Als voorheen tevreden klant van Hi, heb ik in mei mijn contract proberen te verlengen. Na meerdere telefoontjes met de verkoop kreeg ik op het laatst eindelijk een medewerker te pakken die me wel een fatsoenlijke gratis telefoon kon regelen bij verlenging van mijn abonnement. het nieuwe abonnemnt bleek later geen verlenging, maar gewoon een nieuw abonnement, Hi online 30 met internet extra en 12 mnd korting.
Nadat ik afgelopen zomer in juli éénmalig mijn datalimiet had overschreden, kreeg ik in augsutus 's avonds een telefoontje van een medewerkster met mooie praatjes dat ik heel simpel mijn contract wat kon verhogen naar een online 35 abonnement, waardoor ik veel meer kon bellen en maar weinig meer extra moest betalen. Omdat over je bundel bellen heel duur is. Op dat moment betaalde ik 24,95 per maand (incl. btw. en korting). Zonder korting zou het maandbedrag rond de 35 euro liggen. Zij vertelde me dat ik van 24, 95 naar een bedrag van maximaal 35 euro zou gaan met deze verhoging en dat ik niet meer dan dat moest betalen. Dit was volgens haar inclusief en ik had veel meer belminuten.Omdat dit allemaal heel aannemelijk klonk heb ik met deze verhoging ingestemd.
Tot mijn grote verbazing moest ik in mijn volgende factuur een bedrag betalen van 42,69 voor dit hi online 35 abonnement. Nadat ik verhaal had gezocht bij de klantenservice, heeft deze jongeman zijn excuus aangeboden en mij medegedeeld dat hij mijn abonnement weer terug zou zetten naar de oude Hi online 30. Nu de volgende factuur is aangekomen blijk ik ineens 44,95 euro te moeten betalen voor dit abonnement. Bleek dat er de vorige keer nog een aantal dagen van het oude abonnement bij in zat. Het abonnement staat nog steeds op online 35.
Vandaag dus weer naar Hi gebeld, om verhaal te halen, zegt de mevrouw dat mijn abonnement reeds is terug gezet naar Online 30, terwijl de factuur duidelijk nog steeds online 35 vermeld, dus niks veranderd.
De korting waar ik met het oude abonnement recht op had, was volgens haar een korting van 50% voor de duur van een half jaar. Terwijl op mijn leveringsinformatie duidelijk staat vermeld: 12 md krt.
Nadat ik haar hiermee had geconfronteerd vertelde ze mij dat mijn korting sowieso was vervallen bij het veranderen van mijn abonnement en dat ik hier geen aanspraak meer op kan maken.
Ik moest dus nu voor mijn online 30 (want dit had ik volgens haar nog steeds) 2x zoveel betalen als met de korting, omdat volgens haar er 50% korting vanaf ging in de oude situatie. Dit klopt niet want bij de verlenging zou ik rond de 35 euro betalen na de 12 maanden.
Verder kon zij niks voor mij veranderen en als ik klachten had moest ik maar een brief schrijven naar de klachtendienst:
KPN Mobile
Postbus 13500
9700 EG Groningen
Echt een heel raar gesprek waarbij zij mij dus zaken heeft verteld die niet kloppen.
Wat moet en kan ik hier nu mee?
Heb de bank reeds opdracht gegeven om Hi te blokkeren. En ik wil graag mijn abonnement opzeggen, want als je zo voorgelogen wordt dan wil niemand toch meer met hun zaken doen!!
Groet Ricardo
| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Hulp gevraagd KPN/Hi
Re: Hulp gevraagd KPN/Hi
Je wilt een nieuwe gratis telefoon bij (een verlenging van) een bestaand abonnement? Voor zover ik weet kan dat bij geen enkele provider, op papier ga je dan altijd een nieuw abonnement aan. Die gratis telefoon zal toch ergens terugverdiend moeten worden, en het is in ieder geval niet Hi die dat gaat betalen...Ricardo73 schreef:Als voorheen tevreden klant van Hi, heb ik in mei mijn contract proberen te verlengen. Na meerdere telefoontjes met de verkoop kreeg ik op het laatst eindelijk een medewerker te pakken die me wel een fatsoenlijke gratis telefoon kon regelen bij verlenging van mijn abonnement. het nieuwe abonnemnt bleek later geen verlenging, maar gewoon een nieuw abonnement, Hi online 30 met internet extra en 12 mnd korting.
Even een goede tip voor de volgende keer.Nadat ik afgelopen zomer in juli éénmalig mijn datalimiet had overschreden, kreeg ik in augsutus 's avonds een telefoontje van een medewerkster met mooie praatjes dat ik heel simpel mijn contract wat kon verhogen naar een online 35 abonnement, waardoor ik veel meer kon bellen en maar weinig meer extra moest betalen. .....Omdat dit allemaal heel aannemelijk klonk heb ik met deze verhoging ingestemd.
Als U gebeld wordt door Uw provider (in dit geval een dame met mooie praatjes) die U gaat vertellen dat zij U iets aan kan bieden, waardoor U voordeliger uit bent en U vindt dat allemaal heel aannemelijk klinken, luister dan de volgende keer goed naar de alarmbellen, die afgaan. Vraag of ze een link naar de pagina op het internet, waar U dit alles nog eens rustig na kunt lezen, naar Uw email adres zou willen sturen zonder Uw email adres te geven. Zij heeft U gebeld en heeft Uw gegevens dus beschikbaar. Er zijn dan 2 antwoorden mogelijk. Het meest voor de hand liggend is dat dit aanbod alleen telefonisch gedaan mag worden en nergens terug te vinden is. Of zij vraagt U om Uw email adres. In beide gevallen zou ik de persoon bedanken voor het gesprek en blij zijn, omdat u zichzelf juist veel geld bespaard heeft
Helaas heeft TS daar nu niet veel meer aan.
Wat bij Hi voor de zoveelste keer blijkt is dat je gewoon vaker moet bellen.
Wachten tot je wel een persoon met normaal inlevingsvermogen / voldoende ervaring aan de telefoon krijgt. Net had ik een dame aan de telefoon van de klantenservice die me vertelde dat zij haar best gaat doen om alles weer als vanouds te krijgen. Mijn huidige abonnement was niet de 45€ zoals de factuur, maar 35 euro. De korting ging zij ook proberen weer terug te zetten.
Hier moet ik over 10 dagen nog even over terug bellen om te controleren of alles gelukt is.
De tip om niet zomaar in te gaan op telefonische modelinge aanbiedingen is inderdaad een hele goeie. Hoe mooi het ook klinkt, eerst de afspraken helder op papier of via e-mail ontvangen en geverifieerd en dan pas akkoord geven.
Hoe dan ook vreemd dat dit soort wanpraktijken gebeuren en mogen en nog vreemder dat er zo'n groot verschil zit in kennis en welwilligheid bij de medewerker(ster)s.
Hopelijk is het nu inderdaad opgelost. Zoniet, reageer ik hier weer!
Bedankt!
Groet Ricardo
Wachten tot je wel een persoon met normaal inlevingsvermogen / voldoende ervaring aan de telefoon krijgt. Net had ik een dame aan de telefoon van de klantenservice die me vertelde dat zij haar best gaat doen om alles weer als vanouds te krijgen. Mijn huidige abonnement was niet de 45€ zoals de factuur, maar 35 euro. De korting ging zij ook proberen weer terug te zetten.
Hier moet ik over 10 dagen nog even over terug bellen om te controleren of alles gelukt is.
De tip om niet zomaar in te gaan op telefonische modelinge aanbiedingen is inderdaad een hele goeie. Hoe mooi het ook klinkt, eerst de afspraken helder op papier of via e-mail ontvangen en geverifieerd en dan pas akkoord geven.
Hoe dan ook vreemd dat dit soort wanpraktijken gebeuren en mogen en nog vreemder dat er zo'n groot verschil zit in kennis en welwilligheid bij de medewerker(ster)s.
Hopelijk is het nu inderdaad opgelost. Zoniet, reageer ik hier weer!
Bedankt!
Groet Ricardo