LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] incasso KPN

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
iDave

incasso KPN

Ongelezen bericht door iDave »

Hallo,

Sinds een tijdje heb ik problemen met KPN.
Dit begon in Augustus, toen heb ik automatische incasso aangevraagd bij KPN.
Hierna is er alleen nooit wat afgeschreven op mijn rekening, ik kreeg ook geen post meer van KPN.
Enige wat ik had gekregen was een SMSje met daarin dat ik de fair use policy had overschreden van mobiel internetten.
Hierop heb ik contact met hun opgenomen. Dit was op 21-10-09
Zij wisten te vertellen dat er een storing was in het sms verkeer van KPN.
De medewerken melde mij toen dat ik nog 2 rekeningen had openstaan bij KPN.
De rekeniging van augustus en die van september.
De rekening van augustus heb ik toen direct voldaan omdat de verval datum 23-10 was.
Op de 27e heb ik toen de rekening van september voldaan.
Hierna heb ik ook een betalingsbewijs per email naar KPN gestuurd.
Hier heb ik bevestiging van gekregen, tevens stond er ook in de brief dat ik binnen 24 uur een bericht zal krijgen per sms.

op 28-10 gaf mijn toestel aan "geen dienst" wat betekende dat de simkaart helemaal afgesloten was.
Hierop heb ik weer contact opgenomen met KPN.
Zij konden toen de afdeling die over de betalingen ging niet meer bereiken en heb daarop volgende ochtend gelijk terug gebeld.

Toen ik op de 29e eindelijk de goede afdeling aan de lijn had kreeg ik te horen dat ik afgesloten was en er niks meer aan gedaan kon worden.
Dit omdat het betalingsbewijs te laat verstuurd was.

Zij keken dus niet naar de overboekingsdatum maar naar het betaalbewijs...
Dit vind ik opzich al erg vreemd en lijkt mij niet dat ze hier uit de conclusie mogen trekken dat een rekening te laat betaald is, of wel?

De rekeningen waren nog net op tijd overgemaakt, 23 verval datum, 21e over gemaakt.

Ze melden mij ook dat ze nog een 2 tal brieven en smsjes verstuurd hadden, deze heb ik echter nooit ontvangen. Ze bleef echter volhouden dat er in het systeem stond dat ze verstuurd waren en dat het ontvangen was. Enige sms die ik had ontvangen was die van die fair use policy!

Ik ben 8 jaar lang klant geweest bij KPN, maar dit heb ik nog nooit mee gemaakt!

Tevens had dit ook geen waarde voor hun dat je 8 jaar klant bent geweest.

Hierna heb ik nog een klacht gestuurd naar KPN maar geen reactie op gehad.

Ook heb ik nooit een afsluit bericht per post ontvangen of factuur van KPN hierna.
Tot vandaag, mijn ouders belde op dat ze een automatisch bericht hadden gekregen van een incasso bureau dat er een bedrag van 360 euro binnen 3 dagen voldaan moet worden.

Ik heb nooit een brief gehad van een incasso bureau of van KPN op mijn huidige adres. Dit adres heb ik toen nog met de klantenservice van KPN gecontrolleerd.

Op 27 december is er nog wel een automatische incasso van KPN uitgevoerd voor 2x herinneringskosten.

Als ik nu naar mijnKPN ga en de rekeningen controlleer staat er hierbij dat alle rekeningen voldaan zijn.

Kan ik hier nog iets doen of tegen in gaan?
Mijn ouders hebben geen nummer of naam van het incasso bureau omdat dit allemaal erg snel ging helaas.

Met vriendelijke groet,
David Schroder

Tassadar

Re: incasso KPN

Ongelezen bericht door Tassadar »

Even voor het overzicht. Er zijn dus een aantal problemen:

- rekeningen van KPN komen niet bij jou aan
- je hebt de rekeningen wel op tijd betaald, maar toch ben je afgesloten
- je krijgt voor de rekeningen die je wel betaald hebt, een incassobureau op je dak. Dat incassobureau meldt zich via de telefoon bij je ouders??

iDave

Ongelezen bericht door iDave »

Klopt, Rekeningen komen niet aan.
Met betalen was ik al te laat me de normale betaaldatum, maar nog voor het uiterlijke verval datum stond het geld op de rekening van KPN.
Incasso bureau (Vesting Incasso) wist mij niet te bereiken en kwamen bij mijn ouders terecht.

Gisteren KPN opgebeld om een aantal dingen te vragen. Zij vertelde mij dat de rekening verkocht was aan een incassobureau en dat ze niks meer mochten vertellen over mijn rekening.
Mij werd door de medewerken al verteld dat ik geen gelijk zou krijgen en dat ie mij niks mocht vertellen over het verleden van mijn aansluiting.
Deze medewerker viel mij constant in de rede als ik wat probeerde te vragen of uit te leggen en melde mij dat het geen zin had en dat ik niet snapte.
Omdat ik toch bleef aandringen (op een rustige manier) heeft mij een goedendag gewenst en de verbinding verbroken.

Ik blijf erbij dat ik op tijd betaald heb. 21-10-09 betaald, moest uiterlijk 23-10-09 betaald zijn.
Maar omdat het betalingsbewijs te laat was verstuurd werd ik compleet afgesloten.

Het incassobureau heb ik vandaag aan de telefoon gehad. Hiervan weet ik dat zij mijn adres verkeerd hadden.
118 in plaats van 118-G. Via mijn KPN gecontrolleerd of dat ook zo bij KPN was en dat was ook zo.

Telkens wanneer ik contact had met KPN werd er om mijn postcode en huisnummer gevraagd. deze heb ik toen ook altijd correct doorgegeven.

Met mijn adres wijziging is dit ook correct doorgegeven. Echter niet helemaal bij KPN aangekomen blijkt nu.

kss

Ongelezen bericht door kss »

zijn de vervaldatums, waar u het over heeft tevens betaaldatums bij KPN, nogmaal dient daar 30dagen tussen te zitten, alvorens er wettelijk grondslag is voor incasso ?

wel is het zo dat de bijschrijfdatum bindend is, maar dat is in nederland 1werkdag doorgaans.

allereerst zou ik als ik u was, niet proberen om via het incassoburo problemen oplossen. stuur het incassob. EN kpn een brief waarin je, zonder details te noemen, vrij algemeen uitlegt dat je bezwaar maakt tegen deze handelswijze en mede door toedoen van kpn deze situatie is ontstaan, en verwacht dat er eerst, binnen 14 dagen, persoonlijk naar je problemen worden gekeken door een bevoegd persoon/leidinggevende binnnen KPN.

bij weigering van zo'n verzoek, gewoon stomdoof diezelfde brief nogmaals sturen en het aanvullen met een vriendelijke dreigement dat het aan enkel aan de rechter nog is om oordeel te vellen en dat je tevens zal opstappen als klant.

mochten ze dat niet doen, ga dan in 1 stap door naar de rechter. (wachten dus of ze je echt dagvaarden.) ik weet niet wat de hoofdsom is, maar de inkassokosten zijn vaak gelijk aan de kostenveroordeling. dus mocht je wel fout zitten, zal de rechter alleen maar zeggen dat je verplicht bent te betalen.

dat is vaak het ellende met incassobureaus, ze sturen bij de eerste brief al een zo hoog mogelijk tarrief, dat je het net zo goed op een rechtspraak kan laten aankomen. jammer genoeg zijn er te veel mensen die dat nu nie aandruven en stomweg betalen. Het incasso systeem is in nederland vaak een (misbruikt)boete beleid, maar de rechtspraak geeft vonnis en jurisprudentie.

Gesloten