemen. Wanneer je alles gewoon zo past als dat je ooit bent begonnen is er niets aan de hand. Probeer niks te wijzigen want dat is een drama. En dan spreek ik uit ervaring.

Gesloten