LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] ING schrapt zomaar app op Windows Phone

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
mphhtn

ING schrapt zomaar app op Windows Phone

Ongelezen bericht door mphhtn »

Iedereen met een Windows Phone met een ING app kreeg van ING-klantenservice een brief d.d. 16 maart dat het per 16 april a.s. niet meer mogelijk is om mobiel te bankieren met de telefoon. 'We verbeteren onze dienstverlening' schrijft ING, en vervolgens duperen zij 100duizenden klanten met een Windows phone. Arrogantie ten top!
Op de ING Facebookpagina schrijft ING 'De Windows app heeft te weinig gebruikers helaas, vandaar dat wij helaas niet doorgaan met deze app.'

Deze klanten hoeven helemaal geen verbeteringen, maar willen de huidige app gewoon houden. Als ING dat wil KAN dat gewoon! Zie alle inhoudelijke reacties op het ING-forum.

NeoDutchio

Re: ING schrapt zomaar app op Windows Phone

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Als u de huidige app wilt gebruiken, wit u dan ook verantwoordelijk zijn voor de beveiliging? De kosten om een app voor Window's telefoons zijn veel te hoog. Overigens is ING hier de eerste mee, maar zeker ook niet de laatste. Er zijn simpelweg te weinig gebruikers in Nederland om het rendabel te maken.

Overigens, Windows heeft maar een marktaandeel van 0,1%, dus aantallen roepen door u zegt niets.

Theotrucker

Ongelezen bericht door Theotrucker »

SNS heeft de Windows Phone app vorig jaar al beëindigd. Ze zijn dus niet de eerste.

witte angora

Ongelezen bericht door witte angora »

Theotrucker schreef:SNS heeft de Windows Phone app vorig jaar al beëindigd. Ze zijn dus niet de eerste.
Wat voor alternatief bood de SNS? Of was er geen alternatief en moesten mensen het maar uitzoeken?

Theotrucker

Ongelezen bericht door Theotrucker »

Geen, de website zelf is lastig op de mobiel.
Windows Phone is dood.
Tele2 heeft ook geen app hiervoor. Ze hadden het eerst beloofd, maar daarvan afgezien.
Microsoft zelf heeft het te druk met apps maken voor Android.

grun

Ongelezen bericht door grun »

Theotrucker schreef:SNS heeft de Windows Phone app vorig jaar al beëindigd. Ze zijn dus niet de eerste.
ABN-Amro en ANS gingen ook al met de app stoppen. De app wordt vervangen door een toevoeging in de browser, dus mobiel bankieren blijft mogelijk.
https://tweakers.net/nieuws/125467/sns- ... e-app.html

Sowieso is Windows Phone als operating system een aflopende zaak. De markt wordt beheerst door Android, en Apple als goede tweede. Voor alternatieven is maar 0,4% marktaandeel overgebleven en daar zit behalve Windows Phone ook nog Blackberry en anderen bij in. (bron: tweakers.net)
https://tweakers.net/nieuws/121347/gart ... droid.html

Moneyman

Ongelezen bericht door Moneyman »

Tsja, dst krijg je bij platforms die geen poot aan de grond krijgen. Je kunt niet verwachten dat alle bedrijven apps in de lucht blijven houden. Windows phone is dood.

Radar
Site Admin

Ongelezen bericht door Radar »

Offtopic reacties verwijderd door moderatie.

sylvesterb

Ongelezen bericht door sylvesterb »

mphhtn schreef:'We verbeteren onze dienstverlening' schrijft ING, en vervolgens duperen zij 100duizenden klanten met een Windows phone. Arrogantie ten top!.
Dus omdat de ING besluit 98,75% niet te belasten met de kosten voor het ontwikkelen van een app voor 1,25% van de klanten noem jij arrogantie. Het zou arrogant zijn als een bedrijf in software blijft investeren waarvan de fabrikant de ontwikkeling heeft stop gezet.

ING wil haar app en de achterliggende systemen extra beveiligen. Als 1 app niet verder ontwikkeld kan worden dan kunnen ze de achterliggende systemen ook niet extra beveiligen. De keuze dat de ING op basis van jouw cijfers hiermee 1,25% van haar klanten "dupeert" lijkt mij een logische, waarom zou je 98,75% gaan duperen.

sjohie

Ongelezen bericht door sjohie »

mphhtn schreef:Iedereen met een Windows Phone met een ING app kreeg van ING-klantenservice een brief d.d. 16 maart dat het per 16 april a.s. niet meer mogelijk is om mobiel te bankieren met de telefoon. 'We verbeteren onze dienstverlening' schrijft ING, en vervolgens duperen zij 100duizenden klanten met een Windows phone. Arrogantie ten top!
Op de ING Facebookpagina schrijft ING 'De Windows app heeft te weinig gebruikers helaas, vandaar dat wij helaas niet doorgaan met deze app.'

Deze klanten hoeven helemaal geen verbeteringen, maar willen de huidige app gewoon houden. Als ING dat wil KAN dat gewoon! Zie alle inhoudelijke reacties op het ING-forum.
Honderdduizenden klanten? Er zijn 19 miljoen mobiele telefoons in Nederland, waarvan 86% "smart" zijn. Dat zijn ~16,3 miljoen toestellen. Windows Phone heeft ~0,8% marktaandeel, dus dat zijn ~130.000 Windows Phone toestellen. ING heeft ~8 miljoen klanten, grofweg de helft van alle Nederlanders, dus daar zouden theoretisch ~65.000 Windows Phone gebruikers onder kunnen zitten volgens mijn bierviltjeberekening.

Op 8 miljoen particuliere klanten zijn die ~65.000 nog geen 1% van het totaal.

Icasheb

Ongelezen bericht door Icasheb »

Windows phone gaat eruit en zal geen nieuwe software of updates meer krijgen. Logisch dat ING daar geen geld meer in gaat steken. Windows Phone is achterhaalt en ondersteunde al een boel apps niet.

http://www.gsmhelpdesk.nl/nieuws/15502/ ... -phone-app

https://www.computeridee.nl/nieuws/micr ... ows-phone/

Erthanax

Ongelezen bericht door Erthanax »

Dat ING de Wndows Phone-app niet meer ondersteunt is natuurlijk volkomen terecht. Maar ja, die weinige tevreden Windows Phone-gebruikers balen natuurlijk wel. Mooie gelegenheid om uit te kijken naar een andere telefoon, want hun telefoon zal steeds meer slimmigheid verliezen en onveilig en onbruikbaar worden..

stofzuigertje

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Gooi Windows het raam uit?

Ja, als Linux gebruiker weet ik dat de door mijn voordelig gekochte Windows Phone ook op Android kan draaien.
Maar gezien het aantal merken en types weet ik niet of elke Windows op Android over kan helaas....

Een tevreden Windows Phone gebruiker die deze App dus niet meer kan gebruiken.....
Google eens of je jou WP over kunt zetten, die van mij werd ooit met beide geleverd en was snel gevonden, Windows verwijderen was grootste probleem...

tttlocke

Ongelezen bericht door tttlocke »

NeoDutchio schreef:....Overigens is ING hier de eerste mee, maar zeker ook niet de laatste.....
ING is zo'n beetje de laatste om hiermee te stoppen.

ManchesterU15

Ongelezen bericht door ManchesterU15 »

Een app is een extra service(waar je niet voor betaalt), niet het hoofdproduct. Je kan op de computer gewoon gebruik maken van het internetbankieren.

stofzuigertje

Slechts 1/3 van alle Nederlanders zit nog wel bij ING!

Nog wel na loonverhoging die is terug gedraaid...
En nu 2x betalen in buurt super en uren rood staan..... en niet kunnen tanken want je weet niet wanneer dubbel gepinde terug kwam!

Het nadeel van deze 2 fouten is dat ze zowel bij Triodos als ASN juist er vaak moeten overwerken.....dus nu even niet overstappen....

Miepje1

Ongelezen bericht door Miepje1 »

Leuk. Ik heb die brief niet gekregen. Maar goed, het heeft ook ergens op de site gestaan. Ze gaan het bankieren op de pc ook moeilijker maken, met dubbele beveiligingen. Ik zeg 'moeilijker' omdat ik bij mijn verzekering al merk dat het me vaak niet lukt om in te loggen. Je krijgt een SMS met code maar die moet je direct invullen en omdat ik slechtziend ben lukt me dat vaak niet. Ik heb hierover gebeld maar het antwoord was 'dan moet u zich maar laten helpen door iemand anders'. Ja, dat is lekker veilig...

Krijgen we ook nog dat je straks je TAN-codes alleen via de app op je telefoon kan krijgen. Maar niet als je een Windows-telefoon hebt.
Aangezien de bank mij natuurlijk nooit kan dwingen een bepaalde telefoon te kopen ben ik toch benieuwd met welke oplossing ze komen.

bprosman

Ongelezen bericht door bprosman »

Bij CZ (als verzekering) is een SMS code niet verplicht, dat kan ook met (alleen) DigID

stofzuigertje

ING wil blijkbaar dat hun goedkopere en betere concurrenten het erg druk krijgen met overstappers.....

Triodos en ASN zitten nu zwaar in de problemen om binnen redelijke tijd alle ex ING klanten die overstappen te helpen.
Dit is het leukste probleem van Nederland.

Verder worden alle Zorgverzekeraars binnenkort verplicht bij de nu kale Digid straks de extra SMS code te vragen.
Maar dat hoorde eigenlijk in nieuw topic te staan!

Nijogeth

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Miepje1 schreef: Krijgen we ook nog dat je straks je TAN-codes alleen via de app op je telefoon kan krijgen. Maar niet als je een Windows-telefoon hebt.
Aangezien de bank mij natuurlijk nooit kan dwingen een bepaalde telefoon te kopen ben ik toch benieuwd met welke oplossing ze komen.
Oh, dit is een leuke. De Tan-codes gaan er helemaal uit.

Gesloten