LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] incasso

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
robbiearnhem

incasso

Ongelezen bericht door robbiearnhem »

Mijn zoon heeft op 3 januari 2012 een brief ontvangen van Webcasso met het verzoek een nota ad 100,14 euro te betalen. De nominale som is 49,48 euro. De rest is rente, adm. kosten en buitengerechtelijke kosten. Nu blijkt dat de factuurdatum 7 mrt 2011 is. De nota is van 6Gmobile. Ze sturen alles via de mail. Vanaf okt 2011 heeft mijn zoon nu een andere provider. We hebben gezocht en teruggekeken maar kunnen niets meer vinden. Mijn zoon kan zich van deze nota ook niets herinneren. Ik heb een aangetekende brief hierop gestuurd en aangegeven dat we niet wisten dat er nog een nota open stond. Ook aangegeven dat we ook geen schriftelijke aanmaning hebben ontvangen. Gevraagd om een kopie van deze nota. Ook in de brief vermeld dat ik deze nota dan wel zal betalen maar omdat ik nooit een aanmaning heb ontvangen nu na bijna een jaar niet de kosten ga betalen. Ze hebben de kopie, via de mail, gestuurd en ik heb de nota dan maar direct betaald. Maar zonder de kosten. Op de brief heb ik nooit een antwoord ontvangen. Ook hebben ze een kopie van de herinnering van de factuur gestuurd. Hierin stond dat als er niet snel betaald werd de SIM kaart zou worden geblokkeerd. Maar er wordt niets over evt. sancties vermeld. De SIM kaart is nooit geblokkeerd. Nu ontvangen we iedere keer mailtjes dat 49,48 eur betaald moet worden. Al drie keer heb ik aangegeven dat ik dit bedrag inmiddels heb betaald. Ze vallen steeds in herhaling maar een antwoord op mijn brief heb ik nooit gehad. In het laatste mailtje geven ze aan dat als ik binnen 5 dagen niet betaal ze verder gaan invorderen. Ik ben eigenlijk niet van plan deze kosten te betalen. Maar wat adviseren jullie?

Jolijn

Re: incasso

Ongelezen bericht door Jolijn »

De correspondentie goed bewaren, ook het bewijs van de aangetekende brief. Je hebt goed gehandeld.
Je zou alles ook nog even aan 6GMobile kunnen mailen, zij zijn de opdrachtgever. Als je aan het incassobureau hebt betaald, worden daarvan eerst de kosten ingehouden en daarna het bedrag voor oorspronkelijk eiser (correct me if i 'm wrong).
Doorgaans mag er iets meer werk van een incassobureau verwacht worden, alvorens daar het prijskaartje
Hoofdsom en rente tot en met 250
37 Tarief (excl. BTW) 44,03Tarief (incl. BTW)

aan te hangen.

Gesloten