LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] hulp gevraagd! rechtzaak 7 juni tegen Telfort ( voorheen O2)

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
anjajvdbrug

hulp gevraagd! rechtzaak 7 juni tegen Telfort ( voorheen O2)

Ongelezen bericht door anjajvdbrug »

Wie heeft ervaringen met het nemen van een abonnement + telefoon door minderjarigen!!
Mijn dochter, toen 13 jaar, mocht niet, dus ik als ouder heb het abonnement genomen (2002).Door haar éénmalig JA op verschillende smsje aanbiedingen/vragen met JA te beantwoorden, werd ze overspoelt met deze!! ik wist dit pas n.a.v. de rekening, welke ineens 500% hoger was!!!i Direct telefonisch contact gezocht!! Men nam geen enkele verantwoording, ondanks het feit dat deze dure smsjes € 0,60 en € 0,90 per keer en meerdere keren per dag, gefactureerd werden door O2 weliswaar met ander klantnummer, nog steeds op hun briefpapier. Na meerdere telefoontjes, vragen om te stoppen met deze smsjes, om te blokkeren, een maximum beltegoed in te stellen. NIETS was er mogelijk!!! Eindelijk van een aardiger mevrouw van de klantenservice, ben ik verwezen naar internet sites waar blokkeer codes zouden staan!?
O2 Terug gebeld want door de onduidelijke benamingen op hun factuur van de smsjes kon ik deze niet terugvinden op deze blokkeersites!!
Eindelijk iemand getroffen die vertelde door nieuwe simkaart aan te vragen ik alles wel kon stoppen. Inmiddels waren we enkele maanden en veel geld verder!!
Het bewijs dat deze smsjes zelfs met een telefoon waar NIET meer mee gebeld kon worden, noch gebeld worden, kwamen nog wel de smsjes á € 0,60 en € 0,90 BINNEN!!
Alleen dit is door O2 gecorrigeerd( inmiddels Telfort!) andere dingen welke men zou uitzoeken en daar over terugbellen, hebben ze nooit gedaan. Plotseling, bericht van een incasso bureau!!
Ik heb geweigerd de dure smsjes te betalen, daar de zorgplicht onvoldoende nageleefd was en niemand heeft gevraagd of gebruiker 18 jaar of ouder was/is?!!
Dit moet toch?? Alle telefoonaanbieders weten dat vele gebruikers kinderen zijn waarvan de ouders het abonnement hebben MOETEN nemen!

Gast

Re: hulp gevraagd! rechtzaak 7 juni tegen Telfort ( voorheen O2)

Ongelezen bericht door Gast »

Anja, je hebt een probleem. De abonnementhouder (dat ben jij) is verantwoordelijk voor het gebruik van de telefoon en niet de echte gebruiker. Hetzelfde dus als met auto's.
Kinderen moet je altijd een prepay toestel geven. Kun je nooit met extreme rekeningen geconfronteerd worden.

De echte criminelen zijn de exploitanten van de sms sites. Je zal dus voor de rechter moeten aantonen dat je deze SMS sites hebt laten blokkeren of SMS totaal hebt laten stoppen, anders heb je een probleem.

Schaf dus een prepay aan voor je dochter!!

Gast

Damn... ik zie ze elke dag weer, die mafkezen die abo's gaan afsluiten voor hun kids... als ze dan na 2 maanden weer komen hebben ze een rekening van 300 euro bij zich... en die zou niet kloppen want hun kind die 11 is gaat nooit over zijn VODAFONE 300 (van 40,50 euro p/m, bij fl 90,- :shock: !) heen en vraagt geen mooie polyfone beltonen aan... :roll: ik kan er eigenlijk alleen maar om lachen... en dat zal ik dus ook maar gewoon doen :lol:

Gast

Het spijt me zeer anja, maar helaas ben jij verantwoordelijk. Als jou naam op het contract staat, gaat Telfort ervan uit dat jij degene bent die de van telefoon en het abonnement gebruikt maakt. Ze kunnen zelf niet nacontroleren of er iemand anders van je mobiel gebruik maakt. Als jij dan als ouder je toestel met abonnement aan je dochter geeft, zou jij erop moeten toezien wat ermee gebeurd, dat is immers logisch. Je kan toch niet van Telfort verwachten dat ze 1 milj. bellers gaan controleren op gebruik??? Dat is onmogelijk.

Natuurlijk is het niet fijn dat je veel sms-jes ongevraagd hebt gekregen en dat dit tot hoge kosten heeft geleid. Maar dat is helaas je eigen schuld. Vaak kan je zo'n sms-dienst uitzetten door NEE of STOP te zenden naar het nummer waar het vandaan komt.

Op de vraag of Telfort ze kan blokkeren... Ik denk dat dat wel kan. Maar dat hebben ze gewoon niet gedaan.

Ik zal het ook zo zien: Telfort heeft immers kosten moeten maken op die SMS-jes en daar moeten zij nu voor opdraaien, omdat jij niet betaalt! Dat kan natuurlijk niet.

coolcom

Ongelezen bericht door coolcom »

Hallo Anja,

Ik neem aan dat je een rechtszaak gaat beginnen inzake dit geschil. (er waren ook nog wel andere wegen hoor)

Anyweg voor mijn (gratis) visie over de juridische kant van de zaak moet je toch even contact opnemen dan kan ik alle kanten van de zaak horen als je daar behoefte aan hebt en nog geen eigen adviseur of advocaat hebt. Neem contact op me de beheerder van de site http://sms.klikwijzer.nl (dat ben ik dus) mail me om in contact te komen.

Met vriendelijke groet,

CoolCom

limboland

Ongelezen bericht door limboland »

Hoi Anja,

Het lijkt erop dat je een probleem hebt. het abonnement staat op jouw naam, dus je kunt Telfort er niet op aanspreken dat zij een fout hebben gemaakt. Zij hebben immers een contract met jou afgesloten. Of jij nou jij daarna de telefoon aan je dochter geeft, aan de buurman of van de flat af gooit, dat zal Telfort een zorg zijn, want jij hebt de verantwoordelijkheid op je genomen.

En die betaalde smsjes daar heeft je dochter zelf mee ingestemd, je zegt het zelf al. Dus waarom zou Telfort daarin verantwoordelijkheid nemen? het is immers jouw verantwoordelijkheid. Jij hebt de telefoon op eigen verantwoordelijkheid aan je dochter gegeven en als zij dan vervolgens allerlei smsjes aanvraagt dan is dat jouw probleem...

Ik vind wel dat Telfort je dan een beetje had kunnen tegemoetkomen bij het helpen zoeken naar een oplossing, maar daartoe zijn ze niet verplicht.

Laat het even weten als je er toch wat uit weet te slepen in een rechtzaak, dat zou nl perspectieven bieden voor de toekomst!

PommetjeH.

Ongelezen bericht door PommetjeH. »

daar de zorgplicht onvoldoende nageleefd was en niemand heeft gevraagd of gebruiker 18 jaar of ouder was/is?!!
Dit moet toch?? Alle telefoonaanbieders weten dat vele gebruikers kinderen zijn waarvan de ouders het abonnement hebben MOETEN nemen!
1.U heeft de zorgplicht voor het gebruik van uw aansluiting. Niet de provider.
2.U heeft uw aansluiting in gebuik gegeven aan een minderjarige. Als ik een minderjarige zonder rijbewijs in mijn auto laat rijden, en hij maakt een ongeluk ga ik dan ook de autofabrikant aanklagen?
3.De provider weet niet aan wie u het toestel in gebruik geeft. Of heeft u eerst met Telfort gebeld om na te vragen of het wel zo'n goed idee was. Lijkt me niet, anders had u vast het advies gekregen een pre-paid aan te schaffen voor uw dochter.
4.U MOET niks. Een mob. is nog steeds een luxe, geen noodzaak en AL HELEMAAL geen verplichting.
5. En dat alle telefoon aanbieders 'weten'dat veel gebruikers kinderen zijn.....ja, van pre-paid. Dat is vooral daar ook speciaal voor ontwikkeld.

Om e.e.a. kort te sluiten........DOM,DOM,DOM,DOM,DOM. En DOM. Maar leer van uw fouten, bespaar uwzelf een hoop gezeur en betaal gewoon. Anders veel succes met de rechtzaak, u zal het nodig hebben!

PS. Oh, ja: DOM,DOM,DOM,DOM,DOM,DOM,DOM,DOM,DOM,DOM,DOM,DOM,DOM,DOM,DOM,DOM,DOM,DOM,DOM,DOM,DOM,DOM,DOM,DOM,DOM,DOM,DOM,DOM,DOM,DOM,DOM,DOM,DOM,DOM,DOM,DOM,DOM,DOM,DOM,DOM,DOM,DOM,DOM,DOM,DOM,DOM,DOM,DOM.

Een KPN-er

Ongelezen bericht door Een KPN-er »

Ik heb geweigerd de dure smsjes te betalen, daar de zorgplicht onvoldoende nageleefd was en niemand heeft gevraagd of gebruiker 18 jaar of ouder was/is?!!
Het ziet er slecht voor je uit want:

1) je bent zelf tekort geschoten in je zorplicht t.a.v. je dochter

2) bij Telfort ben je aan het verkeerde adres. Een telecom provider (en dat is dus niet alleen Telfort) is verantwoordelijk voor de infrastructuur en niet voor de diensten die daarover heen loopt. Daarvoor moet je bij de dienstaanbieder zijn oftewel de leveranciers van de SMS-jes. De rechter zal jou niet ontvankelijk verklaren.

Advies: trek de rechzaak in nu het nog kan!

Gesloten