LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Hulp van Tele2 bij gebroken kabel

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
janzwet

Hulp van Tele2 bij gebroken kabel

Ongelezen bericht door janzwet »

Er blijkt toch een klein nadeel te zitten aan de overdacht van je telefoon nummer naar een andere telefoon provider. We hebben afgelopen zomer een abonnement genomen op Tele2 Compleet, telefonie en Internet bij 1 provider. Dat leek ons ideaal. Uiteraard was Tele2 zo vriendelijk om de verhuizing van KPN naar Tele2 te regelen. En dat deden ze keurig. Daar hadden we geen omkijken naar.
Helaas bleek maandag 27 november jl dat we geen Internet EN geen telefoon meer hadden. Dus de volgende dag, 28-11, gebeld met Tele2. Zij hebben de storing in hun systeem gezet en we zouden snel geholpen worden. Aan het einde van die week, na 48 uur, kregen we eindelijk iemand van de technische dienst te spreken. Hij wist ons na metingen te vertellen dat er een breuk in de kabel zat op 2203 meter van de wijkcentrale. Dus deze storing ging doorgemeld worden aan KPN, de kabelbeheerder. Het duurde tot 6-12 voordat we iemand van KPN te spreken kregen, die een en ander zou komen doormeten. Die persoon is niet langs geweest op het afgesproken tijdstip.
Uiteraard dagelijks gebeld met de Tele2 helpdesk en het enige dat zij je kunnen vertellen,
U moet helaas rustig afwachten
Het is tragisch en diepbetreurenswaardig dat 2 telecom partijen geen fatsoenlijke afspraken kunnen om storingen snel en adequate op te lossen. Ik ben benieuwd of meer mensen een dergelijke ervaring hebben en hoe ze dat uiteindelijk opgelost hebben. JZ

RADonker

Re: Hulp van Tele2 bij gebroken kabel

Ongelezen bericht door RADonker »

Dit is het kartel probleem met KPN, want die beheerst dat stukje kabel naar de centrale waar Tele2 hun aansluiting op heeft en die storing moet opgelost worden door KPN. En KPN loopt minder hard als er storing is bij een concurrent. Daarom moet ook het netwerk gescheiden worden van de rest van het bedrijf. Door deze manier krijg je oneerlijke concurrentie. Nu wil KPN centrales sluiten en een nieuw netwerk aanleggen waar iedere provider gebruik van mag maken maar als ze bezig blijven krijgen andere providers veel klachten waar KPN schuld aan heeft. Je kan de klacht wel melden bij de OPTA en die kunnen KPN dwingen dat het gemaakt wordt

RSt

Re: Hulp van Tele2 bij gebroken kabel

Ongelezen bericht door RSt »

Er hoeft niks gedwongen te worden via de opta want het word al geregeld??

Ik had pas ook een breuk in mijn telefoonlijn (was op een zondag) De dag daarna hebben ze al een nieuwe kabel gelegd!!! Perfect gereld dus! tuurlijk helpt KPN eerst haar eigen klanten!! Ik zou dat zelf niet anders doen!!

Wel erg vervelend overigens als je zo lang zonder zit

Gesloten